Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Herspuiten, doet dit de waarde van een 993(TT) verliezen ?

In de originele kleur : ja vind ik minder waard
6
9%
In de originele kleur : nee vind ik evenveel waard
16
25%
In een andere kleur : ja vind ik minder waard
29
45%
In een andere kleur : nee vind ik evenveel waard
13
20%
 
Totaal aantal stemmen : 64

02 okt 2006 18:13

Ik heb inderdaad nog nooit iemand over een andere kleur interieur dan origineel horen klagen Koen! :D

02 okt 2006 20:12

Tot hiertoe schaart het merendeel zich erachter dat herspuiten in een andere dan de originele kleur de waarde van de wagen doet verminderen.

Wel, eerlijk gezegd, ik heb zelf ook mijn stem uitgebracht (heb gisteren als 4de gestemd) en ik heb ook keuze 3 gemaakt. Is voor mij gewoon gevoelsmatig dat door het veranderen van de kleur de originaliteit van de wagen (en dus de waarde ervan) verminderd. En dat wil ik nu eigenlijk niet bekomen.

Ik zie een 993TT binnen tig jaren een soort van collectorsitem worden. En voor zoiets is originaliteit dan toch van belang. Het gaat er mij niet om dat ik hem dan zou willen verkopen (of 't zou van moeten zijn) want ik zie het zeker niet als belegging, anders ging hij in een kooi en zou er nooit mee gereden worden. Maar om iets dat ooit een collectorsitem zal worden te gaan 'degraderen' (bij wijze van spreken), dat vind ik wel zonde, zelfs al moet ik daarvoor mijn lievelingskleur laten varen. Want in feite komt het er op neer - ik begin er beetje bij beetje een klare kijk op te krijgen - dat wat ik werkelijk wens niet bestaat, t.t.z. een 993TT in métallic geel met volle P-waarde (dat een originele wél heeft).

Ik blijf kijken hoe de poll nog zal evolueren maar ik denk dat deze mijn gevoel toch zal (blijven) bevestigen.

In tussentijd toch al mijn dank voor al jullie reacties. Het helpt mij echt hoor ... :wink:

02 okt 2006 20:15

Chris_lbr schreef: Het helpt mij echt hoor ... :wink:


Dat konden we je vantevoren ook vertellen :twisted:

02 okt 2006 20:54

Waarom niet een orig. ab Werk Sonderwunsch NATO groene?

:wink:

02 okt 2006 21:44

Chris_lbr schreef:
Ik zie een 993TT binnen tig jaren een soort van collectorsitem worden.


De paar 993TT's die nauwelijks buiten zijn geweest misschien. Maar verder is het een auto waarvan er iets van 6.000 van zijn gemaakt... Collectersitem? Eerder de 964 Turbo 3.6, de laatste met RWD. De 993 TT zal wel een gewild model blijven, maar collectorsitem: nee.

02 okt 2006 21:59

humm.... 965 3.6 zeer zeker bijzonder, maar 1x gemaakt. Heb je ook nog een 965 Turbo S gehad, nog iets meer bijzonder.

maar ook een 993TT wordt denk ik nog wel aardig wat waard, laatste en meest krachtige (even de GT1/GT2 niet meetellen) luchtgekoelde 911. Dus ik denk dat daar nog best wel eens mensen naar gaan zoeken. En tot die tijd (en daarna) lekker genieten van zo'n 993TT. Er zijn vervelendere dingen!

02 okt 2006 22:21

Jeroen C3.0 schreef:Dus ik denk dat daar nog best wel eens mensen naar gaan zoeken.


Waarom gaan zoeken als je erover struikelt? Hoge prijzen zijn iha het resultaat van weinig aanbod en veel vraag. Er is bij de 993 TT (relatief) veel aanbod, dus de vraag moet wel enorm zijn om extreme prijzen te genereren. En bij echt hoge prijzen zie ik geen hoge vraag...

En dat laatste luchtgekoelde... dat zegt alleen wat als je een Porschenerd bent. Dat zijn we hier meestal (zeker die "ik heb niets beters te doen" superjunkies), maar de wereld van Porsche is veel groter buiten het forum. :!:

02 okt 2006 23:03

Jeroen C3.0 schreef:Er zijn vervelendere dingen!


