Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: teleurstellende vermogenstest

23 okt 2006 21:18

cdp schreef:Mijn 911S (997) heeft slechts 12000 km en werk op een vermogenstestbank gezet en registreerde een teleurstellende 326pk aan de motor (en 381 Nm).
is deze "te" grote afwijking een veel voorkomend gebeuren of ben ik een uitzondering


....als ik er zo nog es bij nadenk en je cijfers bekijk dan is je koppel eigenlijk niet zo slecht in vgl met je vermogen. Dit zou dus betekenen dat ofwel je motor slecht "ademt" bij hoge toeren (probleem uitlaat zoals eerder aangegeven) ofwel dat ie een beetje te arm staat afgeregeld...Je max. koppel haal je waarschijnlijk ergens tegen de 5000 rpm (of vergis ik me, heb de gegevens ni bij de hand), terwijl het vermogen rond 6500 rpm zal zitten.

Wat was de commentaar van Heinz? Heeft ie iets gezegd? Laat alleszinds nog es een run doen op een andere bank, maar ik ben er eigenlijk 100% zeker van dat de resultaten ook daar onder niveau zullen zijn.

Dat er slechts een 3.6 bij jou achterin ligt, denk ik niet...je koppel lijkt me vrij hoog daarvoor.

23 okt 2006 21:37

het is weldegelijk een 3.8
koppen van 381 aan 4700 rpm
vermogen van 326 pk bij 7100 rpm

wel serieuse dip tussen 4800 en 5700 (om en bij de 345Nm)

23 okt 2006 21:46

...en hoeveel koppel heb je nog bij 7100 rpm...ongeveer 320?? Hoe loopt de curve vanaf 5700 rpm dan? klimt ze terug naar een hogere waarde alvorens fel te dalen?

23 okt 2006 21:50

klopt

23 okt 2006 21:51

cdp schreef:
John4S schreef:996 4s.........volgens fabrieksopgaaf 320 pk

volgens Rica na 3 metingen 319,8 (kon aan de omstandigheden liggen temp. brandstof etc.), maar zij zagen op de diagram exact dezelfde deuk in de curve bij 4000 rpm als in het instructieboekje (hebben ze er nu uit gehaald).

Na wat gefriemel 339

wat was het vermogen op het achterwiel?


Bij Rica is een bank die de 4wd aan kan zelfs 4wd met zeer grote vermogens 500+

Ook weet ik dat Autovisie daar zijn testen uitvoert........

Dus er kwamen waardes uit over de 4 wielen.....moet je goed kunnen rekenen om dat goed te zeggen, want hoeveel procent voor en achter.

De computer komt met het krukas verhaal.

23 okt 2006 22:04

...dan blijf ik bijm'n eerste stelling...ofwel slecht ademen in hoge toeren ofwel te weinig naft...of zuigt hij ergens valse lucht aan (maar dan zou je ook op stationair en laag toeren last moet hebben normaal gezien)

...effe laten checken is hier de boodschap...klop niet.

25 okt 2006 12:29

John4S schreef:
Rob Herfst schreef:Wellicht nog eens eerst een andere bank proberen (bijvoorbeeld RICA in Wateringen)!
Als daar hetzelfde resultaat uitkomt zou ik inderdaad maar eens naar de dealer stappen!


Heb ik gedaan..........

996 4s.........volgens fabrieksopgaaf 320 pk

volgens Rica na 3 metingen 319,8 (kon aan de omstandigheden liggen temp. brandstof etc.), maar zij zagen op de diagram exact dezelfde deuk in de curve bij 4000 rpm als in het instructieboekje (hebben ze er nu uit gehaald).

Na wat gefriemel 339

Heeft Rica nog wat extra vermogen uit de 996 weten te krijgen?

25 okt 2006 15:50

Als je 355pk koopt, moet de wagen ook 355pk hebben, zoniet voldoet hij niet en heb je zeker aanspraken tegenover de verkoper en de fabrikant. Het is dan aan hen om je wagen in overeenstemming te brengen met wat/hoe het zou moeten zijn.

Als ze je meetwaarden niet aanvaarden ben je natuurlijk wel vertrokken voor (gerechtelijke) expertises enz doch dit neemt niet weg dat je als consument over rechten beschikt die je ook kan (en moet) uitoefenen.

31 okt 2006 21:36

lucht vochtigheid kan al veel verschil geven in vermogen (maar niet zoveel denk ik) :?

01 nov 2006 11:00

fritske schreef:lucht vochtigheid kan al veel verschil geven in vermogen (maar niet zoveel denk ik) :?


Zo ook de hoogte maar volgens mij liggen Nederland en Belgie nog steeds op zeeniveau dus dat zal het ook niet kunnen zijn :wink:

01 nov 2006 11:03

mhoeneveld schreef:
fritske schreef:lucht vochtigheid kan al veel verschil geven in vermogen (maar niet zoveel denk ik) :?


Zo ook de hoogte maar volgens mij liggen Nederland en Belgie nog steeds op zeeniveau dus dat zal het ook niet kunnen zijn :wink:


Niet overal :wink:

Het hoogste punt van België.

In Robertville loopt een stijgende weg naar het hoogste punt van België. Het Signal de Botrange, de punt is 694 meter hoog.

01 nov 2006 11:20

ppp 356 schreef:Het hoogste punt van België.

In Robertville loopt een stijgende weg naar het hoogste punt van België. Het Signal de Botrange, de punt is 694 meter hoog.


