Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

06 okt 2006 9:57

Rob Herfst zou je eens hunnen vragen bv.

06 okt 2006 12:20

Heb even op Rob's kentekenbewijs gespiekt :P

WP0 ZZZ 99 Z 1 S 6 42582

Dus ook geen cabrio :?

Guido: lijkt me dat je info voor de USA geldig is; daar kent men wel de positie die het type/model aangeeft :idea:

Als slechts 4 posities beschikbaar zouden zijn voor ZZZ (RoW) dan is het max. aantal 9999 wat niet veel lijkt :!:

06 okt 2006 12:46

Paul, dit lijstje staat op de site van POCG:

Karosserieart - Typ
0 SC / Carrera (Coupe)
1 Turbo Targa
2 US - SC / Carrera (Coupe)
3 nicht vergeben ?
4 Targa
5 Cabrio / Speedster oder US Turbo Coupe
6 US - Targa
7 US - Cabrio / Speedster

Dus het telt niet enkel voor US modellen.

Wat wel zou kunnen is dat dit natuurlijk niet meer van toepassing is op nieuwere modellen :idea:

06 okt 2006 14:49

Denk dat je laatste opmerking juist is. De POCG is vorige eeuw gestopt met het volgen van nieuwe Porsche modellen :shock: :P

Actueel lijkt me dit met 6 posities serienummer en alleen voor USA soms de 1e van die 6 voor ander gebruik(zie verderop de toelichting op de velden).

Hier zijn ook o.a. de door SAE toegekende WMI-codes aan fabrikanten te vinden.

06 okt 2006 20:37

Mooi stukje, vooral dat "check digit calculation" sprak mij wel aan. Alleen denk ik dat dit voornamelijk door amerikaanse fabrikanten wordt gebruikt. Ik heb het op mijn werk gelijk even toegepast op een aantal chassisnummers (ik moet er toch dagelijks een aantal invoeren in de computer), maar het kwam niet overeen. Ik zal er eens eentje van een chrysler of chevrolet proberen.

07 okt 2006 8:56

raadsel opgelost :salut:

10 okt 2006 23:11

Ik heb er al langer op zitten puzzelen maar ben nu maar eens begonnnen een VIN decoder te bouwen. Zie ook dit topic

Klopt inderdaad dat het karakter voor de uitvoering op een gegeven moment is opgegeven en onderdeel van het serienummer is geworden. Ik zoek alleen nog wanneer dat precies geweest is.

Kwam trouwens nog iets opmerkelijks tegen.
Normaal zijn karakter 2 en 3 P0 staande voor Porsche.
Bij de Cayenne echter zijn deze karakters P1 duidende op de de productielijn in Leipzig.
Kon dit alleen nog niet verifieren. Iemand die dat kan bevestigen?

11 okt 2006 8:37

mhoeneveld schreef:Kwam trouwens nog iets opmerkelijks tegen.
Normaal zijn karakter 2 en 3 P0 staande voor Porsche.
Bij de Cayenne echter zijn deze karakters P1 duidende op de de productielijn in Leipzig.
Kon dit alleen nog niet verifieren. Iemand die dat kan bevestigen?

Zou goed kunnen hoor. Bij volkswagens (die in duitsland zijn gebouwd) begint het merendeel van de chassisnummers met WVW, maar er zijn ook enkele types (bv de caddy) die beginnen met WV1, dus goed kans dat dit ook een andere fabriek is dan.
Plaats een reactie