Ja hé ! :D

08 okt 2006 19:35

Devils son schreef:
Jeroen C3.0 schreef:Waarom gaan zoeken als je erover struikelt? Hoge prijzen zijn iha het resultaat van weinig aanbod en veel vraag. Er is bij de 993 TT (relatief) veel aanbod, dus de vraag moet wel enorm zijn om extreme prijzen te genereren.


Voorlopig is een 993 TT van 10 à 11 jaar oud nog peperduur (en kennelijk dus erg gevraagd), aan prijzen van EUR 60K+. Dat vind ik extreme prijzen vergeleken met een 996TT van rond 2002 (ongeveer EUR 75K) :roll:

08 okt 2006 19:46

Piet schreef:
Devils son schreef:
Jeroen C3.0 schreef:Waarom gaan zoeken als je erover struikelt? Hoge prijzen zijn iha het resultaat van weinig aanbod en veel vraag. Er is bij de 993 TT (relatief) veel aanbod, dus de vraag moet wel enorm zijn om extreme prijzen te genereren.


Voorlopig is een 993 TT van 10 à 11 jaar oud nog peperduur (en kennelijk dus erg gevraagd), aan prijzen van EUR 60K+. Dat vind ik extreme prijzen vergeleken met een 996TT van rond 2002 (ongeveer EUR 75K) :roll:


Komt omdat het ook zo'n 'vervelend' mooi model is :wink:

08 okt 2006 19:47

Piet schreef:Voorlopig is een 993 TT van 10 à 11 jaar oud nog peperduur (en kennelijk dus erg gevraagd), aan prijzen van EUR 60K+. Dat vind ik extreme prijzen vergeleken met een 996TT van rond 2002 (ongeveer EUR 75K) :roll:

:idea: Er is nog wel een klein verschilletje tussen vragen en krijgen! :wink:

08 okt 2006 20:13

Tja, ik vind toch ook dat een tweedehands 996 turbo relatief betaalbaar is geworden en dat prijskloof met een 993 turbo niet gigantisch (meer) is.

Trouwens, het prijsverschil tussen een 996 4S en een 996 turbo, beiden bvb uit 2002, is VEEL kleiner als het verschil tussen de (destijds) nieuwprijs van beide wagens (ook procentueel).

08 okt 2006 20:54

Wat een problemen toch....
Ik zou mijzelf al heel gelukkig prijzen als ik een 933 TT zou kunnen kopen :!:

ALs je dat rechter pedaal naar onder trapt, denk ik niet dat de kleur u nog veel gaat interesseren :wink:

Dus gewoon een mooie zoeken en gaan met die banaan...

08 okt 2006 21:12

mafke schreef:Als je dat rechter pedaal naar onder trapt, denk ik niet dat de kleur u nog veel gaat interesseren :wink:

Dus gewoon een mooie zoeken en gaan met die banaan...



..... toch een gele :P :wink:

08 okt 2006 21:15

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

08 okt 2006 21:30

mafke schreef:ALs je dat rechter pedaal naar onder trapt, denk ik niet dat de kleur u nog veel gaat interesseren :wink: ...

't Lastige is dat ge dat trappen niet veel kunt doen. Vandaar dat ik de kleur dus wél belangrijk vind voor als ik er de rest van de tijd trager mee moet rijden :roll:

08 okt 2006 21:35

Eeeeuh, kan hier niets aan toevoegen maar doe het toch (wijn).

Geel is super om bij een ander te zien, maar om zelf te hebben kan een ander verhaal zijn....

Een 993TT trekt in een gedekte kleur al veel aandacht vanwege het model. In het (metallic) geel mag je je voorbereiden op zeer veel aandacht, misschien ook aandacht die je niet wilt. (Dit kan ik in een PB uitleggen).

Verder: het is jouw auto, dus gewoon doen als je zeker bent van je zaak.

08 okt 2006 22:09

Door de poll ben ik ondertussen toch een beetje wijzer geworden en het heeft mijn persoonlijk gevoel eigenlijk bevestigd. Hoe graag ik dat met. geel ook zie, ik zou een 993TT hierdoor niet graag zijn waarde zien verliezen. En inderdaad, die zou echt wel opvallen zodat ik em waarschijnlijk bijna nergens zou durven te parkeren.

Ondertussen ben ik nu wel aan 3 kleuren gekomen : Arena-rood, Oceaan-blauw of Viola (donker-purper).

Nog een beetje zoeken hé...

