Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
17 jul 2006 9:13
Daar hebben we het gisteravond ook over gehad. Als je zelf of een ander aan jouw auto laat sleutelen vervalt alle garantie sowieso.
Marco weet hiervan. Ik heb ook niet de indruk dat het blok er al snel onder uit gaat, dus er is tijd om op een reactie van Volksrepairs te wachten.
17 jul 2006 9:21
Ik heb ook niet de indruk dat het blok er al snel onder uit gaat, dus er is tijd om op een reactie van Volksrepairs te wachten.
als het aan mij ligt vandaag nog, maar goed toch maar even wachten op bepaalde reacties
27 jul 2006 10:22
Marco, nu je toch erg druk bent met je karpers

Is er al iets nieuws te melden over dit onderwerp
09 aug 2006 14:21
marco ik zie dat je weer on-line bent. lekkere vakantie gehad?
heb je al weer wat te vertellen of mag je niks zeggen van je advocaat?
09 aug 2006 15:43
Marc' Oh Oh... schreef:Olaf schreef:denk dat de grootste hiaat de inmiddels verlopen termijn van 12 maanden is
Volgens mij hoeft dat geen probleem te zijn bij BOVAG bedrijven. Een motorblok wordt geacht meer dan 6.000 km te rijden na revisie en zeker niet na 1 1/2 jaar de geest te geven.
En daar zit de clou, de leverancier kan m.i. zijn garantie niet met een papiertje beperken. Je hebt recht op garantie naar normen zoals maatschappelijk aanvaard, dus op een motor bijvoorbeeld 2 of 3 jaar. Het zou een mooie zaak zijn als een leverancier bijvoorbeeld de garantie op een motor tot 6 weken zou beperken middels zo'n stukje papier (en papier is oh zo geduldig). Het lijkt mij dat je gewoon een goede advocaat moet inschakelen en desnoods een gang naar de rechter moet maken. Om verder maar te zwijgen over een term als weggebruik...
09 aug 2006 16:07
er is nog een mail naar de prutsers van Berkel gestuurd, maar heb hier tot op heden nog geen reactie op gehad.
Ze hebben zowieso al een hoop misgelopen sinds dit verhaal, want buurman Hans (Staal) heeft sindsdien geen onderdeel daar vandaan gehaald (terwijl hij toch nog een hoop nodig heeft).
Er is verder nog niets aan de auto gedaan, staat nog netjes bij mij in de garage en laat Renntech de boel openhalen na mijn vakantie. Dan kan hij bepalen of er een constructiefout is en kan dan verder met de rechtsbijstand.
09 aug 2006 16:24
Marc' Oh Oh... schreef:er is nog een mail naar de prutsers van Berkel gestuurd, maar heb hier tot op heden nog geen reactie op gehad...
ivm dossiervorming lijkt het me handiger als je eea per aangetekende brief doet.
09 aug 2006 16:28
Nicolò schreef:Je hebt recht op garantie naar normen zoals maatschappelijk aanvaard, dus op een motor bijvoorbeeld 2 of 3 jaar.
Ik zou denken dat een revisie als een soort van reparatie wordt gezien en dan zit je eerder aan 6 maanden te denken.
Voorts denk ik dat het aantal gereden kilometers ook meetellen.
Het is geen eenvoudig verhaal denk ik, maar zeker ook niet onmogelijk. Beste is om er met Volksrepairs uit te komen. Een rapport van Renntech kan in deze helpen, aangezien een rechter (meestal niet zo geschoold op het gebied van motoren) uiteindelijk vaak afgaat op deskundigeverklaringen.
09 aug 2006 16:29
Harley schreef:ivm dossiervorming lijkt het me handiger als je eea per aangetekende brief doet.
Precies!
09 aug 2006 16:31
is een e-mail dan niet rechtsgeldig? Heb tenslotte een verzendbewijs in mijn computer staan...
aan de andere kant: een aangetekende brief kan natuurlijk nooit kwaad.
09 aug 2006 16:50
Marc' Oh Oh... schreef:is een e-mail dan niet rechtsgeldig? Heb tenslotte een verzendbewijs in mijn computer staan...
Daar snapt het MvJ toch niks van... die denken ook dat pron per ongeluk op de computer van de heer Joost T. terecht is gekomen.
09 aug 2006 17:06
Marco: PB! Daar krijgt hij melding van!!!! Ik weet het
Topic: (ongevraagd) juridisch advies.
09 aug 2006 17:17
Marc' Oh Oh... schreef:is een e-mail dan niet rechtsgeldig?
