Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

11 sep 2006 21:21

Dat eerste klopt inderdaad, maar dat maakt het wel mogelijk om net even wat sneller dat extra vermogen aan te spreken :wink: ...

De vermogenswinst met een andere chip bij een N/A valt alleszins mee (172 i.p.v. 163 pk) maar die 9 pk meer merk je wel degelijk.

Tel daarbij de gele koni's rondom bij op, de dikkere stabi's (S2 stabi's) en andere aanpassingen en je hebt zonder al te (financieel) ingrijpende maatregelen een lekker snelle auto die als een blok op de weg ligt...

En met betrekking tot dat laatste punt...

Wie verzint het ook om 2 plaatsen exact hetzelfde te noemen die slechts 15 km uit elkaar liggen????

11 sep 2006 21:24

Wie verzint het ook om 2 plaatsen exact hetzelfde te noemen die slechts 15 km uit elkaar liggen????



RUFIE :!:
:lol: :lol: :lol:

12 sep 2006 13:56

Zo, alle voors en tegens afgewogen, we gaan werk maken van deze S.

Voor de liefhebbers heb ik nu dus een Golf Cabrio MK1 te koop...

12 sep 2006 14:16

Succes!

12 sep 2006 15:00

Veel plezier ermee! :D

Laat je nog even weten waarom het tankje van de stuurbekrachtiging ontbreekt? Volgens mij hadden S-jes standaard altijd stuurbekrachtiging.

12 sep 2006 21:42

Naar dat tankje ben ik ook benieuwd!

Donderdag een aankoopkeuring... Dan weten we meer! En ben ik misschien eigenaar van een rode 944S (met foute velgen...)

14 sep 2006 20:32

Zo, de koop is rond!! Ik ben vanaf zaterdag a.s. officieel de eigenaar van een origineel NL, 145000 km, rood met zwart interieur 944S!
De auto is reeds te bewonderen in m'n album, dat is 'm dus geworden.

Met speciale dank aan Rob Herfst, die mij attendeerde op de advertentie waar ik zelf overheen gelezen had vanwege de... foute velgen.. :wink:

Car-Man heeft 'm gekeurd en er zijn geen problemen geconstateerd, anders dan dat de hydraulische cylinders van de achterruit 't niet meer doen.
Alles zit er nog bij, gereedschap, dakhoes, compressor (??), onderhoudsboekje (afgetekend), allerlei stickers waar ik nog steeds 't belang niet van snap, etc, etc... En de originele velgen + stuur.

Dus, dat gaat een leuk weekend worden!! YEEHAA!!!!

Oh ja, zelf natuurlijk ook nog gereden. Geen stuurbekrachtiging. Prima wegligging, zeer directe besturing en tja, met deze motor is het een feest om 5000+ toeren te rijden. Ik had niet gedacht dat ik dat écht leuk zou vinden, maar dat doe ik stiekum dus wel. De auto's die ik tot nu toe had, zelfs mijn '91-er Corvette, hielden niet van hoge toeren. M'n huidige tuut vind het echt niet fijn boven de 4000 tpm, je hebt dan het idee dat er vanalles en nogwat stuk aan 't gaan is. Maar met deze S, dat voelt en klinkt zo enorm goed... Grote verbazing!!!

Ik ga die auto heel erg leuk vinden!

14 sep 2006 20:46

Super! :thumleft:

Ik hoop dat je er veel plezier mee zal hebben en veel veilige permagrin kilometer! 8)

14 sep 2006 20:47

Ziet er clean uit. Mooi. 8)

14 sep 2006 20:59

Mooie auto, hoor! Veel plezier ermee! :wink:

Die velgen vind ik persoonlijk inderdaad niet zo fraai; de originele (16"?) telefoonvelgen zijn dan toch wel fraaier naar mijn mening.

Het stuur daarentegen vind ik wél heel fraai! Er zijn tal van liefhebbers op dit forum voor dat stuur! :roll: Dat zou ik lekker laten zitten!

Overigens heeft Porsche 2 verschillende H-stuurtjes gemonteerd in de 944: het normale 38 cm stuur (centrisch draaiend) en de sportuitvoering van 36 cm (die excentrisch draait).

Als je die 38cm-versie erbij hebt, zou ik dit stuur zéker laten zitten, als je de sportuitvoering hebt, zou ik twijfelen, maar uiteindelijk toch voor het stuur kiezen dat er nu inzit (maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak)...

Ik kan het niet goed zien op de foto's, maar staat er op/in de voorste kleine stootstripjes op de schermen '16-Ventiler'?

Verrassend dat deze S geen stuurbekrachtiging heeft... Ik dacht dat dat bij de S standaard was, maar kennelijk is dat niet het geval. Je leert steeds weer bij... :wink:

14 sep 2006 21:08

Hey van Harte

mooie aankoop en gelukkig zijn alleen de velgen minder
heb je wel meteen een apart setje voor circuit bezoek enzo.

Overigens heeft Porsche 2 verschillende H-stuurtjes gemonteerd in de 944: het normale 38 cm stuur (centrisch draaiend) en de sportuitvoering van 36 cm (die excentrisch draait).
kijk zo leer ik weer, wist niet dat dit excentrische draait.
Heb één keer acher zon stuurtje gezeten, de auto stond helaas stil
dus niet kunnen merken hoe het draait. Ik kijk zelf nog wel eens
op ebay naar een 36 cm versie, heb ik wat meer ruimte met mijn
benen. Maar helaas worden die maar bar weinig aangeboden.

14 sep 2006 21:39

Henri001 schreef:Car-Man heeft 'm gekeurd en er zijn geen problemen geconstateerd, anders dan dat de hydraulische cylinders van de achterruit 't niet meer doen.

Paar tientjes dan zit dat ook weer goed. Veel voorkomend euvel, waar velen gewoon mee rondrijden.. :roll: :wink:

compressor (??)

Om de thuisbrenger mee op te pompen :lol:
Ook handig als je band langzaam leegloopt, weet ik uit ervaring. Krachtig genoeg om de band op te pompen tot de eerstvolgende Kwikfit. 8)

Dus, dat gaat een leuk weekend worden!! YEEHAA!!!!


Gefeliciteerd en veel plezier ermee. Zo zie je maar weer hoe auto's kunnen verschillen. Rijden is weten of het klikt of niet. :D

14 sep 2006 22:43

Yep, geen stuurbekrachtiging. Zelfs standaard geen elektrische ramen, ik krijg de mechanise units erbij.

Qua velgen zit ik stiekum aan Cup velgen te denken, maar dan krijgt Peter een rolberoerte... Niet dat dat zo belangrijk is... :D

15 sep 2006 11:56

Van harte geluk gewenst met deze mooie wagen (ondanks foute velgen)

Afbeelding
Plaats een reactie