16 sep 2006 21:57
Paul van Engelen schreef:Jurgen schreef:ECT schreef:Met Esso en Texaco rijd ik dan gemiddeld 1: 8,5/9 en nu met BP ULtimate rijd ik dan gemiddeld 1: 5.5 / 6.5![]()
Alléén dáár kan ik je gelijk in geven...ik tank ook BP-Ultimate en rij ook 1 : 5,5...![]()
![]()
![]()
Heb je misschien een paar tubootjes laten inbouwen ECT![]()
![]()
![]()
16 sep 2006 21:58
ECT schreef:Mijn BMW 5 bjv. kan alles hebben behalve diesel en gas en loopt dudielijk en merkbaar slechter op Shell V-Power.
16 sep 2006 22:19
Marcel schreef:Al de premium brands van alle olie maatschappijen ontloopt elkaar niets. Het mooie is dat sinds de invoering avn deze premium brands blijkbaar hele volkstammen het verschil hier tussen (de premius dus) ook nog kan waarnemen ook, bullshi......
16 sep 2006 22:28
Marcel schreef:ECT schreef:Mijn BMW 5 bjv. kan alles hebben behalve diesel en gas en loopt dudielijk en merkbaar slechter op Shell V-Power.
Dat weiger ik te geloven dat dit aan de benzine ligt. Als je dit stelligst gelooft raad ik je toch aan een briefje te schrijven.
Al de premium brands van alle olie maatschappijen ontloopt elkaar niets. Het mooie is dat sinds de invoering avn deze premium brands blijkbaar hele volkstammen het verschil hier tussen (de premius dus) ook nog kan waarnemen ook, bullshi......
16 sep 2006 22:47
16 sep 2006 22:54
16 sep 2006 22:56
16 sep 2006 22:58
ECT schreef:Ik ben geen olie-expert maar in benzine worden volgens mij additieven in gestopt uit milieu-overwegingen en betere "smering (??) ", maar of dat ook zo goed is voor de motor of motormanagement is maar de vraag.
16 sep 2006 23:11
17 sep 2006 8:29
Marcel schreef:Al de premium brands van alle olie maatschappijen ontloopt elkaar niets. Het mooie is dat sinds de invoering avn deze premium brands blijkbaar hele volkstammen het verschil hier tussen (de premius dus) ook nog kan waarnemen ook, bullshi......
17 sep 2006 8:33
17 sep 2006 8:33
ECT schreef:Ik citeer verkeerd. V-Power schijnt de motor te reinigen, waarbij allerlei troep vrij kan komen.
Op een ander forum wordt hier ook over gediscussieerd:
http://forum.fok.nl/topic/717035/2/25
17 sep 2006 8:36
17 sep 2006 10:04
EriC4C schreef:Zelf heb ik meerdere tankbeurten achter elkaar en zoveel mogelijk onder vergelijkbare omstandigheden Shell 95, BP 95, Shell V-power en BP Ultimate geprobeerd, maar in geen enkel geval verschil gemerkt in hoe de motor er op reageerde. Wel in mijn geldbuidel uiteraard.
17 sep 2006 12:33
17 sep 2006 19:34
18 sep 2006 9:17
Marcel schreef: (...) Het mooie is dat sinds de invoering van deze premium brands blijkbaar hele volkstammen het verschil hier tussen (de premius dus) ook nog kan waarnemen ook, bullshi......
18 sep 2006 9:43
Meneer aard schreef:Hoger octaan gehalte betekent meer kracht die vrij komt bij iedere ontbranding.
correct me if im wrong
18 sep 2006 9:51
Devils son schreef:Het is octaangetal en het geeft aan hoezeer de benzine "klopvast" is, met andere woorden, hoe hoger het octaangetal, hoe meer bestand tegen pingelen.
In beginsel zal een hoger octaangetal geen extra vermogen opleveren, tenzij de auto bij een lager octaangetal de ontsteking dient te vervroegen om pingelen te verkomen (of gewoon gaat pingelen als er geen anti-pingel sensor in zit, want ook dat helpt niet echt zeg maar...)
18 sep 2006 9:52
18 sep 2006 13:25
18 sep 2006 13:26
Devils son schreef: ........ tenzij de auto bij een lager octaangetal de ontsteking dient te vervroegen om pingelen te verkomen (of gewoon gaat pingelen als er geen anti-pingel sensor in zit, want ook dat helpt niet echt zeg maar...).correct me if im wrong
Bij deze.
18 sep 2006 14:57
SpeedoHendriko schreef:Verschillende meningen waarbij verbruik en prestatiies door elkaar worden gehaald. Mijn ervaringen met de MB en 993 en Shell V-power zijn niet zo positief. Hij start bij de 993 niet zo vlot en reageert minder direct op het gasje, Ik moet dus dieper trappen dan ik gewend ben en tsja dan gaat het verbruik inderdaad wat omhoog en dat zit echt niet tussen de oren. Let wel ik heb een 993 S met Varioram en rij hem dagelijjks, ik merk direct of hij lekker loopt of niet. De MB gaat zelfs bij V-power stotteren. Het beste preseteren ze bij Esso 98. Kwaliteit verschilt wel degelijk per merk en dat bepaalt op zijn beurt de prestaties en het verbuik. BP Ultimate moet ik nog proberen (of toch maar beter niet?)
18 sep 2006 18:38
Marcel schreef:Hier geloof ik dus geen ene malle moer van. Shell, Esso, BP, Chevron, al hun premium brands zijn kwalitiatief goed. Mocht bovenstaande waar zijn had het duizende klachten geregend, en zeker tegenwoordig bij vele motoren die ontstekingstijdstip etc aanpassen aan benzine kwalitieit/RON etc...Dit lijkt me het bekende "ik lus geen Bavaria bier praatje"...
18 sep 2006 19:25
Roi schreef:
Bij detonatie niet de ontsteking vervroegen maar vertragen...