Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

14 sep 2006 23:15

wolf schreef:De nieuwe schijnen toch wat beter te zijn.
De ouwe stonden ook wel bekend als " Prince of Darkness", matige electronica :wink:


Dat was Lucas een fabrikant van o.a. ontstekingen en verlichting :lol:

14 sep 2006 23:18

FROST schreef:Mijn vriend heeft een Merci Vaneo, een soort A klasse met een grote bak achteraan. Die wagen was echt geen succes en de productie is na een paar jaar al stop gezet. MAAR dat ding heeft een wegligging :shock: Hij kan er mee scheuren alsof ie in een sportwagen zit, in zijn drie vol gas door de meest krappe bochten! (


Komt omdat de eerst A-klasses allemaal bij de Elandproef op hun kant gingen. Mercedes heeft toen de hele (dure) trucendoos open moeten halen om het autootje rechtop te houden.

15 sep 2006 6:51

@wolf: Ík rij liever iets kleiner . . .

15 sep 2006 7:26

RED CABRIOLET schreef:
FROST schreef:Mijn vriend heeft een Merci Vaneo, een soort A klasse met een grote bak achteraan. Die wagen was echt geen succes en de productie is na een paar jaar al stop gezet. MAAR dat ding heeft een wegligging :shock: Hij kan er mee scheuren alsof ie in een sportwagen zit, in zijn drie vol gas door de meest krappe bochten! (


Komt omdat de eerst A-klasses allemaal bij de Elandproef op hun kant gingen. Mercedes heeft toen de hele (dure) trucendoos open moeten halen om het autootje rechtop te houden.


Dat viel wel mee, hoor!

Bij één test (ik dacht van een of ander tijdschrift) is een A-klasse inderdaad op z'n kant gegaan, maar achteraf is gebleken dat die test onder de verkeerde omstandigheden had plaatsgevonden.

De eerste kleine mercedes -inmiddels al 'baby Benz' gedoopt- stond op dat moment net op het moment om geïntroduceerd te worden en de druk op Mercedes was immens.

Het nieuws van de omgekiepte A-klasse ging als een lopend vuurtje door auto-land em vond gretig aftrek bij de auto-media.

Hierdoor liep Mercedes het giga-risico dat hun troetelkindje nog vóór de introductie op een disaster uit zou draaien en daarom hebben ze inderdaad de trukendoos opengetrokken om de auto een super stabiliteit te geven!

Dat heeft wel tot consequentie dat de eerste A-klasses bekend staan als 'stuiterbakken'...

Achteraf is gebleken dat tal van auto's op hun kant zouden zijn gegaan als de test ook bij die auto's op de wijze als bij de A-klasse zou zijn uitgevoerd, maar toen was 't kwaad al geschied...

15 sep 2006 9:34

Mijn lijstje:

1) Cayenne Turbo S
2) Cayenne Turbo
3) Cayenne S
4) Cayenne
5) Mercedes G-klasse

Erik

1 t/m 4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

15 sep 2006 10:05

Erick schreef:Mijn lijstje:

1) Cayenne Turbo S
2) Cayenne Turbo
3) Cayenne S
4) Cayenne
5) Mercedes G-klasse



Van jouw had ik op 5 de Jagdwagen verwacht :lol:

Afbeelding

15 sep 2006 10:07

Erick schreef:

5:
Afbeelding


Dit is dus geen SUV, maar wel het echte werk.
:wink:
Heb zelf ruim 1jaar met een G400CDI gereden, en met spijt weggedaan onder duk van de meiden. :cry:

15 sep 2006 10:14

Ik heb ergens gelezen dat er een opvolger komt van de G-klasse.

15 sep 2006 10:30

de GL is er al, zover ik weet wordt deze naast de G gevoerd

15 sep 2006 11:14

Marco schreef:de GL is er al, zover ik weet wordt deze naast de G gevoerd


Klopt inderdaad, er was eerst spraken om de GL als vervanger te laten dienen voor de G.

