Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
18 okt 2006 23:45
hallo nogmaals,
ben nu een week of 7 verder en het is er nog steeds niet van gekomen om met een 996 te rijden, maar heb vanmiddag een proefrit gemaakt in een ferrari 348. Wilde dit een keer meemaken maar dit is niet mijn auto. De auto rammelt en kraakt aan alle kanten. Weet niet of dit bij alle ferraries is maar geen comfort . De auto begint pas bij 4500 toeren zijn best te doen en de prestaties vielen mij een beetje tegen (voor 300pk) t.o.v. mijn eigen auto. Onder de 4500 toeren is de auto niet thuis. en de bediening van koppeling en rem gaat zeer zwaar. Ook het schakelen gaat zwaar. Het jankende geluid op toeren is wel mooi. Dit is zeker geen auto voor mij temeer omdat ik en auto wil die ik dagellijks kan gebruiken. IK denk dat een ferrari hiervoor niet geschikt is. Wilde jullie deze ervaring niet onthouden
19 okt 2006 8:50
Mijn collega heeft ook een 348. Heb er een paar keer in gereden en deel je mening volledig

Buiten dat vind ik hem samen met de Mondial ook nog eens spuuglelijk
Aan de andere kant vind ik een 355 wel weer mooi...
19 okt 2006 11:08
Godspeed schreef:het interieur van een spyker vind ik nochtans grote klasse! Vooral die zichtbare stang van de versnellingsbak

...

Leuk weetje; die mannen van Spyker hebben een patent op hun versnellingsbak.
19 okt 2006 13:02
De versnellingsbak vind ik ook wel cool, maar dat interieur voor de rest vind ik persoonlijk not-done!
Iets teveel koetsen bestudeert ofzo

(Ja ik weet 't, die hadden geen stuur)
19 okt 2006 13:13
Wel erg mooi zo'n interieur van een Spyker. Al heeft het mijn persoonlijke voor keur niet ik kan het wel waarderen
20 okt 2006 19:54
Vette rp schreef:hallo nogmaals,
ben nu een week of 7 verder en het is er nog steeds niet van gekomen om met een 996 te rijden, maar heb vanmiddag een proefrit gemaakt in een ferrari 348. Wilde dit een keer meemaken maar dit is niet mijn auto. De auto rammelt en kraakt aan alle kanten. Weet niet of dit bij alle ferraries is maar geen comfort . De auto begint pas bij 4500 toeren zijn best te doen en de prestaties vielen mij een beetje tegen (voor 300pk) t.o.v. mijn eigen auto. Onder de 4500 toeren is de auto niet thuis. en de bediening van koppeling en rem gaat zeer zwaar. Ook het schakelen gaat zwaar. Het jankende geluid op toeren is wel mooi. Dit is zeker geen auto voor mij temeer omdat ik en auto wil die ik dagellijks kan gebruiken. IK denk dat een ferrari hiervoor niet geschikt is. Wilde jullie deze ervaring niet onthouden
Deel je mening over de F348, en ja, mijn ervaring met Ferrari (heb in 3 exemplaren gereden) is ook om het mild te zeggen 'piepen & kraken zonder al te veel comfort' maar ben ook van mening dat zowel de Chevy Corvette als de Ferrari eigenlijk niet te vergelijken zijn met een 911; daarom ook mijn advies: ga eens rijden in een 993 of een 996 !
20 okt 2006 20:04
Chris_fst schreef:Leuk weetje; die mannen van Spyker hebben een patent op hun versnellingsbak.
en R.M.Boosten die vervolgens schreef:De versnellingsbak vind ik ook wel cool.

Spyker versnellingsbak:
De versnellingsbak (waarschijnlijk ook van Audi) zit toch netjes onder de auto uit het zicht? Ik neem aan dat het schakelmechanisme bedoeld wordt

Dat vind ik leuk verzonnen, maar van zo'n Spyker kan ik nou niet echt warm of koud van worden
Ik vind het eigenlijk lelijke gedrochten.
20 okt 2006 20:07
Juist... dat bedoelen we
20 okt 2006 20:51
Double G schreef:
Ik vind het eigenlijk lelijke gedrochten.
Ben ik eigenlijk helemaal met je eens...
20 okt 2006 20:54
En ik helemaal niet. Prachtige kont, waanzinnig mooi interieur.
Zet dat lelijke gedrocht maar op m'n oprit.
20 okt 2006 23:37
V8 geluid is idd indrukwekkend. Vind ik ook erg mooi om te horen. Ik moet bekennen dat ik corvette s ook leuk vind. Het geluid klinkt prima, maar toch denk ik dat t nooit zo strak zal sturen als een 911.
Maar toch denk ik dat porsche mij meer raakt.
Vermoedelijk omdat een 911 de perfectie benaderd, een 911 heeft in de regel niet extreem veel vermogen nodig om verpletterend snel te zijn. De pk s worden effectief in snelheid omgezet.