Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
07 sep 2006 14:27
ed964cabrio schreef:Dat lijkt me een goede verklaring. Ze snijden zichzelf wel een beetje in de eigen vingers zo omdat het voor mij een stuk minder aantrekkelijk wordt de auto over de grens te halen als ik lang op de btw restitutie moet wachten.
PB me maar even dan doe ik het wel voor je
07 sep 2006 14:27
Bekend verhaal. Ik moest een verklaring ondertekenen dat ik de auto daadwerkelijk zou gaan uitvoeren. Na verificatie van mijn BTW nr. deed het P.centrum het wel, maar ze vertelden dat ze een naheffing hadden gehad van 100K over 3 jaar ivm valse opgaves.
07 sep 2006 14:30
Jeroen914 schreef:omdat ze niet of nauwelijks kunnen checken of het btw nummer wat je opgeeft klopt of echt van jou is
als bij controle achteraf blijkt dat de koper de boel genept heeft, kan de verkoper als nog even de BTW aftikken...
De jurisprudentie is anders...
Een verkeerd BTW-identificatienummer houdt niet in dat je ten onrechte het 0-tarief hebt toegepast. Het gaat (in dit geval) om de vraag of de goederen al dan niet Duitsland verlaten hebben en zijn geleverd aan een ondernemer.
Het BTW-identificatienummer is een vorm van bewijs leveren. Niet meer dan dat.
En als er iets mis is gegaan speelt ook de goede trouw nog een rol.
Ik vind de opstelling van de Porsche Dealer dus een beetje onzinnig. Maar misschien is de Porsche Dealer wel te bewegen tot medewerking als je de auto door een gerenommeerd vervoersbedrijf laat vervoeren, of bij afhandeling via een bedrijf als VWE?
07 sep 2006 14:32
Na een 993 targa en een 964 cabrio ben jij toe aan een 3.2 speedster!
07 sep 2006 16:06
Zou je denken he?
Al snel na de verkoop van mijn targa begon het porschevirus weer toe te slaan en besloot op zoek te gaan naar een andere 911. Ditmaal een cabrio en handgeschakeld. Het werd een 964 maar had net zo goed weer een 993 kunnen zijn! Ben in de gelukkige omstandigheden dat de zaken goed gaan en kan upgraden naar een 997!
15 sep 2006 20:01
He neef, Geleficiteerd met je aankoop vanmiddag!

Binnenkort 'n ritje?
16 sep 2006 8:49
Bedankt jongen,
Ja inderdaad, gisterenmiddag bij Pon een 2006 997 cabrio aangeschaft. Atlasgrijs metallic met zwart leer. Moet nog 2 weken geduld hebben omdat de auto gisteren pas ingeruild was en Pon de auto nog helemaal klaar moet maken. Laat er nog een uitschakelbare sportuitlaat onder zetten voor nog meer sound!
Kan niet wachten totdat ik hem heb!
Zou een moderator mijn naam kunnen wijzigen van ed964cabrio in ed997cabrio? Mijn dank is groot.
Ome Piet bedankt voor het helpen speuren in Duitsland en zoals je leest kan het soms heel snel gaan!
Ook met mijn 964 cabrio is het snel gegaan, binnen 2 weken verkocht door Paul Veens!
16 sep 2006 9:18
ed997cabrio
schreef:Zou een moderator mijn naam kunnen wijzigen van ed964cabrio in ed997cabrio? Mijn dank is groot.
Kunnen alleen de admins ; stuur even een PB'tje naar PaSCal of Shark, dan zal 't best goedkomen.
Gefeliciteerd trouwens , pff mooi man.
16 sep 2006 9:25
Ga ik gelijk ff doen. thanks
16 sep 2006 19:41
ed997cabrio schreef:Nee, het is wel degelijk een btw auto maar ze willen hem niet btw vrij faktureren ook niet na opgave van mijn btw nr. Dus dan moet ik het achteraf gaan terug halen bij de Duitse heren van de belasting
BTW is terug te vorderen via een aangifte voor intracommunautaire transacties. Op zich zou dit redelijk snel moeten gaan. Alleen voor nieuwe auto's zijn er uitzonderingen.
Zie de vrienden van de fiscus

voor meer
info
28 sep 2006 20:14
Morgen de grote dag als ik me niet vergis?
28 sep 2006 21:05
ed997cabrio schreef:Laat er nog een uitschakelbare sportuitlaat onder zetten voor nog meer sound!
PSE......mooiste/leukste knopje van de hele auto
30 sep 2006 20:43
Dat knopje is inderdaad fantastisch en iedere euro waard geweest! Wat een verschil in sound zeg aan of uit. Heb zojuist wat foto's in mijn album geplaatst.
30 sep 2006 20:55
ed997cabrio schreef:Heb zojuist wat foto's in mijn album geplaatst.
Mmmmm, wat een
WALGELIJKE
mooie cabrio!
30 sep 2006 21:01
proficiat met je aankoop, atlas grey is echt de allermooiste kleur op een 997 !! have fun
30 sep 2006 23:17
EHHHHH
Gezond jaloers zal ik maar zeggen
30 sep 2006 23:23
Flyer.. schreef:proficiat met je aankoop, atlas grey is echt de allermooiste kleur op een 997 !! have fun

Ik dacht dat, dat rood was
@ Ed, proficiat met de aankoop
03 okt 2006 12:57
Mooie wagen.
Van harte geluk gewenst en veel succes ermee
03 okt 2006 13:24
Dank voor de felicitaties en de lofuitingen. Heb afgelopen weekend gelukkig nog even van 'cabriotemperaturen' kunnen genieten. Wat een feest. Ook in gesloten toestand is het een plezier om in de auto te rijden. Heb de auto niet als daily driver maar begin te overwegen mijn audi er na de winter uit te gooien en terug te gaan naar 1 auto ipv 2.
04 okt 2006 17:19
Dat klopt
Gefeliciteerd met je 997 ed!