Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

20 apr 2006 22:12

FROST schreef:Al zouden ze een Porsche Carrera GT en een Ferrari Enzo naast elkaar zetten, en al mocht ik er alleen in meerijden, kies ik toch echt die GT.. :roll:

Die GT, is dan weer mooi van binnen, maar aan de buitenkant :pukel:
mijn mening

21 apr 2006 17:33

In dit topic mag 't... ; vanavond om 11 uur op Discovery , de 63'er Corvette.

Dit voor de enkeling hier die, net als ik :wink: , (ook) een voorliefde heeft voor Corvette's.

21 apr 2006 20:16

Jurgen schreef:In dit topic mag 't... ; vanavond om 11 uur op Discovery , de 63'er Corvette.

Dit voor de enkeling hier die, net als ik :wink: , (ook) een voorliefde heeft voor Corvette's.

Dat sluit dan mooi aan op Top Gear! Yeaha!

22 apr 2006 0:21

Paul van Engelen schreef:Heb echt ongelooflijk met je te doen Jan :!:
ECHT WAAR :mrgreen:
Maar als aanvulling op de specs van Rob hierbij nog wat cijfertjes, om het leed mogelijk wat te verzachten.
Ook al was het maar de standaard VET: wel even 6 Liter inhoud in 8 potten, dus heel grofweg 2 maal de inhoud van jouw gebakje.
Was het de (extra :twisted: ) dikke Z06 dan 7 liter en dus echt (vrijwel) 2 x de inhoud 8)
En de oude wijsheid zegt "There is no substitute for cubic inches" of nog mooier "There is no replacement for displacement" :!: en voor trekkracht/accelleratie is dat zeker waar :idea:
Oh en kijk je voortaan uit voor zo'n Bugatti dingetje met 1001 pk, en binnenkort een beetje behoorlijke, gekietelde, met 1250 paardjes :mrgreen: :mrgreen:

Dit is voor mij de bijdrage van de avond. Hulde Paul.
Een Corvette trekt weg van je Porsche... So what! Dat is dus logisch, want zie hierboven. Alleen motorisch heb je het al over appels en peren. Porsche houdt het juist zo mooi bij die 6 Boxer-potjes en 3.6 á 3.8 liter.

Ik was een paar weken geleden bij Kroymans Breukelen (Corvette/Cadillac NL) om te kijken naar een 993 Vesuvio die ze hadden staan. Die prachtige auto was ingeruild op een....... Z06 :!:
Prima natuurlijk, want dan kan een ECHTE Porsche liefhebber die 993 vervolgens gaan koesteren (ben ik overigens niet geworden; had een klein budgettair issue :wink: )

En bedenk: Wat als de 928 was blijven leven tot in 2006? Geëvolueerd en wel? Reken maar dat die nu met z'n 8 high-tech potten goulash zou maken van de huidige Corvette. (Ik heb even niet paraat of die dat 15 jaar geleden al deed maar ik heb een vermoeden, iemand?).
Ferr*ri is een ander segment dan Porsche - zegt ook Porsche. Corvette is ook een ander (technisch) segment. En *toch* rolt de Porsche uit vergelijken vaak als winnaar uit de bus.
Waarom? Gevoel, emotie, historie, autorijden!....

22 apr 2006 2:09

:D ....

Ja die 993 S brengt momenteel nog wel een paar Euro's op :D
Sorry :oops:

Is die auto overigens ondertussen verkocht? Vond 'em niet meer.

22 apr 2006 13:00

Paul van Engelen schreef:Is die auto overigens ondertussen verkocht? Vond 'em niet meer.

Niet meer in de zaak? Of bedoel je on-line Paul?

Ik weet nl. niet waar ik on-line de "other cars" voorraad van Kroymans kan bekijken..... :?:

22 apr 2006 13:29

ER schreef:Niet meer in de zaak? Of bedoel je on-line Paul?

