04 okt 2006 23:57
04 okt 2006 23:59
05 okt 2006 0:01
Rob Herfst schreef:Sorry Bert, noem mij maar naief, maar dit weiger ik echt te geloven!![]()
05 okt 2006 0:05
bert964c4 schreef:Maarten,
Jij weet absoluut niet wat ik weet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
, en ook heb meegemaakt en gesprekken die ik gehoord heb en heb gevoerd met ex examinatoren, geloof me, het is daar echt een zooitje, wat je er ook van denkt en ook hoe lang ze al bestaan.
Is dat dan een garantie dat het allemaal zou kloppen??? Forget it!!!!,
laat ze hier maar eens mee lezen nu en laten die ex examinatoren maar een uit de school klappen, moet je eens kijken wat er dan gebeurd,
DAN IS ER GEEN CBR MEER!! omdat het gewon een zooitje is daar!!!!!!
ZO!!!! en nu kap ik met deze discussie!!!!!
05 okt 2006 0:12
05 okt 2006 0:13
maarten-944 schreef:bert964c4 schreef:Maarten,
Jij weet absoluut niet wat ik weet![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
, en ook heb meegemaakt en gesprekken die ik gehoord heb en heb gevoerd met ex examinatoren, geloof me, het is daar echt een zooitje, wat je er ook van denkt en ook hoe lang ze al bestaan.
Is dat dan een garantie dat het allemaal zou kloppen??? Forget it!!!!,
laat ze hier maar eens mee lezen nu en laten die ex examinatoren maar een uit de school klappen, moet je eens kijken wat er dan gebeurd,
DAN IS ER GEEN CBR MEER!! omdat het gewon een zooitje is daar!!!!!!
ZO!!!! en nu kap ik met deze discussie!!!!!
Lekker is dat eerst een discussie op gang brengen en er dan mee kappen!![]()
Maar als je er dan alles van weet en het zo belangrijk vindt dat het naar buiten komt gooi het dan ook hier op het forum.
tot die tijd beschouw ik het gewoon als nonsens.
05 okt 2006 0:26
05 okt 2006 0:28
michael schreef:Ik geloof je Bert. Ik sta er nog steeds van te kijken dat mijn vrouw ooit een rijbewijs gehaald heeft.
05 okt 2006 0:37
Rob Herfst schreef:[ontopic]
Ook maar een staatsexamen invoeren voor piloten?
[/ontopic]
05 okt 2006 0:53
05 okt 2006 7:15
05 okt 2006 7:22
05 okt 2006 7:23
ppp 356 schreef:Lees ik nu goed, dat de examens in Nederland door de privé worden afgenomen?
05 okt 2006 7:25
05 okt 2006 7:27
ppp 356 schreef:CBR en Staatsexamen
05 okt 2006 7:33
05 okt 2006 7:49
FROST schreef:En ik geef OOK eerlijk toe: als ik op een kruispunt sta, en er komt verkeer aan waarvan ik net niet goed kan inschatten hoe snel ze aankomen rijden, ja, dan wacht ik liever eventjes tot die persoon voorbij gereden is, en dan ga ik. Alleen maar voor eigen veiligheid.
Ruud964: maar dat was je toch allang gewent van mij dat ik zeur en klaag(referentie naar Jubirit n.3)?
05 okt 2006 7:55
horn schreef:ppp 356 schreef:CBR en Staatsexamen
allebei overheidsorganen.
staatsexamen is een beetje voor mensen die pleinvrees, examenvrees, plankenkoorts, faalangst, contactstoornissen, etc hebben.
Examinator heeft dan ook een witte jas aan...
05 okt 2006 8:50
bert964c4 schreef:Nee Rob, geen verjaardags praatjes, maar realiteit helaas.
Een examinator mag maar een aantal kandidaten laten slagen, de een wat meer dan de ander, hangt af van hoe lang ze dat werk al doen.
Ik heb zelf afgereden voor de motor in januari 12 jaar terug, het had gevroren en het was glad, echter heb ik wel examen gedaan, vlak daarna werd bekend gemaakt dat alle examens waren afgelast, maar ik was wel geslaagd![]()
, Dit examen werd afgenomen door een motor agent van de KLPD, die kort daarop is ontslagen bij het CBR
![]()
![]()
, daar heb ik ook het hele gebeuren vandaan, nou is dit een voorbeeld van een motor examen, maar dit gebeurd ook bij het rijbewijs voor de auto, er wordt gewoon een maximum gesteld aan het aantal kandidaten wat er op een dag kunnen slagen, dat is het, of je het nu geloofd of niet!!!!!!!!!!!!!
05 okt 2006 8:54
05 okt 2006 8:56
ppp 356 schreef:Word er dan met 2 maten en gewichten gewogen bij de afnames van rijexamens in Nederland?
Ik zie hier het nut niet van in, uiteindelijk komt iedereen toch in het zelfde verkeer terecht, of zijn er ook speciale rijstroken voor deze mensen
05 okt 2006 9:00
05 okt 2006 9:15
Marcel schreef:Ik heb nog wel een beetje kaas gegeten van kwalitietiscontroles in een industriele productieomgeving. Kwaliteit wordt bepaald door de manier waarop je je productieprocess beheert en niet door de controle achteraf, maw je kan kwaliteit niet in je productie process krijgen door achteraf te inspecteren....
Als je het vergelijk nu maakt met de CPR dan doen zij aan kwaliteitsbewaking door kunstmatig het aantal geslaagden te bepreken, maw achteraf proberen zij het niveau van de toekomstige kandidaten te beinvloeden????![]()
Daarbij hanteren zij de discutable norm van een maximaal aantal geslaagden per periode en/of per examinator. Niet alleen incorrect vanuit een kwaliteitsoogpunt bezien, maar nog ethisch discutable ook.
Daarom de enige juiste manier is om de slagings criteria duidelijk te stellen en je aan deze normen objectief te toetsen.
05 okt 2006 9:22
05 okt 2006 9:38
Marcel schreef:
controle achteraf als bewaking van de kwaliteitsnorm is incorrect...en dat bedoelde je misschien niet, maar schreef je wel..daar ging mijn betoog eigenlijk in de kern over..