Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

16 sep 2006 21:19

@ Paul (om niet je hele verhaal te hoeven quoten), standaard voor mijn 3.2tje is 2.0 voor en 2.5 achter, Waalgarage zegt achter naar 2.0 verlagen om nog wat xtra grip achter te genereren voor de e.v.t. "hairy situations", moet zeggen dat de grip achter dan ook wel bizar is en dat ik echt ver op de grens moet gaan om iets van een slide te creëeren. Ik vindt een standaard 3.2 erg lang overstuurd (wat ook blijkt uit een artikel over hoe de 3.2 zich op een circuit gedraagt in 911& Porscheworld van begin 2006).
Bandenspanning ga ik altijd uit van 20*C en e.v.t corrigeren met 0.1 bar/10 *C +/-. De enorme partij rullen voor kun je dan ook eigenlijk verklaren vanuit het onderstuur karakter waardoor je de auto eigenlijk continue over de voorbanden aan het wegduwen bent. Om die hoeveelheid overstuur te corrigeren ga ik vrij snel na het insturen van de bocht flink op het gas waardoor de achterkant flink gaat werken wat ook daar weer stress op de banden tot gevolg heeft. Toch als ik naar de profieldiepte van mijn banden kijk vóór en na een circuitdagje zie ik niet bijzonder veel slijtage dus vraag ik me wel eens af of het idd geen pick-up van rubber is? Banden zijn overigens Bridgestone Expedia S-01 en komen op mij niet als super zacht over.
Ik denk dat ik beter af ben met mss 2.3 voor en 2.8 achter om het overstuureffect wat minder te maken en ook de banden iets minder snel warm te laten worden.
Onderstel is standaard behalve dat het rondom naar beneden geschroefd is en uitgewogen is.

16 sep 2006 22:05

Paul van Engelen schreef:En zoals Olaf schreef, je moet iemand aan de kant eens naar je voorbanden laten kijken als je stevig door een bocht gaat, denk dat de band het dan aardig moeilijk heeft :shock:


Ik heb Bridgestones en die zijn nu eenmaal superstijf.

Vergeet overigens niet dat als ik meet de banden al weer wat zijn afgekoeld. Tijdens het rijden zitten de banden dus op een hoger niveau dan de standaardwaarde bij 17" (2,5 koud) voor straatgebruik als ze warm zijn gereden...
Plaats een reactie