23 sep 2006 18:17
F@RGO schreef:
Voor mij is het omgekeerd ,geld is altijd al een probleem geweest,
kiezen tussen 2500 eu boete en een maand mijn rijbewijs kwijt....
geef mij maar dat laatste
23 sep 2006 18:20
24 sep 2006 10:31
Meneer aard schreef:
Koosje Spee heeft toen zelf eens gezegd bij Wegmisbruikers, waarbij Andre nog iets wat (weet de achternaam niet) enkele vragen stelde, waaronder ook hoelang die geregistreeerde boetes geregistreerd staan..Dat was 2 jaar.
24 sep 2006 10:32
patrick911 schreef:
Maar dat staat volgens mij los van hoe lang dit soort zaken worden bewaard. De agent die mij laatst staande hield (+40km te hard) zei ook dat deze overtreding 2 jaar achter mijn naam zou blijven staan....
24 sep 2006 10:57
24 sep 2006 13:01
24 sep 2006 13:06
24 sep 2006 13:32
Jeroen C3.0 schreef:Wat zou er dan gebeuren met iemand met een uitkering die door rood rijdt? Die krijgt zeker € 100,- toe!![]()
24 sep 2006 13:32
Jeroen C3.0 schreef:Wat zou er dan gebeuren met iemand met een uitkering die door rood rijdt? Die krijgt zeker € 100,- toe!![]()
24 sep 2006 13:33
craze schreef:Wat zou er dan gebeuren met iemand met een uitkering die door rood rijdt? Die krijgt zeker € 100,- toe!![]()
ha,ha, dat zou een goeie zijn ware het niet dat zo'n persoon helemaal niet in een auto kan rijden gezien de kosten![]()
![]()
voor de duidelijkheid; staat 1 jaar voor recivide-overtreding maar alle overtredingen (rood licht, geen gordel e.d.) worden veel langer bewaard, da's goed klote zeg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
credo is: hoe langer je rijd, des te langer wordt je sheet normaal gesproken des te meer heeft de rechter om je te n#@ien![]()
![]()
hij zal toch hopelijk wel kijken naar wat voor soort overtredingen je hebt gemaakt (hebt er zat van 5-10km te hard in de stad) en daar rekening mee houden, anders kun je na 10 jaar P-rijden niks meer uitvreten![]()
man, wat een land hiero, bestaat er geen Porschewegistan![]()
24 sep 2006 13:53
24 sep 2006 15:57
mr.burns993 schreef:boete naar draagkracht is in mijn ogen een vorm van discriminatie
24 sep 2006 16:48
2.2VTEC schreef:
euh, de progressieve aanslagvoeten van de personenbelasting zijn toch op hetzelfde principe gebaseerd ? Of hebben jullie in NL al een zgn. vlaktaks?
24 sep 2006 23:02
Devils son schreef:2.2VTEC schreef:
euh, de progressieve aanslagvoeten van de personenbelasting zijn toch op hetzelfde principe gebaseerd ? Of hebben jullie in NL al een zgn. vlaktaks?
Niet helemaal hetzelfde, sterker nog: helemaal niet vergelijkbaar.
En nee, helaas nog geen vlaktax in NL (misschien over een paar jaar icm afschaffing hypotheekrenteaftrek).
24 sep 2006 23:13
mr.burns993 schreef:die hypotheekrenteaftrek zal nooit helemaal door komen
24 sep 2006 23:49
mr.burns993 schreef:
die hypotheekrenteaftrek zal nooit helemaal door komen, want dan gaat half nederland prive bank roet
25 sep 2006 1:40
mr.burns993 schreef:de weg waar ik op het moment van de flits reed gold eerst een 120 km/h
toen een 90 km/h, en nadat er een nieuw breed wegdek was aangelegd, nog een 70 km/h limiet.
aan de omgeving (geen zijwegen of fietspaden) is bijna niets veranderd.
25 sep 2006 8:38
911-lover schreef:mr.burns993 schreef:de weg waar ik op het moment van de flits reed gold eerst een 120 km/h
toen een 90 km/h, en nadat er een nieuw breed wegdek was aangelegd, nog een 70 km/h limiet.
aan de omgeving (geen zijwegen of fietspaden) is bijna niets veranderd.
Zo kan ik hier in België ook nog wel een paar wegen opnoemen zonder dat ik ver moet gaan zoeken
25 sep 2006 11:44
mr.burns993 schreef:eigenlijk te triest voor woorden dat dat mogelijk is. auto's worden sneller geven meer comfort bieden meer veiligheid en de wegen worden beter. en wat doen de gemeente's
ze stellen overal de max snelheid naar beneden bij![]()
craze schreef:credo is: hoe langer je rijd, des te langer wordt je sheet normaal gesproken des te meer heeft de rechter om je te n#@ien![]()
![]()
hij zal toch hopelijk wel kijken naar wat voor soort overtredingen je hebt gemaakt (hebt er zat van 5-10km te hard in de stad) en daar rekening mee houden, anders kun je na 10 jaar P-rijden niks meer uitvreten![]()
Devils son schreef:Ben benieuwd.
