17 okt 2006 23:28
17 okt 2006 23:30
17 okt 2006 23:32
17 okt 2006 23:37
17 okt 2006 23:47
17 okt 2006 23:48
Luuk schreef:En ik moet zeggen dat mijn budget (4000) redelijk ruim is.
Gaat het met een beetje geluk qua onderhoud/verzekering/wegenbelasting NIET veel duurder uitvallen dan een nieuwe Corsa? Die relatief duur verzekerd is?
En je moet met elke auto geluk hebben. Ik wil NIET dat ik standaard elk jaar 1000 euro in die auto moet pompen. Ik zat meer aan 500 per jaar te denken, het geld wat ik overhou van het feit dat de verzekering goedkoop gaat zijn..
17 okt 2006 23:53
18 okt 2006 0:09
horn schreef:Luuk schreef:En ik moet zeggen dat mijn budget (4000) redelijk ruim is.
Gaat het met een beetje geluk qua onderhoud/verzekering/wegenbelasting NIET veel duurder uitvallen dan een nieuwe Corsa? Die relatief duur verzekerd is?
En je moet met elke auto geluk hebben. Ik wil NIET dat ik standaard elk jaar 1000 euro in die auto moet pompen. Ik zat meer aan 500 per jaar te denken, het geld wat ik overhou van het feit dat de verzekering goedkoop gaat zijn..
Luuk, denk nog even goed na. Die 5 jaar oude corsa gaat je minder lol opleveren dan een 944. Echter, de kans dat je een grote en dure reparatie aan je broek krijgt is minder groot dan bij een 944. Corsa is jonger, onderdelen zijn goedkoper, meer 'witte monteurs' die er 's avonds aan klussen (mijn omega staat momenteel bij zo'n monteur) etc etc.
4000 euro is geen ruim budget!
Met een 20-25 jaar oude 944 moet je veel geluk hebben wil je niet tegen een reparatie aanlopen die je 500 euro per jaar in februari al opgevroten heeft.
Besluit met het hoofd - Corsa blijven rijden
Besluit met het hart - 944 kopen, je leeft maar één keer
Alleen niet de goedkoopste kopen en altijd een aankoopkeuring (anwb doet geen Porsche keuringen meer) laten doen bij een specialist!
Veel wijsheid.
18 okt 2006 0:41
Luuk schreef:Is het mogelijk grote en dure reparatie's bij voorbaat te vermijden door een auto te kopen waarbij de dure dingen recentelijk vervangen zijn? Zo onbetrouwbaar zijn Porsches toch niet? Duits, degelijk, etc?
18 okt 2006 0:42
Luuk schreef:Ik heb al mail terug van die jongen van die advertentie:goedemiddag meneer,
mijn porsche heeft inderdaad een andere motor gekregen omdat de vorige stuk is gelopen door olielekkage. al het denkbare aan de motor is vervangen ik zal een paar dingen opnoemen,
distributieriemen+rollen , keeringen waterpomp vliegwielkeering. de koppelingsplaat is opgemeten en is nog goed. het is van de eerste type dus asbestkoppeling kan geen kwaad en is slijtvaster.
de motor zweet heel erg weinig bij de carterpanpakking dat is minimaal. Qua motor heb je dus een geruime tijd geen onderhoud aan behalve verversen om de 10.000km. koelvloeistof is kraakhelder zit er allemaal nieuw in toen met de motorwisselen. ik heb er zelf 2.000km mee gereden zonder wat bij te vullen. alleen hij verbruikt bij het vragen van veel vermogen wat olie dus dat moet je in de gaten houden. en hij rookt dus iets volgas omdat hij op vol vermogen wat olie verbruikt en de koude start is ook perfect. heeft 5bar oliedruk bij koud en warm stationair ong 2a 3 bar
laten we stellen dat er geen onderhoud aan de motor behoeft.
voor de rest zijn er toen der tijd 4nieuwe banden opgekomen en heb ik er maar 2.000km mee gereden. deze zijn ook nog als nieuw.
de remmen rondom zijn vorig jaar mei vervangen dus naar mijn inzien kan er niet veel mis mee zijn
het is natuurlijk een oud beesje en ik kan niet de garantie geven dat je er 2jaar zonder reperatie mee doorkomt maar ik denk dat het niet veel zou zijn als je echt intersse zou hebben dan wil ik je er alles van willen vertellen en je laten zien dat alles werkt ook electries een proefrit is geen probleem en garantie ook niet maar dat kunnen we allemaal wel overleggen.
ik hoor graag van je en voor 3750euro is hij ook van jou
met vriendelijke groet Carlos
Hoe klinkt dat..?
