Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Gesloten onderwerp

14 sep 2006 22:26

Double G schreef:Volgens mij moets je de inkeping op de krukaspoelie van de multiriem gelijk zetten met een merkteken op het blok of op de achterste distributiekap. Want in de buurt van het OT merkteken op het vliegwiel zaten dacht ik meerdere strepen.


zal ik morgen of van het weekend nog is bekijken :wink: .

Kan het zijn dat als hij achter de luchtmassameter valse lucht zuigt dat hij dan ook in toeren zakt?

15 sep 2006 12:21

Double G schreef:Volgens mij moets je de inkeping op de krukaspoelie van de multiriem gelijk zetten met een merkteken op het blok of op de achterste distributiekap. Want in de buurt van het OT merkteken op het vliegwiel zaten dacht ik meerdere strepen.



heb juist nog is aan't nakijken geweest (heb tem nemeer gestart zalle).
Maar de riem ligt juist vliegwiel ligt op het merkteken en de nokkenas ook.

Maar heb wel een scheurtje gevonden in den darm die luchtmassameter verbind met het gasklephuis.
(dus achter de luchtmassameter).
Kan dat er mee te maken hebben?
Zou ik tem terug proberen te starten als ik er andere tussen zet of ...?

15 sep 2006 12:40

Lijkt me idd erg verstandig die eerst te vervangen. Goed kans dat dat valse lucht zuigen de oorzaak is.

15 sep 2006 12:56

Double G schreef:Lijkt me idd erg verstandig die eerst te vervangen. Goed kans dat dat valse lucht zuigen de oorzaak is.


dat van die klep(stoters), die zijn hydrolisch heb ik me laten vertellen.
Moet ik motor laten draaien om die zich terug met olie te laten vullen dan ofzo of hoe gaat dat juist in zen werk?
En hoe lang duurd dat en gewoon op stationair toerental of...?

Dat kleine pijpje op die rubber aanzuigbuis achter luchtmassameter, waarvoor dient dat?

15 sep 2006 13:54

Je riem licht niet goed

15 sep 2006 19:16

RSR-Luc schreef:Je riem licht niet goed


awel heb nog is nagekeken moet je dan de merktekens naast elkaar zette ipv op elkaar ofzo?
Want als ik tem nen toer rondraai dan komen ze toch telkens terug uit.
Kan het met balansriem te maken hebben?

als ik met de sleutel de motor rond draai dan moet ik da toch ook horen of voelen?

16 sep 2006 15:42

awel riem ligt juist zen er nu zeker van zalle en hem tem tejust is laten draaien se en het tikken is gedaan.
sebiet nog die plastique kappen over de riemen se en tem staat klaar.

Topic mag dicht

16 sep 2006 19:02

wekki schreef:awel riem ligt juist zen er nu zeker van zalle en hem tem tejust is laten draaien se en het tikken is gedaan.
sebiet nog die plastique kappen over de riemen se en tem staat klaar.

Topic mag dicht


Kijk, die laatste drie woorden begrijp ik dan wél... wat je daarvoor schrijft niet. Maar ik zal het topic sluiten. :salut: :wink:
Gesloten onderwerp