08 okt 2006 23:58

Je vergeet er eentje: Speedgelb ab Werk! :lol: :wink:

09 okt 2006 0:33

Chris_lbr schreef:(...)Hoe graag ik dat met. geel ook zie (...)


Chris_lbr schreef:(...) En inderdaad, die zou echt wel opvallen zodat ik em waarschijnlijk bijna nergens zou durven te parkeren.


Dat vind ik nou weer zo jammer hier in Nederland (en Belgie dus ook schijnbaar). Opvallen mag niet, want mensen denken daar dan weer wat van.... :cry:

Kan jou dat nou schelen man!? Jouw auto, jouw uitvoering :!: 8)

Patrick -die destijds twijfelde tussen deze, een donkergroene, een zwarte en van zijn keuze voor geel geen moment spijt van heeft gehad

09 okt 2006 7:12

Chris_lbr schreef:Ondertussen ben ik nu wel aan 3 kleuren gekomen : Arena-rood, Oceaan-blauw of Viola (donker-purper).

Nog een beetje zoeken hé...


Hoe dan ook Chris, het gaat er gewoon nog van komen. Succes!

09 okt 2006 12:20

Zeker weten van wel.
De Chris is er echt intensief mee bezig.Lang gaat het volgens mij niet meer duren.
Het is omdat hij regelmatig met de Martini kan rijden dat hij het zolang zonder P heeft kunnen volhouden :twisted: :wink:

09 okt 2006 19:49

Jeroen C3.0 schreef:Je vergeet er eentje: Speedgelb ab Werk! :lol: :wink:

Neen, geen Speed Yellow, ben ik van afgestapt omdat het geen metallic kleur is (heb ik hierboven ergens geschreven zenne...)

patrick911 schreef:Dat vind ik nou weer zo jammer hier in Nederland (en Belgie dus ook schijnbaar). Opvallen mag niet, want mensen denken daar dan weer wat van.... :cry:

Kan jou dat nou schelen man!? Jouw auto, jouw uitvoering :!: 8)

Heb je verkeerd begrepen. Ik heb er lak aan wat iemand over dat 'opvallen' zou denken. Ik bedoel met dat te erg opvallen en dat ik hem nergens zou durven parkeren uit angst voor vandalisme. Hoe meer je in het oog springt des te kwetsbaarder je je daarvoor opstelt. En verder wil ik zo'n bolide niet in z'n waarde laten dalen door hem in een andere kleur te laten spuiten. Dat gevoel had ik voor mezelf al toen ik met het idee begon te spelen en het werd via de poll goed bevestigd.

ER schreef:Hoe dan ook Chris, het gaat er gewoon nog van komen. Succes!

Ge moogt gerust zijn dat daar serieus naar wordt gezocht...

911-lover schreef:Zeker weten van wel.
De Chris is er echt intensief mee bezig.Lang gaat het volgens mij niet meer duren.
Het is omdat hij regelmatig met de Martini kan rijden dat hij het zolang zonder P heeft kunnen volhouden :twisted: :wink:

Toch lang genoeg tot dat ik die heb gevonden die mij echt aanstaat. Maar zoals je nu ondertussen al wel weet ben ik vrij kieskeurig. En het feit dat we onze Martini hebben om ons af en toe eens echt goed mee uit te leven helpt idd een beetje. Maar die ruimte in mijn garage waar m'n 930 heeft gestaan blijft toch maar leeg zenne. Knaagt soms wel...

10 okt 2006 9:07

:@: Chris_lbr: dat is dus precies wat ik bedoel.
Jij laat je keuze dus wel (deels) afhangen door een verhoogde kans op vandalisme, die misschien veroorzaakt wordt doordat ie meer de aandacht trekt.
Dat is toch jammer (maar wel begrijpelijk).

10 okt 2006 10:00

patrick911 schreef:Jij laat je keuze dus wel (deels) afhangen door een verhoogde kans op vandalisme, die misschien veroorzaakt wordt doordat ie meer de aandacht trekt.


Een wijze Chinees zei ooit dat "men het meest te lijden heeft onder het lijden dat men vreest"...

Denk daar eens over na...ik zet bv mijn auto 's avonds, als ik ergens ben, altijd liever onder een lantaarnpaal dan ik een donker hoekje...zelfde psyche, maar dan omgekeerd... 8)
Plaats een reactie