11 sep 2006 20:59
12 sep 2006 16:19
wolf schreef:Niet alleen motorisch is een 3.2 perfect...
13 sep 2006 9:24
13 sep 2006 10:10
jeroenoop schreef:mis toch wel het geluidje
13 sep 2006 10:22
Huyssoon schreef:jeroenoop schreef:mis toch wel het geluidje
Trek je 996 maar eens lekker door tot tegen het rood. Die rauwe gil is dan weer typisch voor de 996(997) of heb ik dat alleen ?
13 sep 2006 10:28
jeroenoop schreef:(..) mijn p heeft geen verleden met een lekkage van de krukaskeering (..) heb ik nog kans op dat probleem of is dat na 8 jaar min of meer uitgesloten?
13 sep 2006 14:30
13 sep 2006 15:26
Carrera4s schreef:Inderdaad. Afblijven als er zich geen probleem stelt. Het enige wat je doet door op voorhand te vervangen, is van een mogelijke kost, een zekere kost maken
13 sep 2006 15:28
13 sep 2006 15:36
28 sep 2006 15:53
adu schreef:mhoeneveld schreef:(..)Ook licht doorzweten is niet echt een probleem. Maar op het moment dat er flinke druppels onder je auto liggen word het tijd eens aan een nieuwe keering te denken.
Voor een relatief jonge auto vind ik ook het "licht doorzweten", waaronder ik een lichte lekkage versta, niet acceptabel. Ik kan me niet voorstellen dat je dan alleen maar gaat zitten wachten tot de auto meer olie gaat lekken, want dat houdt jouw insteek in feite in. Bij mij is de nieuwste generatie keerring door Pon geïnstalleerd, hoewel ter plaatse de moter niet noemenswaardig vettig was
28 sep 2006 16:19
Carrera4s schreef:Het schijnt trouwens nog het best te zijn dat de olie effectief op de grond lekt, want het schijnt ook mogelijk te zijn dat de lekkende olie in de versnellingsbak terechtkomt, met als gevolg dat op termijn de koppeling zou gaan slippen...
28 sep 2006 17:19
28 sep 2006 18:05
Beltar schreef:speedy schreef:Hallo,
Hier in belgie is het juist hetzelfde, oliekeerringen met hopen worden er gemonteerd.
Als je echt een 996 wilt dan een turbo als het kan want daar zijn maar weinig problemen mee en met een verbruik van rond de 14l valt dat best mee.En het onderhoud is niet veel duurder of van een gewone 996.Heb al verschillende wagens gezien van meer dan 100.000km en die staan gewoon poer droog onderaan !
turbo en GT3 hebben een ander blok, maar 14L met een turbo![]()
, dan moet je wel een schoenmaat 34 hebben of een blokje onder het gaspedaal
28 sep 2006 18:13
aero schreef: Mijn 996 turbo doet 14,2.
28 sep 2006 18:48
Carrera4s schreef:Onder coulance, maar toch moeten jullie ervoor betalen ? Of niet ?
28 sep 2006 21:13
Carrera4s schreef:... en men raadt mij aan om, indien het niet verergert, de herstelling pas te laten doen wanneer het moment is gekomen om ook andere zaken te laten vervangen (bvb. versnellingsbak). Al heb ik het idee dat dit dan nog wel hééél lang kan duren.
Het schijnt trouwens nog het best te zijn dat de olie effectief op de grond lekt, want het schijnt ook mogelijk te zijn dat de lekkende olie in de versnellingsbak terechtkomt, met als gevolg dat op termijn de koppeling zou gaan slippen...
29 sep 2006 9:39
Carrera4s schreef:Onder coulance, maar toch moeten jullie ervoor betalen ? Of niet ?
29 sep 2006 14:11
25 nov 2006 18:17
25 nov 2006 19:17
25 nov 2006 19:34
25 nov 2006 21:47
doubleb schreef:Vrijdag koppeling laten vervangen, ook voor de zekerheid (hij ligt nu toch open) de krukaskeering. Hij lekte nog niet maar zweette licht.
25 nov 2006 22:04
25 nov 2006 23:33