Even weten hoe het met de dis-riem zit..
goededag,
toen de motor eruitwas heb ik er een complete distributiezijde revise uitgevoerd (staat ook in de eerste email) er zit een nieuwe nokkenasaandrijfriem op en een nieuwe balansasriem inclusief de bijbehorende span en looprollen,krukaskeering balansassenkeerringen en nokkenaskeering en waterpomp alles bij mekaar koste mij dat 568euro.
ik ben zelf al bijna (1nov) 5jaar in dienst bij een universeel autobedrijf(alle merken) en heb al verschillende diploma`s gehaalt waaron laats eerste autotechnicus en ik leer nu voor specialist diagnosetechnicus.
ik heb de koppaking niet vervangen vanwege de lage kmstand ik heb deze wel gecontroleerd aan de hand van hcmeting in de koelsysteem hij is niet lek en lekt daarom ook geen koelvloeistof(heb het systeem ook afgeperst) de nokkenas inc hydrolische klepstellers. aan de veren kon ik niks zien maar schoolmaat die bij de porsche garage in apeldoorn werkt zegt dat het haast niet voorkomt vanwege de lage km.stand.
ik heb met ong. 2.000km nog geen kwart hoeven bij te vullen dus dat valt erg mee maar je ruikt het gewoon een beetje als je het dak eruit hebt maar dan moet je volgas wegtrekken dan komt er waarschijnlijk wat olie tussen de klepseals van de inlaatkleppen naar de verbrandingskamers toe. kan waarschijnlijk wel opgelost worden met een motorflush en evt. een addatief zoals oil conditioner.
ik hoop dat je weer wat meer weet
groetjes van carlos
Dag Carlos,
Bedankt voor je uitleg, ben zeker geinteresseerd!
Het is zeker niet NAP te bewijzen dat het echte kilometers zijn? Zoals je weet is dat zeer makkelijk terug te draaien, of kan hij al een paar keer rond geweest zijn. Is dit te zien in het onderhoudsboekje?
Gr. Luuk
18 okt 2006 0:47
horn schreef:Luuk schreef:Is het mogelijk grote en dure reparatie's bij voorbaat te vermijden door een auto te kopen waarbij de dure dingen recentelijk vervangen zijn? Zo onbetrouwbaar zijn Porsches toch niet? Duits, degelijk, etc?
heeft niets te maken met onbetrouwbaarheid.
een motor bestaat uit draaiende delen. bij een aankoopkeuring kan de specialist niet IN de motor kijken. Hij kijkt naar de algehele staat van de auto, doet wellicht een compressiemeting en doet een 'educated guess' naar de staat van de motor.
Echter, er kan zomaar wat gebeuren met de motor. Je kan rijden met te weinig olie waardoor je je motor in de soep draait. Er kunnen dingen breken met grote gevolgen. Zoals je zelf zegt - je moet geluk hebben.
Maar als je dat niet hebt, moet je de schade wel kunnen ophoesten.
Als je een 944 wil kopen waar alle duren dingen recentelijk zijn vervangen is je budget te klein. En dan nog koop je een auto van 20 jaar oud!!!!!
Er zijn hier genoeg voorbeelden van mensen met een auto die met vlag en wimpel door de AKK kwam, een (paar) jaar als echte liefhebbers met hun Porsche zijn omgegaan en vervolgens de hele boel moesten laten reviseren en 6000-9000 euro armer waren... in één keer. En als je dat niet zou doen, kan je niet rijden. Ben je ook niet blij.
18 okt 2006 1:04
18 okt 2006 9:06
18 okt 2006 9:08
Luuk schreef:Ik wil NIET dat ik standaard elk jaar 1000 euro in die auto moet pompen. Ik zat meer aan 500 per jaar te denken, het geld wat ik overhou van het feit dat de verzekering goedkoop gaat zijn..
18 okt 2006 9:47
Luuk schreef:En wat vinden jullie van het antwoord van Carlos?
18 okt 2006 9:48
Devils son schreef:Luuk schreef:Ik wil NIET dat ik standaard elk jaar 1000 euro in die auto moet pompen. Ik zat meer aan 500 per jaar te denken, het geld wat ik overhou van het feit dat de verzekering goedkoop gaat zijn..
Maar voor de goede orde: vraagt een corsa maar 1 euro onderhoud per jaar ofzo? En de afschijving? Ik denk dat als je dat bij elkaar optelt, dat je dan makkelijk op 1.500 euro per jaar zit wat je bespaart en wat je dus aan onderhoud kan besteden.
1500 euro op 7500 km lijkt mij weer wel reëel, mits je met een goede 944 begint.
18 okt 2006 9:49
18 okt 2006 10:06
Luuk schreef:Hoe zit het met afschrijving op een Porsche 944 uit bijvoorbeeld '83, die je goed onderhoudt? Over 2 jaar is hij belastingvrij, zal hij dan populairder worden?