Echter door het specifieke, trouwe publiek, alsook de verlenging van het contract met het Duitse leger, is weermaals beslist om de G-klasse gewoon in productie te houden.

15 sep 2006 11:14

Marco schreef:de GL is er al, zover ik weet wordt deze naast de G gevoerd


Marco, welcome back :wink:

15 sep 2006 11:34

ppp 356 schreef:Marco, welcome back :wink:

idd ben er weer :wink:

15 sep 2006 11:43

Ha, die Porschisten;

RED CABRIOLET schreef:
wolf schreef:De nieuwe schijnen toch wat beter te zijn.
De ouwe stonden ook wel bekend als " Prince of Darkness", matige electronica :wink:


Dat was Lucas een fabrikant van o.a. ontstekingen en verlichting :lol:


De kreet "Prince of Darkness" kreeg Lucas in de late zestiger, vroege zeventiger jaren. Vaak wordt aangenomen dat zij simpelweg niet in staat waren fatsoenlijke electrische installaties te leveren, maar het waren eerder de Britse auto- en motorindustrie die niet bereid bleken de prijs voor kwaliteit te betalen. Lucas leverde dus gewoon waar naar het geboden geld.

15 sep 2006 13:58

ppp 356 schreef:Echter door het specifieke, trouwe publiek, alsook de verlenging van het contract met het Duitse leger, is weermaals beslist om de G-klasse gewoon in productie te houden.


En terecht.

15 sep 2006 14:06

Uiteraard :wink:

15 sep 2006 14:26

Zeg Paul,
als het je lukt om thuis een GT3RS verkocht te krijgen dan moet een G er toch ook nog bij kunnen ?

15 sep 2006 14:28

De RS, rijd ik voor 99% alleen. De G-klasse deed voor een groot deel dienst als gezinswagen, alleen het gezin was er niet gelukkig mee :roll:

15 sep 2006 14:30

Aha, nu begrijp ik het. Je koopt een RS om eens alleen te kunnen zijn :D :D

15 sep 2006 14:39

Nee, om zonder comentaar met een witte te kunnen rijden :wink:

Maar :? :? van een Q7 naar een RS, dat kan ook alleen hier maar :wink:

15 sep 2006 14:48

ppp 356 schreef:Nee, om zonder comentaar met een witte te kunnen rijden :wink:

dan weet je meteen wat ik dagelijks te stellen heb :wink:
G blijft idd een prachtwagen; een Defender met het interieur van een S klasse

15 sep 2006 14:54

John4S schreef:
Erick schreef:Mijn lijstje:

1) Cayenne Turbo S
2) Cayenne Turbo
3) Cayenne S
4) Cayenne
5) Mercedes G-klasse



Van jouw had ik op 5 de Jagdwagen verwacht :lol:

Afbeelding



Touche... :thumleft:

Dus op :
5) de Jagdwagen
6) Mercedes G-klasse

Eri(c)k

15 sep 2006 23:57

eigenlijk is zo'n Q7 en tutti quanti een terreinwagen voor "strandjeanetten" (nieuw Vlaamsch woordje ter lering voor onze NL-vrienden)

echte off-roaders doen het in een Hummer - al is dit blijkbaar niet altijd even succesvol :o

16 sep 2006 16:15

2.2VTEC schreef:"strandjeanetten" (nieuw Vlaamsch woordje ter lering voor onze NL-vrienden)

Zandhomo's? :wink:

16 sep 2006 19:36

Mercedes G inderdaad ook een icoon! Geweldige auto. Zoals een kind een auto tekent, vierkant! :lol:

16 sep 2006 19:42

Jeroen C3.0 schreef:Mercedes G inderdaad ook een icoon! Geweldige auto. Zoals een kind een auto tekent, vierkant! :lol:

en die cabrio die ze er in Italie van maken vind ik ook gaaf...

Afbeelding

maar idd zoals op dat plaatje van Erick zou ik hem zo willen hebben. Word je hebberig van...

Afbeelding
Plaats een reactie