04 okt 2006 11:27
lindemans schreef:Maar ik erger me wel enorm aan rijders die permanent met 4 koplampen achter je zitten. Vooral nu het weer koud wordt hebben sommigen kennelijk behoefte dat te doen.
Dus bonnen schrijven daarvoor: goeie actie.
04 okt 2006 12:50
ome piet schreef:EvR schreef:[ degene op wiens naam het kenteken van de auto staat, krijgt de beschikking thuis op de mat. or]
Nee...onlangs zonder gordel gereden, kentekennummer verkeerd op de bon![]()
Dus niet..CJIB leverde de bekeuring,,en wel bij mij thuis..
Zoals ik eerder schreef:(overigens kunnen de "fouten" ook achteraf nog worden gecorrigeerd)
04 okt 2006 13:03
04 okt 2006 22:01
04 okt 2006 22:20
04 okt 2006 22:21
Nine-eleven schreef:Er schijnt voor de wet een wezenlijk verschil tussen "mistlampen" en "bermlampen" te zijn. Met name wanneer je deze mag voeren, mistlampen zijn uiteraard verminderd toegestaan, alleen bij een zicht minder dan.
Bermlampen is een ander verhaal, ik weet alleen niet onder welk criteria de gevoerde verlichting van jouw Porsche valt.
E.e.a. is uit betrouwbare (politie) bron, een goede vriend van mij is inspecteur en werkzaam bij het PVI en heeft dit in het verleden eens uitgezocht toen de bekende DE lampen uitkwamen.
Alleen . . . . wil je op dat moment de discussie aangaan met de verbaliserende ambtenaar
Breed- en verstralers: dit zijn geen begrippen die in de wet staan en formeel mag deze verlichting niet gevoerd worden. Als er een F of B in het lampglas staat, worden ze beschouwd als mistlichten. Ontbreekt die code, dan worden ze beschouwd als grootlicht. Als je deze lampen al gebruikt, zorg er dan voor dat je ze alleen gebruikt volgens de regels van mist- c.q. groot licht.
04 okt 2006 22:48
08 okt 2006 21:26
09 okt 2006 12:50
Maarten schreef:Ik word er nogal niet goed van dat je, als je als 'gewoon' burger 1 mm over de schreef gaat , met een beetje pech de boete op de mat ligt en dat de heren en dames met de platte pet kunnen doen waar ze zin in hebben..
09 okt 2006 13:01
Maarten schreef:Eigenlijk is het Nederlandse rechtssyteem behoorlijk uitgehold door de wet Mulder. Zo ongeveer alles wat er fout gaat bij een boete is door het OM achteraf recht te breien. Ik kreeg laatst ook een (op zich terechte) boete. De dienstdoende VMBO dropout heeft mijn naam overgeschreven van mijn rijbewijs maar de boete kwam binnen op een naam die maar een heel klein beetje op mijn naam lijkt! Maar uiteraard ben je uiteindelijk de pineut.
Zelfde soort verhaal was vond ik die jongen met die snorfiets die te veel vermogen zou hebben. Bij de rechter bleek dat, omdat hij e.e.a. met zijn GSM had gefilmd, de procedure totaal verkeerd was uitgevoerd. Maar uiteraard had de agent in de procedures ervoor gewoon verklaard dat hij het wel op de juiste manier had gedaan. Wat dus keihard niet waar was. Snorfietsbezitter uiteindelijk vrij gesproken. En i.p.v. die agent gewoon eruit te smijten zal er wel een circulairetje uitgaan dat zoiets volgende keer niet gefilmd mag worden.
Ik word er nogal niet goed van dat je, als je als 'gewoon' burger 1 mm over de schreef gaat , met een beetje pech de boete op de mat ligt en dat de heren en dames met de platte pet kunnen doen waar ze zin in hebben..
09 okt 2006 13:44
09 okt 2006 13:51
09 okt 2006 13:54
Marco schreef:een etentje ook, dus dat ga ik vanavond dan ook gewoon nog eens doen
09 okt 2006 16:28
Marco schreef:vanmorgen staande gehouden, reed door rood; wat volgens mij lichtrood was... dan kan ik wel in discussie gaan, maar heeft toch geen zin
was leuke businesse voor de boys; had zich al een hele lange rij delinquenten gevormd
te hard/door rood/keren waar het niet mag etc. etc.
zogenaamd door rood kost me €130,=; een etentje ook, dus dat ga ik vanavond dan ook gewoon nog eens doen
09 okt 2006 17:27
Jort schreef:Was het geen videowagen?
09 okt 2006 17:45
Harley schreef:Je kunt beter door rood LOPEN, dat kost maar € 15,- :mrgreen:
09 okt 2006 17:52
Marco schreef:nee een l*l met vingers met walkie talkie op de ene hoek en een heel span van dat spul op de andere hoek van de straat....
09 okt 2006 17:55
Olaf schreef:Harley schreef:Je kunt beter door rood LOPEN, dat kost maar € 15,- :mrgreen:
Kan je toch ook voor uit eten
09 okt 2006 18:00
EvR schreef:Marco, je vergeet die ene achter de struiken die het stoplicht op afstand bediende....![]()
In dordrecht?
09 okt 2006 19:45