18 okt 2006 10:43
18 okt 2006 10:45
Luuk schreef:Luuk schreef:Ik heb al mail terug van die jongen van die advertentie:goedemiddag meneer,
mijn porsche heeft inderdaad een andere motor gekregen omdat de vorige stuk is gelopen door olielekkage. al het denkbare aan de motor is vervangen ik zal een paar dingen opnoemen,
distributieriemen+rollen , keeringen waterpomp vliegwielkeering. de koppelingsplaat is opgemeten en is nog goed. het is van de eerste type dus asbestkoppeling kan geen kwaad en is slijtvaster.
de motor zweet heel erg weinig bij de carterpanpakking dat is minimaal. Qua motor heb je dus een geruime tijd geen onderhoud aan behalve verversen om de 10.000km. koelvloeistof is kraakhelder zit er allemaal nieuw in toen met de motorwisselen. ik heb er zelf 2.000km mee gereden zonder wat bij te vullen. alleen hij verbruikt bij het vragen van veel vermogen wat olie dus dat moet je in de gaten houden. en hij rookt dus iets volgas omdat hij op vol vermogen wat olie verbruikt en de koude start is ook perfect. heeft 5bar oliedruk bij koud en warm stationair ong 2a 3 bar
laten we stellen dat er geen onderhoud aan de motor behoeft.
voor de rest zijn er toen der tijd 4nieuwe banden opgekomen en heb ik er maar 2.000km mee gereden. deze zijn ook nog als nieuw.
de remmen rondom zijn vorig jaar mei vervangen dus naar mijn inzien kan er niet veel mis mee zijn
het is natuurlijk een oud beesje en ik kan niet de garantie geven dat je er 2jaar zonder reperatie mee doorkomt maar ik denk dat het niet veel zou zijn als je echt intersse zou hebben dan wil ik je er alles van willen vertellen en je laten zien dat alles werkt ook electries een proefrit is geen probleem en garantie ook niet maar dat kunnen we allemaal wel overleggen.
ik hoor graag van je en voor 3750euro is hij ook van jou
met vriendelijke groet Carlos
Hoe klinkt dat..?
Even weten hoe het met de dis-riem zit..
En weer antwoord:goededag,
toen de motor eruitwas heb ik er een complete distributiezijde revise uitgevoerd (staat ook in de eerste email) er zit een nieuwe nokkenasaandrijfriem op en een nieuwe balansasriem inclusief de bijbehorende span en looprollen,krukaskeering balansassenkeerringen en nokkenaskeering en waterpomp alles bij mekaar koste mij dat 568euro.
ik ben zelf al bijna (1nov) 5jaar in dienst bij een universeel autobedrijf(alle merken) en heb al verschillende diploma`s gehaalt waaron laats eerste autotechnicus en ik leer nu voor specialist diagnosetechnicus.
ik heb de koppaking niet vervangen vanwege de lage kmstand ik heb deze wel gecontroleerd aan de hand van hcmeting in de koelsysteem hij is niet lek en lekt daarom ook geen koelvloeistof(heb het systeem ook afgeperst) de nokkenas inc hydrolische klepstellers. aan de veren kon ik niks zien maar schoolmaat die bij de porsche garage in apeldoorn werkt zegt dat het haast niet voorkomt vanwege de lage km.stand.
ik heb met ong. 2.000km nog geen kwart hoeven bij te vullen dus dat valt erg mee maar je ruikt het gewoon een beetje als je het dak eruit hebt maar dan moet je volgas wegtrekken dan komt er waarschijnlijk wat olie tussen de klepseals van de inlaatkleppen naar de verbrandingskamers toe. kan waarschijnlijk wel opgelost worden met een motorflush en evt. een addatief zoals oil conditioner.
ik hoop dat je weer wat meer weet
groetjes van carlos
Gaat dus om deze auto:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/po ... 37709.html
En zelf teruggestuurd:Dag Carlos,
Bedankt voor je uitleg, ben zeker geinteresseerd!
Het is zeker niet NAP te bewijzen dat het echte kilometers zijn? Zoals je weet is dat zeer makkelijk terug te draaien, of kan hij al een paar keer rond geweest zijn. Is dit te zien in het onderhoudsboekje?
Gr. Luuk
goededag km stand is 93.000km kan een nap erbij doen maar motor heeft minder gedraait kan ik helaas niet aantonen. de motor die erin is heeft inderdaad meer vermogen omdat het uit een type2 komt en een motor van een automaat is geweest. deze heeft standaart meer vermogen zal niet precies 135kw zijn hoor
groetjes carlos
18 okt 2006 10:45
Luuk schreef:Ah, okay, bedankt. En inderdaad, lager dan dit zal hij ws. niet gaan, helemaal niet omdat ze over paar jaar wegenbelasting vrij worden..
18 okt 2006 10:46
18 okt 2006 11:42
18 okt 2006 11:53
18 okt 2006 12:29
Luuk schreef:En ook bij iemand in het oosten van het land, die écht veel 944's verkoopt ...