Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

20 okt 2006 22:48

Zelfde ervaring hier.
Ok zijn voorganger (Omega A 2.6 DualRam CD Diamont Breakvan '94) gaf hetzelfde gevoel.
Lekker cruisen en vreselijk degelijk en betrouwbaar (verkocht met net geen 400.000km op de teller en ja nog steeds het eerste blok) (nog steeds op elke cilinder 11 compressie bij verkoop)

20 okt 2006 22:48

horn schreef:Is de auto van totmbo. Zal haar roesten. Het vreemde is wel dat ik met die Omega bijna nooit te hard rij. Eerder te zacht (110 cruisen waar je 120 mag...). Heb een hoop leuke auto's gereden, maar weinig halen het bij het comfort waarmee je lange afstanden rijdt met dit (1996!) ding. 8)


dat gevoel herken ik - gisteren de Avensis Verso van mijn ouders geleend om naar de Gamma (= Belgische "Doe-Het-Zelf"-keten) te bollen om zaken te kopen die niet in de microkoffer van de VTEC passen; gek dat ik met die auto geen moeite had om me te beperken tot 110 op een stuk snelweg waar ik met de VTEC vlotjes 1XX doe :D

20 okt 2006 23:11

2.2VTEC schreef:
Gamma (= Belgische "Doe-Het-Zelf"-keten)


Is volgens mij vanuit nederland naar België overgewaaid, maar kan me vergissen.

Eigenlijk doet het ook helemaal niet terzake, maar goed...

20 okt 2006 23:27

2.2VTEC schreef:

innige deelneming, moet de enige Europese 6-cylinder personenwagen zijn die de 100 niet haalt in minder dan 10 seconden :roll:


Espace V6 automaat: ruim 10 seconden
Safrane V6 automaat: ruim 11 seconden
Scorpio V6 automaat: ruim 11 seconden
XM V6 automaat: bijna 11 seconden
605 V6 automaat: bijna 11 seconden
960 6 in lijn automaat: 10 seconden

Allemaal auto's uit de midden jaren '90. Laat ik voor het gemak de diesel 6 cilinders maar even buiten beschouwing.

Maar ach, who gives a F. Wat Horn zegt, in zulke auto's zal het je reet roesten. Relaxed cruisen doen ze als geen ander (voor dat geld).

20 okt 2006 23:32

Jort schreef:Espace V6 automaat: ruim 10 seconden
Safrane V6 automaat: ruim 11 seconden
XM V6 automaat: bijna 11 seconden
605 V6 automaat: bijna 11 seconden


ach, hoe kon ik ze over het hoofd zien, de befaamde Franse motorenbouwers en hun legendarische PRV-motoren in combinatie met een 3-traps automaat, geheel in de traditie van Les Créateurs d'Automobile :lol:

20 okt 2006 23:36

Niks mis met de basis van de PRV motoren. Alleen zeer simpel gehouden in de meeste modellen. Vaak in combinatie met (trage) 4-traps automaat.

Ook gebruikt door merken als Alpine en Venturi met vermogens tot voorbij de 400pk (Venturi 400GT) in straatversies en meer dan 600pk voor Le Mans racewagens (600LM).

20 okt 2006 23:55

Jort schreef:Niks mis met de basis van de PRV motoren. Alleen zeer simpel gehouden in de meeste modellen. Vaak in combinatie met (trage) 4-traps automaat.

Ook gebruikt door merken als Alpine en Venturi met vermogens tot voorbij de 400pk (Venturi 400GT) in straatversies en meer dan 600pk voor Le Mans racewagens (600LM).


Alpine A610 Turbo : 250 PK / 350 Nm - en een betrouwbaarheid die het absolute nulpunt naar de kroon steekt; dus vergeet die 400/600 PK maar :twisted:

21 okt 2006 0:04

Safrane Biturbo(PRV) ging in de laatste versies voorbij de 270pk.
Er rijden vele DeLoreans rond met (achteraf) geblazen PRV motoren die een A610 doen blozen.
Venturi Atlantique ging probleemloos richting 300pk.
Deelname aan Le Mans met een tot 600pk geblazen PRV lijkt me redelijk zinloos als 250pk al een brug te ver zou zijn.

Hoe weet je dat de A610 motorisch zo onbetrouwbaar was? Er zijn er maar een handjevol van gemaakt, dus de enige statistisch betrouwbare info hierover zou bij Renault/Alpine moeten liggen.

21 okt 2006 0:38

horn schreef:Heb een hoop leuke auto's gereden, maar weinig halen het bij het comfort waarmee je lange afstanden rijdt met dit (1996!) ding. 8)


blijf het zeggen....E39-M5, na twee jaar het ding groeit nog steeds aan me, unieke en sublieme combo van serieus (welke 911 non turbo wil een keer???) snel en comfortabel...

21 okt 2006 13:42

Zoiets zou ik ook wel graag willen als daily driver , maar doorvoor rijkt mijn budget helaas niet :cry:

21 okt 2006 13:48

Marcel schreef:
horn schreef:Heb een hoop leuke auto's gereden, maar weinig halen het bij het comfort waarmee je lange afstanden rijdt met dit (1996!) ding. 8)


blijf het zeggen....E39-M5, na twee jaar het ding groeit nog steeds aan me, unieke en sublieme combo van serieus (welke 911 non turbo wil een keer???) snel en comfortabel...



Ikke, ikke, ikke :ba: :ba: :ba: :ba:

21 okt 2006 14:35

klein (60.000 km) beurt gehad, zonder vervanging van motorolie, wel met gratis APK:

600 euro :roll: (inclusief kapot remlicht in spoiler)......

maar, straks wordt durder: remschijven moeten behandeld worden, en een cooler lekt (gelukkig onder verlengde garantie).

Dit is een dure club, jongens (but faster dan Omega's :wink: )

21 okt 2006 21:48

Ach ja, ik denk dat ik in elk geval zorg een dagelijkse auto te hebben als ik mn eerste P ga kopen. Dat moge duidelijk zijn, de P gaat alleen voor de vrije tijdsritten gebruikt worden.

Re: Das nog es andere koek....

22 okt 2006 23:09

TurboBjorn schreef:Das wel heeel goedkoop... is de olie vervangen? :wink:


Ik zal eerlijk zijn: nee...want een beetje olie -en dan praten we over 4 liter in dit geval- kost dan toch ongeveer € 20,-. Maar zoals gezegd niet veel meegereden wel een paar goede "lange" ritten zodat de carterventilatie zijn werk heeft kunnen doen. :wink: Moet het maar zijn.

Roi
Plaats een reactie