Overigens gaat het mij er niet om dat te hard rijden maar moet mogen, integendeel. Ik vind echter dat we alle tijd en energie steken in het aanpakken van hardrijden, wat in feite inhoudt: het aanpakken van kleine snelheidsovertredingen waar dat best kan, want 80% van de snelheidsboetes worden uitgedeeld voor enkele kilometers per uur te hard op wegen waar het best iets harder kon (want daar rinkelt de kassa).
Veiligheid is zoveel meer dan snelheid... En door alles te gooien op snelheid wordt het verkeer niet veiliger.
25 sep 2006 12:03
mhoeneveld schreef: En je hebt ook helemaal gelijk in je bewering dat snelheid niet bepalend is voor het aantal ongevallen, het bepaald alleen de afloop. (maar dat waren we eerder al eens)
25 sep 2006 12:22
Jort schreef:mhoeneveld schreef: En je hebt ook helemaal gelijk in je bewering dat snelheid niet bepalend is voor het aantal ongevallen, het bepaald alleen de afloop. (maar dat waren we eerder al eens)
Ik zou zeggen, vaak niet.
25 sep 2006 12:29
26 sep 2006 10:45
mhoeneveld schreef:
Bij deze dus nog even de link naar IRTAD. Deze Europese organisatie houd alle statestieken van het verkeer bij.
26 sep 2006 10:54
Jort schreef:Zijn dat altijd mensen die netjes de aangegeven snelheidslimieten respecteren?
Wat betreft die secundaire invloed een voorbeeld:
Persoon A was onder invloed van alcohol toen hij met zijn GTI de bocht uit vloog en een boom ramde. De gevolgen waren fataal voor het slachtoffer. Getuigen meldden dat betrokkene minstens 120 reed waar 80 was toegestaan.
Vervolgens valt dit ongeluk onder de noemer: dodelijke ongelukken door alcohol. Zeker als de getuigen er niet waren geweest en de snelheidsoverschrijding niet bekend/te verifiëren was geweest.
Echter, wie zegt mij dat deze persoon in nuchtere staat niet de bocht was uitgevlogen?
Volgens de statistieken minimaal 3% door snelheidsoverschrijding. Maximaal weten we niet, maar het grijze gebied lijkt groot. Het noemen van die 3% vind ik dus misleidend, zeker als zijnde een vaststaand percentage. Maar de getallen die eerder door de overheid genoemd werden, zijn dat waarschijnlijk ook.
26 sep 2006 11:38
Devils son schreef:Jort schreef:Zijn dat altijd mensen die netjes de aangegeven snelheidslimieten respecteren?
Ik zou denken dat als ze werkelijk te hard reden ze ook netjes bij de 3% zouden staan. Vaak zie je dat macht over het stuur verliezen te maken heeft met concentratieverlies waardoor de auto in de berm komt en de daarop volgende schrikreactie is dan de boosdoener.
Ik redeneer niet naar een conclusie toe, maar probeer wel aan te geven dat uitsluiten van deze mogelijkheden leidt tot voorbarige conclusies. Alcohol en snelheid gaan vaak samen, maar het weglaten van 1 van beide sluit ongelukken zeker niet uit.Wat betreft die secundaire invloed een voorbeeld:
Persoon A was onder invloed van alcohol toen hij met zijn GTI de bocht uit vloog en een boom ramde. De gevolgen waren fataal voor het slachtoffer. Getuigen meldden dat betrokkene minstens 120 reed waar 80 was toegestaan.
Vervolgens valt dit ongeluk onder de noemer: dodelijke ongelukken door alcohol. Zeker als de getuigen er niet waren geweest en de snelheidsoverschrijding niet bekend/te verifiëren was geweest.
Echter, wie zegt mij dat deze persoon in nuchtere staat niet de bocht was uitgevlogen?
Dit noem ik redeneren naar een conclusie toe. Feit is dat je vermogen om een auto op de weg te houden sterk vermindert vanaf het tweede glaasje alcohol (het eerste glaasje heeft vreemd genoeg meestal een positief effect).
In Australië zullen ze ongetwijfeld hetzelfde probleem tegenkomen bij telling en onderverdeling.Volgens de statistieken minimaal 3% door snelheidsoverschrijding. Maximaal weten we niet, maar het grijze gebied lijkt groot. Het noemen van die 3% vind ik dus misleidend, zeker als zijnde een vaststaand percentage. Maar de getallen die eerder door de overheid genoemd werden, zijn dat waarschijnlijk ook.
In Australië is kennelijk een vergelijkbaar onderzoek gedaan. Daar kwam men uit op 2%. (bron: Total911, iets van 3 of 4 maanden terug)
Ook heeft de Minister van VenW een tijdje terug een onderzoek laten doen naar de stijging van verkeersongevallen op 120 km/u wegen. Wat bleek: slechts 3% was te wijten aan snelheid.
Nou kan uit dat laatste geconcludeerd worden dat het dan op andere wegen misschien wel hoger moet zijn dat 3%, maar laat het 5% zijn, dat is nog totaal iets anders als de 1 op de 3, die Spee alsmaar verkondigt. En het toont m.i. aan dat het verkeer veiliger zou kunnen als er ook op andere zaken werd gecontroleerd, want gevolgen kunnen pas ontstaan zodra de oorzaak is ingetreden.