Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 okt 2006 12:15
F@RGO schreef:Hoi,
ik wil gerust eens afspreken, en u even met mijn wagen later rijden, en omgekeerd ook. Zo een verschil moet voelbaar zijn.
Ik reed met de 997 en de 997s en het verschil is groot.
Ik ben van Deerlijk.Enkele stoplichtsprintjes kunnen ons ook al iets wijzer maken.
Tenzij de mijne ook maar 320 pk zou hebben, maar de mijne loopt als een speer.
Mocht u interesse hebben . Pm gerust vrijblijvend
grtn
fargo

(moet wel manueel zijn hé, tip met manueel is niet te vergelijken)
zal eerst nog een andere testbank raadplegen en als deze hetzelfde resultaat geeft lijkt me dat inderdaad geen slecht idee.
het is inderdaad een manuele versnellingsbak
wordt vervolgt
22 okt 2006 16:18
Ok, mocht u het willen testen mijn email is ook 997 "at" telenet punt be
Volgend weekend ben ik vier dagen offline.
Succes en plaats eens wat pics 2 in uw album
een 997s met maar 300 pk kan best mooi zijn hoor lollllzzzz
22 okt 2006 16:18
cdp schreef:meetnauwkeurigheid van de bank kan nagevraagd worden wat ik dan ook zal doen,
maar om geloofwaardiger over te komen bij de dealer lijkt het me inderdaad aangewezen om nog een test te doen op een andere testbank.
probleem is alleen dat ze op het internet niet dik gezaaid zijn,
zijn er nog andere betrouwbare banken in belgie?
stuur eens een PB naar 911-lover (Koen) - Porsche Forum-er met een eigen tuningzaak in Limburg -> die kan je allicht verder helpen
22 okt 2006 17:39
2.2VTEC schreef:stuur eens een PB naar 911-lover (Koen) - Porsche Forum-er met een eigen tuningzaak in Limburg -> die kan je allicht verder helpen
breek hem de bek niet open mbt rollenbanken
22 okt 2006 17:42
2.2VTEC schreef:cdp schreef:meetnauwkeurigheid van de bank kan nagevraagd worden wat ik dan ook zal doen,
maar om geloofwaardiger over te komen bij de dealer lijkt het me inderdaad aangewezen om nog een test te doen op een andere testbank.
probleem is alleen dat ze op het internet niet dik gezaaid zijn,
zijn er nog andere betrouwbare banken in belgie?
stuur eens een PB naar 911-lover (Koen) - Porsche Forum-er met een eigen tuningzaak in Limburg -> die kan je allicht verder helpen
Of hij betrouwbare vermogenbanken kent, weet ik niet, wel een onbetrouwbare
22 okt 2006 18:00
Er is toch verschil tussen vermogen gemeten op een rollerbank en vermogen gemeten aan de krukas (opgave fabrikant)
22 okt 2006 18:04
944 racer schreef:Er is toch verschil tussen vermogen gemeten op een rollerbank en vermogen gemeten aan de krukas (opgave fabrikant)

klopt, maar dat schijnen ze dan weer terug te kunnen rekenen
22 okt 2006 18:06
Ja, ongeveer vermenigvuldigen met 1.32 en je hebt het vermogen aan het vliegwiel.
In dit geval 430 PK dus.
22 okt 2006 18:23
Paar fotootjes opgeladen in mijn album!
22 okt 2006 18:57
Vind het apart dat je minder pk s vind op de rollerbank. Na 12000 km mag dat volgens mij niet minder zijn dan opgaaf, lijkt me dat je pas na 100 000 of meer iets afname moet zien, maar eerder toch niet?
En t vermogen en koppel doen wat denken aan de normale carrera vind ik, leg t maar naast de opgaaf van de normale carrera, die heeft 325 pk en 380 nm als ik me niet vergis?
22 okt 2006 19:35
wat een VETte porsche zeg...
vet 633......
Toch een iets dat mij opvalt, die eerste foto in uw album ,
die rechtste uitlaten zitten precies iets lager.... kan ook de foto zijn die vervormd is .... raar
22 okt 2006 19:41
Denk dat het door de lichtval en shaduw komt
22 okt 2006 19:50
je hebt gelijk,
hij hangt inderdaad iets lager
zal dealer bij het onderhoud wel eens op de hoogte brengen
22 okt 2006 20:01
Hallo C.
ik heb een mailke gestuurd.
Ivm die uitlaat, stel dat heel de uitlaat gezakt is door bv montagefout, dan zou u vermogen kunnen verliezen, zijn het de sierstukjes alleen dan is er een andere oorzaak.
En zeg nu zelf, wat heeft F@RGO hele goede oogskes hé

