22 sep 2006 23:08
Jan A. (964 C4) schreef:Dat is dan een beetje laat!!!
(...)
Hopelijk leer je er wat van!
22 sep 2006 23:08
patrick911 schreef:Jan A. (964 C4) schreef:Dat is dan een beetje laat!!!
(...)
Ik dacht al, waar blijft het nederlandse vingertje.....![]()
22 sep 2006 23:10
Jan A. (964 C4) schreef:mr.burns993 schreef:begin het toch wel een beetje benauwd te krijgen![]()
morgen meteen even mijn advocaat bellen.
(ik zie de lol er nu al niet meer van in)
Dat is dan een beetje laat!!!
Dus 190 km/h op een weg met zijstraten, fietsers die kunnen oversteken
en tractoren op de weg. Je dochter zal maar net oversteken op de fiets![]()
22 sep 2006 23:13
mr.burns993 schreef:Jan A. (964 C4) schreef:mr.burns993 schreef:begin het toch wel een beetje benauwd te krijgen![]()
morgen meteen even mijn advocaat bellen.
(ik zie de lol er nu al niet meer van in)
Dat is dan een beetje laat!!!
Dus 190 km/h op een weg met zijstraten, fietsers die kunnen oversteken
en tractoren op de weg. Je dochter zal maar net oversteken op de fiets![]()
even voor de duidelijkheid : ik ben geen snelheids maniak die dit soort snelheden rijdt als er een weg met zijstraten, fietsers die kunnen oversteken of tractoren op de weg rijden.
mijn rijstijl is over het algemeen genomen zeer rustig, ik vindt het alleen af en toe leuk om een keer het gas in te trappen, om vervolgens mijn weg weer rustig te vervolgen. (even pieken)
ook zou ik het niet in mijn hoofd halen andere weg gebruikers ook maar enigzins in wat voor vorm van gevaar te brengen.
22 sep 2006 23:15
22 sep 2006 23:20
Jan A. (964 C4) schreef:Ze staan trouwens niet voor niets op die plek te flitsen.
22 sep 2006 23:20
Jan A. (964 C4) schreef:Ze staan trouwens niet voor niets op die plek te flitsen. Succes ermee.
22 sep 2006 23:22
mhoeneveld schreef:bert964c4 schreef:Maurice, die krijgt ie echt wel hoor, twijfel daar maar niet aan![]()
Moet eerst nog vast staan dat er inderdaad een foto is gemaakt en dat de meting ook nog correct wordt bevonden. Slecht 70% van alle fotos die gemaakt wordt is bruikbaar. De rest zitten meetfouten in, meerdere voertuigen in dezelfde meethoek, onleesbaar kenteken etc etc
22 sep 2006 23:25
Devils son schreef:Jan A. (964 C4) schreef:Ze staan trouwens niet voor niets op die plek te flitsen.
Weet jij waar het was dan? En graag verneem ik dan waar het is, want een flitspositie die niet vooral is bedoeld om de kassa te doen rinkelen, maar die werkelijk op een plek staat waar te hard rijden echt niet kan is zeldzaam en ik zou die wel eens met eigen ogen willen zien.
Tuurlijk mag het niet en als TS een straf krijgt is dat natuurlijk terecht (de eventuele hoogte daargelaten), maar de conclusie dat het gevaarlijk was komt mij fiks te vroeg.
22 sep 2006 23:28
mhoeneveld schreef:En er is ook niet voor niets een snelheidsbeperking van 70 km/u op zo'n weg.
22 sep 2006 23:41
22 sep 2006 23:44
22 sep 2006 23:47
22 sep 2006 23:49
22 sep 2006 23:51
mhoeneveld schreef:In bijna alle gevallen was een te hoge snelheid de doodsoorzaak.
22 sep 2006 23:51
wolf schreef:Dus het was eerst autobaan, later hebben ze de weg verbreed en de snelheidslimiet teruggebracht naar 70... Tja zou nog kunnen ook hier in NL.
22 sep 2006 23:56
Devils son schreef:mhoeneveld schreef:In bijna alle gevallen was een te hoge snelheid de doodsoorzaak.
Toch bleek uit een onderzoek van de adviesdienst verkeer en vervoer (onderdeel ministerie VenW) dat van de verkeersdoden in het jaar 2000 maar 3% snelheid als hoofdoorzaak had.
Ben op zich wel met je eens dat buiten de snelweg snelheid een grote rol speelt, maar de meeste ongevallen ontstaan m.i. door niet opletten en geen voorrang verlenen.
En uit de laatste post van TS begrijp ik dat het om een snelweg gaat waar je nog maar 70 km/u mag rijden...
22 sep 2006 23:57
Devils son schreef:Toch bleek uit een onderzoek van de adviesdienst verkeer en vervoer (onderdeel ministerie VenW) dat van de verkeersdoden in het jaar 2000 maar 3% snelheid als hoofdoorzaak had.
Ben op zich wel met je eens dat buiten de snelweg snelheid een grote rol speelt, maar de meeste ongevallen ontstaan m.i. door niet opletten en geen voorrang verlenen.
22 sep 2006 23:59
wolf schreef:
Daar hebben wij al eens uitgebreid over gepost.
Er zijn echt keiharde cijfers, zowel uit NL als andere landen die tonen dat het aantal verkeersdoden dramatisch daalt als de maximumsnelheid verlaagd wordt!
23 sep 2006 0:04
mhoeneveld schreef:
Die cijfers in dat soort rapporten is altijd wat gekleurd. Zoals er verwoord staat in het betreffende rapport is in 3% van de dodelijke verkeersongevallen te hoge snelheid de oorzaak van het ongeval.
En ik ben het helemaal met je eens dat de meeste ongevallen door onoplettendheid en verkeerde inschattingen worden veroorzaakt.
23 sep 2006 0:11
23 sep 2006 0:13
Devils son schreef:Als je (veel) langzamer rijdt dan waar de weg toe uitnodigt gaat je oplettendheid niet bepaald omhoog. Zo is er een onderzoek waaruit naar voren komt dat boven de 130 km/u met het toenemen van de snelheid de extra alertheid net zoveel positief effect heeft op de verkeersveiligheid als de snelheid een negatief effect (let wel: op snelwegen). M.a.w. dat op autosnelwegen boven de 130 km/u toename van de snelheid geen negatief effect hefet op de verkeersveiligheid.
23 sep 2006 0:22
23 sep 2006 0:28
MS964 schreef:Procentueel 4X zoveel meer slachtoffers op Duitse snelwegen? Je bedoelt in absolute cijfers? ---> Zou kunnen, groter land, meer mensen, meer auto's.
Relatief gezien meer slachtoffers? Kan me niet voorstellen, waar staat dat?
23 sep 2006 1:09