05 okt 2006 9:49
Devils son schreef:Marcel schreef:
controle achteraf als bewaking van de kwaliteitsnorm is incorrect...en dat bedoelde je misschien niet, maar schreef je wel..daar ging mijn betoog eigenlijk in de kern over..
Ik bedoelde het wel. Het is m.i. een onderdeel van de kwaliteitscontrole. Zo pik je de mensen eruit die meer in de gaten gehouden moeten worden. Of dat de beste methode is laat ik gaarne in het midden. Ik zie ook niet in waarom controle achteraf niet kan bijdragen aan kwaliteit.
05 okt 2006 10:29
05 okt 2006 11:01
Devils son schreef: Ik zie ook niet in waarom controle achteraf niet kan bijdragen aan kwaliteit.
05 okt 2006 11:13
05 okt 2006 11:37
05 okt 2006 11:47
Marcel schreef:Bij geavanceerde productie processen waar kwaliteit essentieel is (mijn ervaring is grotendeels gebaseerd op de productie van Well Engineering materialen en specifiek OCTG's - pijpen die het boorgat in gaan), wordt de meeste kwaliteitscontrole gedaan op de managment processes die tijdens het productieprocess de kwaliteit bewaken, als dat goed in orde is heeft het geen enkel nut om daar dan ook nog eens een eindcontrole aan toe te voegen....Je vindt namelijk niets dat je al niet eerder kunt onderscheppen.
Afhankelijkheid van eind controles ter bewaking van de kwaliteit van het product geeft meestal dat men de productie processen niet goed in de hand heeft. Je kunt namelijk bij een eindcontrole niet meer bijsturen, veelal alleen maar weggooien en dat kost geld zoals al eerder gesteld.
05 okt 2006 12:09
Devils son schreef:... niet vreemd als de meeste examinatoren zeg 30-35% van de kandidaten laten slagen dat dan de examinator waarbij maar 20% slaagt en de examinator waar 70% slaagt uit mag komen leggen waarom bij hem zo weinig, resp. veel mensen slagen.
FROST schreef:Ik zelf ben in die bijna 2 jaar dat ik les 1x op de autosnelweg geweest...
05 okt 2006 12:20
05 okt 2006 13:46
FROST schreef:Ik zelf ben in die bijna 2 jaar dat ik les 1x op de autosnelweg geweest...
05 okt 2006 13:53
Jeroen914 schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
belachelijk
05 okt 2006 14:00
Olaf schreef:Jeroen914 schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
belachelijk
..... vandaar m'n (herhaaldelijke) opmerkingen over lessen in Den Helder![]()
Dichtsbijzijnde Autosnelweg is op 30 KmA7
![]()
.... gevolgd door de A9 op zo'n kleine 50 Km![]()
Met 1 uurtje lessen red je dat dus niet![]()
Eerste echte verkeersplein is ook pas bij Alkmaar
05 okt 2006 14:16
Jeroen914 schreef:neem je toch een dubbel les uur
05 okt 2006 16:26
05 okt 2006 16:38
05 okt 2006 18:52
05 okt 2006 19:19
Staatsexamen afschaffen als je het mij vraagt. Als je via het staatsexamen het rijbewijs moet halen is de kans m.i. vrij groot dat je in het verkeer tot de mindere goden gaat behoren
staatsexamen is een beetje voor mensen die pleinvrees, examenvrees, plankenkoorts, faalangst, contactstoornissen, etc hebben.
Examinator heeft dan ook een witte jas aan
05 okt 2006 19:23
Sandra & Eric schreef:Hoe krijg je mij op de kast........ nou zo dus![]()
En nu 14 jaar later rij (scheur) ik rond in een Porsche...... People be aware :!:
05 okt 2006 19:31
Sandra & Eric schreef:staatsexamen is een beetje voor mensen die pleinvrees, examenvrees, plankenkoorts, faalangst, contactstoornissen, etc hebben.
Hoe krijg je mij op de kast........ nou zo dus![]()
Sandra & Eric schreef:Ik heb de 2e keer staatsexamen gedaan en rijd absoluut niet slecht. Ik was onzeker bij kruisingen en bij het staatsexamen heb ik er wel een aantal gehad en twijfelde maar 1 keer. Dus ik kan het wel..... en dat is het mooie van staatsexamen: je krijgt de kans om te laten zien dat je het wel kan. Ik was ook niet zenuwachtig en dat kwam toch echt wel door de examinator, want dat is ook wel belangrijk.
05 okt 2006 19:37
05 okt 2006 19:41
05 okt 2006 19:53
Sandra & Eric schreef:: Hoe krijg je mij op de kast........ nou zo dus![]()
horn schreef:Sandra & Eric schreef:staatsexamen is een beetje voor mensen die pleinvrees, examenvrees, plankenkoorts, faalangst, contactstoornissen, etc hebben.
Hoe krijg je mij op de kast........ nou zo dus![]()
Sandra & Eric schreef:Ik heb de 2e keer staatsexamen gedaan en rijd absoluut niet slecht. Ik was onzeker bij kruisingen en bij het staatsexamen heb ik er wel een aantal gehad en twijfelde maar 1 keer. Dus ik kan het wel..... en dat is het mooie van staatsexamen: je krijgt de kans om te laten zien dat je het wel kan. Ik was ook niet zenuwachtig en dat kwam toch echt wel door de examinator, want dat is ook wel belangrijk.
... ik rijd absoluut niet slecht ...dat vindt iedereen van zichzelf...
... en twijfelde maar 1 keer .... :arrow: inderdaad, dan kan je het wel![]()
... je krijgt de kans om te laten zien dat je het wel kan ...als je in een half uur niet kan laten zien dat je kan rijden, waarom kan je het in een uur dan wel?
... en dat kwam toch echt wel door de examinator ... :arrow: witte jas zeker...
05 okt 2006 20:00
05 okt 2006 20:01
Jort schreef:Misschien interessant voer voor statistieken: zijn mensen die het roze papiertje/pasje hebben gekregen middels een staatsexamen, vaker betrokken bij ongelukken, dan diegenen die dit via het CBR hebben gekregen of niet?
Op basis daarvan maar een oordeel vellen over het voortbestaan van het staatsexamen.
05 okt 2006 20:05
Sandra & Eric schreef:Jort schreef:Misschien interessant voer voor statistieken: zijn mensen die het roze papiertje/pasje hebben gekregen middels een staatsexamen, vaker betrokken bij ongelukken, dan diegenen die dit via het CBR hebben gekregen of niet?
Op basis daarvan maar een oordeel vellen over het voortbestaan van het staatsexamen.
Nog nooit betrokken geweest bij ongelukken...... Horn wat zegt dat
05 okt 2006 22:48
Sandra & Eric schreef:Nog nooit betrokken geweest bij ongelukken...... Horn wat zegt dat