Het probleem van email is dat het soms niet aankomt. Net als een gewone brief. Als de email wordt beantwoord: geen probleem, dan kun je wel aannemelijk maken dat de email gelezen is. Maar anders kan de wederpartij gewoon roepen dat er geen email is ontvangen...
09 aug 2006 17:25
Devils son schreef:Nicolò schreef:Je hebt recht op garantie naar normen zoals maatschappelijk aanvaard, dus op een motor bijvoorbeeld 2 of 3 jaar.
Ik zou denken dat een revisie als een soort van reparatie wordt gezien en dan zit je eerder aan 6 maanden te denken.
Je kunt m.i. revisies onderscheiden van reparaties. Een reparatie doe je aan een motor om een defect onderdeel te vervangen, bijvoorbeeld een kapotte kettingspanner. Dan ontstaat er geen motor die langer meegaat, dus zonder nieuwe capaciteit. Bij een revisie worden alle (?) versleten en gesleten onderdelen vervangen en ontstaat er een motor met nieuwe capaciteit. Vergelijk de criteria voor investeren en activeren.
10 aug 2006 12:07
Nicolò schreef:Je kunt m.i. revisies onderscheiden van reparaties. Een reparatie doe je aan een motor om een defect onderdeel te vervangen, bijvoorbeeld een kapotte kettingspanner. Dan ontstaat er geen motor die langer meegaat, dus zonder nieuwe capaciteit. Bij een revisie worden alle (?) versleten en gesleten onderdelen vervangen en ontstaat er een motor met nieuwe capaciteit. Vergelijk de criteria voor investeren en activeren.
Ik weet niet of het helemaal vergelijkbaar is. Stel na een revisie scheurt het blok. Het blok zelf is niet vervangen...
Maar ik ken de exacte criteria niet en weet ook niet in hoeverre er in de jurisprudentie hierover e.e.a. vastligt. Op zich denk ik dat de stelling dat je mag verwachten dat een motor 2-3 jaar minimaal meegaat te kort door de bocht is. Maar weten doe ik het niet.
Het komt mij wel voor dat je als consument mag verwachten dat een motor na een goede revisie meer dan 6.000 km meegaat. Maar je moet natuurlijk wel weten wat er exact mis is gegaan.
10 aug 2006 20:20
Devils son schreef:...Op zich denk ik dat de stelling dat je mag verwachten dat een motor 2-3 jaar minimaal meegaat te kort door de bocht is...
Mijn standpunt is eigenlijk dat met een volledige revisie een nieuwe motor ontstaat en vervolgens sluit ik aan bij garantietermijnen voor nieuwe motoren (c.q. auto's) te weten 2 à 3 jaar. Een specialist heeft mij wel eens verteld dat een volledige revisie eigenlijk een nieuwe motor oplevert. Een 996-motor kun je met inruil al verkrijgen voor 6.000 euro o.i.d. dus die reviseer je niet. De luchtkoelers zijn veel duurder dus die reviseer je wel. Maar het eindresultaat zou hetzelfde zijn. En dan volg je de maatschappelijke opvattingen en niet een papiertje om tot een redelijke garantietermijn te komen. Nu begin ik in herhaling te vervallen, sorry...
22 sep 2006 21:24
Marc' Oh Oh... schreef:Er is verder nog niets aan de auto gedaan, staat nog netjes bij mij in de garage en laat Renntech de boel openhalen na mijn vakantie. Dan kan hij bepalen of er een constructiefout is en kan dan verder met de rechtsbijstand.
Uit nieuwsgierigheid ..... hoe staat het er mee
22 sep 2006 21:44
.... en nu is het dus wachten tot je die foto's in omgekeerde volgorde kan plaatsen
22 sep 2006 22:32
eerst naar erwin toe!
23 sep 2006 10:19
Geinig om eens een uitgebouwd Speedster blok te zien.
Gaat het nog lukken met een ruilblok of is ´t wachten op de reparatie/revisie
23 sep 2006 10:50
ruilblok gaat wel lukken alleen niet op tijd (had alles morgen ingebouwd willen hebben om de rit mee te rijden

). Dan kan ik iig weer rijden.
23 sep 2006 10:54
In ieder geval ben je dus weer rijdend de 29e in Hoenderloooooooo
27 sep 2006 23:02
waarom ineens geen nieuw 1600vw blok? is goedkoper dan een volledige revisie! kost ongeveer 1400e..
27 sep 2006 23:04
Zo zo...bijna weer rijklaar Marc'oh!!! Da's toch super om naar uit te kijken!!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.