Heeft Belgie toch iets waarmee het ver boven Nederland uit stijgt :lol: :wink:

Ik zal voortaan zuurstofmaskers meenemen als ik weer door Belgie rijdt :wink:

01 nov 2006 13:25

Probleem nog niet onde de knie ???????/ of antwoord..




Maar euh weet je wat ik denk.


Dat er een Hollander is die de Belgen helpt om een testbank te gebruiken die de Belgen helpt aan een lager vermogen op papier......scheelt belasting heh :lol: :lol: :lol: :lol:

01 nov 2006 13:26

Vermogen wordt wel aan de wielen gemeten, dus niet aan de motor. Kan dus best zijn dat het een combinatie is.
Ik zou toch bij mn dealer langsgaan en het probleem voorleggen. Een tweede test met de dealer erbij of op aanwijzingen van de dealer verschaft dan de meeste zekerheid.
Wijkt de waarde nog steeds te ver af, dan kan de dealer niet fiepen en moet hij er wat aan doen. Wijkt die waarde niet meer af, dan zou ik toch die eerste testbank vragen wat de bedoeling ervan is.

Anyway, mij lijkt een dergelijk grote afwijking te groot voor een P en ook te groot voor een meetafwijking door niet-geeikte bank. In beide gevallen een raar verhaal...

01 nov 2006 22:23

Even een vraag :?:

Is de 997 soms ingevoerd, ja ik weet het ze zijn allemaal ingevoerd :wink: , maar ik bedoel is de wagen soms in eerste instantie voor een ander land bedoeld?

Waarom de vraag, ik heb in het verleden meegemaakt dat er verschillende motormanagement computers in omloop zijn, denk bijvoorbeeld aan landen die royaler boven zeespiegelniveau liggen (Zwitserland).
De motor zou dan anders kunnen presteren.

01 nov 2006 22:39

Vanwege emissie-eisen ook wellicht?

01 nov 2006 22:56

@cdp: Is er nog iets ondernomen omtrent dit probleem? Ben je al es naar een andere bank geweest of naar de dealer voor meer uitleg?

01 nov 2006 23:30

Nine-eleven schreef:....ik heb in het verleden meegemaakt dat er verschillende motormanagement computers in omloop zijn, denk bijvoorbeeld aan landen die royaler boven zeespiegelniveau liggen (Zwitserland).
De motor zou dan anders kunnen presteren.


Dat zou best eens een hele juiste conclusie kunnen zijn. Heel scherp :thumleft:

02 nov 2006 20:18

geen ingevoerde porsche , dat kan ik je verzekeren.

wat die andere test betreft, die was vorige zaterdag gepland, maar daar vonden ze er niets beter op om de achterste spoorstangen te breken en te plooien,
zit dus zonder porsche voor de rest van de week

02 nov 2006 21:14

cdp schreef:geen ingevoerde porsche , dat kan ik je verzekeren.

wat die andere test betreft, die was vorige zaterdag gepland, maar daar vonden ze er niets beter op om de achterste spoorstangen te breken en te plooien,
zit dus zonder porsche voor de rest van de week


Man man man...nee toch??! Wil weer lukken, van de regen in drop...Zeker aan de uitlaat liggen wringen ofzo?? Waar ben je geweest voor tweede test als we mogen weten? Anders via pb.

02 nov 2006 22:58

zal ik morgen kunnen zeggen als de experts geweest zijn

02 nov 2006 23:12

Ik ben ook erg benieuwd :shock:

13 nov 2006 20:44

Aan alle geïnteresseerden,

Inter tuning van leuven is de "expert" die aluminium spoorstangen gebruikt om 355 pk tegen te houden.

Na herhaaldelijk te vermelden tijdens de ramp-run dat ze regelmatig samenwerken met drogenbos, kon ik me toch niet van de indruk ontdoen dat ze nog nooit een Porsche van binnen hadden gezien.
Wat na afloop wel heel duidelijk bleek

Dit zijn dan zogezegde professionals, maar het enigste dat professioneel lijkt is hun website, wat duidelijk geen reflectie is van wat ze zijn,
REGELRECHTE PRUTSERS.

Na het breken van de spoorstang werd er gezegd dat ze niet verder konden met de "run" en hadden ze in een mum van tijd de bevestiging losgemaakt.
Toen ik de opmerking maakte dat het rechterachterwiel enorm scheef stond was hun "professioneel" antwoord dat dat heel normaal was voor zo'n wagen.
Zelfs nadat ik het wiel van iets dichter bekeek en zag dat er iets was gebroken was het alsof ze uit de lucht vielen, ook al konden ze de spanriemen zonder los te maken verwijderen.

Het zijn zij die de sector een slechte naam geven.
Wat sterk te betreuren valt.

Dus aan iedereen die zijn nagelnieuwe Porsche een week wil missen,
Inter tuning kan daarvoor zorgen.

13 nov 2006 21:36

Da's genoteerd....wel spijtig voor u, uw tijd en uw Porsche!! :cry:

Wat was er nu eigenlijk gebeurd waardoor de spoorstangen gebroken zijn en wat is de oorzaak van het tegenvallende vermogen?

Ben heel benieuwd :lol:

PS: ik hoop dat je geen verdere schade hebt opgelopen door die onbekwame gasten.... :roll:

13 nov 2006 21:53

En leuk om te weten dat Kempower en Intertuning dus dezelfde testbank en methodes gebruiken.

Bron : Kempower
Plaats een reactie