Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 3.0 180 of 204pk?

13 okt 2006 15:32

WdePundert schreef:Inderdaad, dit heeft te maken met de plaats waar ze het vermogen meten, zoals bv. aan de krukas of aan de wielen.

Scheelt IMO wel iets meer dan 2 Pk :shock:

13 okt 2006 15:34

Inderdaad, maar ik bedoelde niet de twee PK verschil maar het verschil tussen SAE en DIN. :wink:

13 okt 2006 15:54

Ha, die Porschisten;

De US-versie (met katalysator dus) van de eerste SC's hadden volgens mij 172pk. Of dat DIN is of SAE-net weet ik niet.

DIN - SAE

18 okt 2006 21:03

DIN versus SAE scheelt inderdaad behoorlijk in cijfers. Vroeger wist ik het ongeveer wel uit mijn hoofd, nu niet meer. Word oud...
:shock:

19 okt 2006 1:53

Ha, die Wim;

De oorspronkelijke SAE-norm scheelt zo'n 15 tot 20% ten opzichte van DIN (dus 100SAE = +/- 85DIN-pk), maar SAE-netto (is de nieuwere SAE-norm) is weer ongeveer een procentje gunstiger dan DIN. En dan is er ook nog een verschil tussen DIN-ps en BHP, maar daar ken ik de cijfers niet van.

20 okt 2006 19:36

Bij een test volgens SAE wordt het vermogen gemeten ZONDER starter, waterpomp, alternator enzovoort enzoverder.

Volgens DIN moet je een complete motor testen, met alles er op en er aan.

Peter R.

24 okt 2006 20:45

Het meest zichtbaar zijn inderdaad de stalen leidingen naar de injectoren bij een 204 pk. Het meest zekere is gewoon het motortype bekijken net boven het motornummer bij de koelvin.

930/10 --> 204 pk
930/09 --> 188 pk
930/08 --> 180 pk

en ga zo maar door...

Groeten, Eric.

24 okt 2006 21:27

PeteRS schreef:Het meest zichtbaar zijn inderdaad de stalen leidingen naar de injectoren bij een 204 pk.

Zijn die alle zes nog nieuw te verkrijgen ? Ik herinner me een jaartje geleden bij dealer was één stuk niet meer te verkrijgen. Ik heb dan maar de flexibele gestoken op mijn 204 pk ... rijd naar mijn mening nog even hard als voordien :roll:

26 okt 2006 22:50

Mss onnozel gedacht van mij :clown: :?: :?:
Maar geeft het motornummer niet direct uitsluitsel om welk type motor het gaat.
Even Peter Morgan d'r bij en je weet het direct.

Andere brandstofleidingen kunnen in de loop der jaren best wel eens gemonteerd zijn.

Toen ik mijn SC kocht heb ik ook alle nummers gecontroleerd en wat bleek, in tegenstelling tot het bouwjaar (1980) zou doen vermoeden zat er een 204 pk motor in.
Niet geheel origineel, maar wel lekker.

27 okt 2006 8:07

Nine-eleven schreef:Maar geeft het motornummer niet direct uitsluitsel om welk type motor het gaat.

Anderhalve pagina en dan komt iemand pas voor het eerst met dit briljante idee :wink: :thumleft:

27 okt 2006 10:46

Double G schreef:
Nine-eleven schreef:Maar geeft het motornummer niet direct uitsluitsel om welk type motor het gaat.

Anderhalve pagina en dan komt iemand pas voor het eerst met dit briljante idee :wink: :thumleft:

ach we houden elkaar lekker bezig toch :lol: :wink:
Plaats een reactie