Ik weet nl. niet waar ik on-line de "other cars" voorraad van Kroymans kan bekijken..... :?:

Klopt, die 'other cars' voorraad is moeilijk tot niet te vinden op de Kroymans-site. Maar ik vermoed dat de auto intussen weg is (naar de handel?), hij staat niet meer op hun platform langs de A2 :cry: *zucht*

20 okt 2006 23:30

Die Z06 is beestachtig snel ja, denk dat de C06 voor de 911 997 toch wel gelijkwaardig moet zijn (tov 911 carrera S), maar de Z06 is een beest a la dodge Viper. 600+ nm is toch verschrikkelijk :shock:

20 okt 2006 23:42

Van prijs misschien wel gelijkwaardig aan een 997.
Qua prestaties moet je al met een 997 Turbo komen aandraven :shock:

Afbeelding

20 okt 2006 23:51

911-lover schreef:Qua prestaties moet je al met een 997 Turbo komen aandraven :shock:

Een sportauto is zoveel meer dan prestaties. De Corvette doet mij werkelijk niets.

20 okt 2006 23:58

kan wel zijn, en zonder twijfel is de houdbaarheidsdatum van de moderne corvettes veel beperkter dan van een Porsche maar desalniettemin is de prijs/kwaliteit/fun verhouding van een C06 Corvette belangrijk beter dan van een 997 turbo....

Je kan simpelweg niet om een C06 heen tegenwoordig, 500+pk voor 115,000 euro en het rijdt nog goed ook, en geloof me ik kom regelmatig in Houston en een paar van mijn collega's hebben zo'n "ding" in US voor zo'n 50,000 USd.....

21 okt 2006 0:19

Marcel schreef:een paar van mijn collega's hebben zo'n "ding" in US voor zo'n 50,000 USd.....

Doe mij ook zo'n "ding" voor als ik in de States ben..... 50.000 USD, my God, hoe is het mogelijk.

21 okt 2006 0:19

Marcel schreef:maar desalniettemin is de prijs/kwaliteit/fun verhouding van een C06 Corvette belangrijk beter dan van een 997 turbo....

Niet voor mij. Ik vind de 997 zijn meerprijs ten opzichte van de Corvette dubbel en dwars waard. Het is toch een beetje appels en peren.

21 okt 2006 0:20

ER schreef:50.000 USD, my God, hoe is het mogelijk.

Geen milieulobby van enige betekenis...

21 okt 2006 0:31

Devils son schreef:
Marcel schreef:maar desalniettemin is de prijs/kwaliteit/fun verhouding van een C06 Corvette belangrijk beter dan van een 997 turbo....

Niet voor mij. Ik vind de 997 zijn meerprijs ten opzichte van de Corvette dubbel en dwars waard. Het is toch een beetje appels en peren.

jij hebt idd 100% gelijk, het is appels met peren

Corvette c06 500+pk 115,000 euro
porsche 997 turbo 197,000 euro

idd "zelfde klasse", voor het verschil @ 82,000 euro kun je ook nog een leuke 993 turbo en een 964 turbo kopen dus om maar met appels en peren te blijven wat heb je liever op je oprit:

a) Corvette C06, Porsche 993 turbo en Porsche 964 turbo
b) 997 turbo

?????

Denk dat i het wel weet,

maw Devilson, "you are missing the point" ....

21 okt 2006 0:33

Devils son schreef:

ever hear about Californian laws and regulation??? kunnen wij nog een groot puntje aan "sucken"....

21 okt 2006 0:58

Marcel schreef:
idd "zelfde klasse"

Helemaal niet dezelfde klasse. Sterker nog, wat de 997 aan overvloed heeft, mist de Corvette: klasse.

wat heb je liever op je oprit:
b) 997 turbo

Ik denk a. maar dan wel met de mogelijkheid om de C06 onmiddellijk te verkopen. Anders b.

Ik denk dat jij mijn punt mist...
Laatst bijgewerkt door Devils son op 22 okt 2006 11:09, in totaal 1 keer bewerkt.

21 okt 2006 1:00

Marcel schreef:
ever hear about Californian laws and regulation??? kunnen wij nog een groot puntje aan "sucken"....

Ik ben daarmee bekend. Maar laten we nu niet net doen alsof in de VS de milieulobby ook maar in de buurt komt van de invloed die de milieulobby in de EU heeft (laat staan in Nederland).