(schoon hé)
22 okt 2006 20:03
F@RGO schreef:wat heeft F@RGO hele goede oogskes hé
Goede vriendjes met Riccio4S
22 okt 2006 20:08
Olaf schreef:F@RGO schreef:wat heeft F@RGO hele goede oogskes hé
Goede vriendjes met Riccio4S

euh, neen, nog nooit ontmoet.
Ik mag geen goede vriendjes hebben met mijn job hé
22 okt 2006 23:41
Ben je naar de testbank gegaan omdat ie je wat tegenviel? Oftewel ken ik je met m'n oudje zoekrijden
grt
w
23 okt 2006 8:40
Er zit inderdaad verschil tussen de meting aan de wielen, zoals op een rollenbank gebeurd, en het opgegeven krukasvermogen.
Wat de factor voor het omrekenen moet zijn zal voor elke auto verschillen. Een detail als het merk band kan al invloed hebben (vanwege de hoeveelheid slip op de rollen).
Mij lijken de verschillen in verhouding, zou me niks verbazen als je op een andere bank hetzelfde meet, althans: onder dezelfde omstandigheden! (temperatuur, luchtvochtigheid, bandenspanning enz.).
23 okt 2006 8:51
Vroeger heb ik nog een vermogenstest gedaan met de motor, de
achterwielpk's kreeg ik op papier, die moet je dan normaal omrekenen om krukaspk's te krijgen.
Met testen van wagens op vermogensbanken heb ik geen ervaring.
23 okt 2006 9:22
Ooit heb ik een MX5 laten meten en die zat vrij dicht bij het opgegeven krukasvermogen.
De beheerder van de bank (een tuningbedrijf in Gramsbergen) vertelde mij dat je er voor verliezen ongeveer 12 pk bij moest tellen. Op een gemeten vermogen van 112 pk is dat lang geen factor 1,32 zoals bij door iemand is vermeld.
23 okt 2006 9:36
cdp schreef:test op 21 oktober bij auto tune heinz in aalst
lijkt me betrouwbaar
100% betrouwbaar..ben vorige week nog op z'n bank geweest en de cijfers kloppen...zijn bank is volgens mij de betrouwbaarste in Belgie...misschien zelfs ietsje naar de "pejoratieve" kant..dus met 345-350pk in je Porsche zou je bij Heinz ook al goed moeten zitten, maar deze 325pk is te weinig...neem aub contact op met de delaer en hou ons op de hoogte
Trouwens, 12k km is nog wat te weinig voor een motor om z'n volle vermogen te hebben (heeft Heinz ook tegen mij gezegd)..30k km lijkt me beter...maar dan nog heb jij op dit moment teveel afwijking hoor volgens mij
23 okt 2006 12:08
Heinz is idd een betrouwbaar adres
In tegenstelling tot Kempower :evil:
Laatst bijgewerkt door
911-lover op 23 okt 2006 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.
23 okt 2006 20:34
wordt vervolgd
23 okt 2006 20:47
Vergeet niet dat er verschillende types vermogensbanken zijn. Het éne type is betrouwbaarder voor meten van bijvoorbeeld turbomotoren en het andere betrouwbaarder bij het meten van atmosferische motoren.
Dat de 120d (turbo) wel dicht bij de fabrieksopgave zat, zegt in beginsel dus nog niets over de daaropvolgende meting van een atmosferische motor.
Te dikke en/of koude bakolie is ook killing bij een vermogensmeting.
23 okt 2006 21:09
John4S schreef:996 4s.........volgens fabrieksopgaaf 320 pk
volgens Rica na 3 metingen 319,8 (kon aan de omstandigheden liggen temp. brandstof etc.), maar zij zagen op de diagram exact dezelfde deuk in de curve bij 4000 rpm als in het instructieboekje (hebben ze er nu uit gehaald).
Na wat gefriemel 339

Ik geloof er geen donder van dat dat de echte waarde zou zijn................der is iets echt mis............of met je Porsche (geloof ik niet) of met de meting.
wat was het vermogen op het achterwiel?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.