21 okt 2006 1:11

Ik vind "klasse" in deze een redelijk ondefinieerbaar (lees: subjectief) begrip. Dus als dat het grote verschil maakt in jouw ogen, is discussie bij voorbaat zinloos.

21 okt 2006 1:18

Jort schreef:Ik vind "klasse" in deze een redelijk ondefinieerbaar (lees: subjectief) begrip. Dus als dat het grote verschil maakt in jouw ogen, is discussie bij voorbaat zinloos.

Het is zo subjectief als maar wat (inherent aan autootjes...). Vandaar dat ik ook schreef:

Devils son schreef:Niet voor mij. Ik vind de 997 zijn meerprijs ten opzichte van de Corvette dubbel en dwars waard.

21 okt 2006 11:29

Marcel schreef:
Devils son schreef:

jij hebt idd 100% gelijk, het is appels met peren

Corvette c06 500+pk 115,000 euro
porsche 997 turbo 197,000 euro

idd "zelfde klasse", voor het verschil @ 82,000 euro kun je ook nog een leuke 993 turbo en een 964 turbo kopen dus om maar met appels en peren te blijven wat heb je liever op je oprit:

b) 997 turbo

?????

Denk dat i het wel weet,

:thumright:

Dat is dus niet moeilijk, optie a natuurlijk. :P

@Devils Son: Schei toch uit, twee keer een turbo klassieker en een alles verwoestende corvette om mee te spelen.

Het gemaakte punt van Marcel blijft bij mij toch echt iets langer hangen :wink:

21 okt 2006 11:45

Marcel schreef:
Devils son schreef:

Waar kan ik deze regels vinden?

Heb nl. plannen om naar California te verkassen en mijn 993 daar in te voeren. Heb op Amerikaanse Porsche fora deze vraag ook gesteld maar enkelen raden dat om onduidelijke redenen af.. :shock:

Kom regelmatig in California met name in Los Angeles en de lucht is daar zo ontzettend vervuild door veel oude V8 barrels en grote trucks, dat ik me moeilijk kan voorstellen dat daardoor mijn 993 niet street-legal is. M.a.w. hij is schoner dan die oude V8- barrels.
De omgeving van Malibu en Bel Air daarentegen is supertop wat schone lucht en rijplezier betrreft.

21 okt 2006 11:52

ruud964 schreef:
:thumright:

Dat is dus niet moeilijk, optie a natuurlijk. :P

@Devils Son: Schei toch uit, twee keer een turbo klassieker en een alles verwoestende corvette om mee te spelen.

Het gemaakte punt van Marcel blijft bij mij toch echt iets langer hangen :wink:

Het zal wel, maar ik vind de Corvette een ordinaire sjonniebak, waar ik dus nog niet dood in gevonden wil worden. Dus ik mot die auto niet. Wat is daar nu zo moelijk aan te begrijpen? Ik vind het helemaal niets.

Ik zou dus nimmer een Daewoo Corvette kopen. Als je dat niet wil geloven, soit. Dat jij het wel een aantrekkelijk aanbod vindt: groot gelijk. Maar 100 mensen, 100 wensen.

(vreemd dat als ik hier schrijf dat ik niets heb met Ferrari's dat erin gaat als zoete koek en nu ik dit schrijf over de Daewoo Corvette ik ineens "gek" ben)

21 okt 2006 11:54

ECT schreef:
Heb nl. plannen om naar California te verkassen en mijn 993 daar in te voeren.

Volgens mij levert een 993 alhier meer op dan deze in de States kost. Nog afgezien van vervoer, ombouw, formaliteiten, enz.

Ik zou dus gewoon de 993 hier verkopen en aldaar een andere kopen. Makkelijker ende goedkoper.

21 okt 2006 12:08

Marcel schreef:wat heb je liever op je oprit:
b) 997 turbo

Bij a) geef je IMHO € 115.000,- te veel uit aan iets wat je niet gebruikt! :wink:
Daarnaast denk ik dat bij a) er één van de 2 turbo's ook minder gebruikt zal worden.......

Nee, dan "maar" één dailydriver met P-gevoel, en een brede grijns van oor tot oor........., voor mij de b) dus 8)
Plaats een reactie