Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

25 okt 2006 22:18

Jort schreef:
0-200-->

996 GT3: 9,6 s
997 Turbo: 8,9 s
CGT: 6 s


Hoe kom jij aan deze cijfers :roll: :?:

Even voor de volledigheid even de info van de CGT
En wat zien we bij de acceleratie van 0-100 :shock:

Carrera GT schreef:Het vermogen is 612 pk bij 8000 tpm en het maximum koppel bedraagt 590 Nm. De topsnelheid van de 1380 kg zware supersportwagen ligt op 330 km/h en de sprint van 0-100 km/h legt de GT af in 3.9 seconden. Sprinten van 0-200 km/h gaat in nog geen tien tellen

25 okt 2006 22:28

Google, alwaar dit soort cijfers in vele gedaanten voorbij komen met als bron de verschillende autotests. Je geeft ze zelf ook al. 997 Turbo tip: 8,5 s en Turbo: 8,9 s. Kwestie van de 0-200 en 0-100 tijden van elkaar aftrekken.

Overigens wist ik wel dat de 997 Turbo sneller of even snel (afhankelijk van de versie) op de 100 zit als een CGT, met name dankzij de 4WD. Daarna neemt de CGT met grote stappen afstand en het filmpje filmt met name op hogere snelheden.

Alle meters die een CGT verliest vanuit stilstand moet hij dubbel en dwars goedmaken wil hij vele seconden éérder op de 200 zitten en dat doet ie.. 8)

26 okt 2006 14:28

.....ik heb een idee waar dit filmpje met de 997 Turbo en de Gallardo is opgenomen.....volgens mij is het stuk Dortmund uit op de A44 naar de A46 richting Arnsberg, dit stuk snelweg wordt bijv. veel gebruikt door de Porsche dealer Dortmund en de mannen van 9ff aangezien het overzichtelijk is...relatief rustig en een goed wegdek heeft...

Ik heb er zelf eens 273 km/h gereden met een 997S,(heb er een filmpje van :D :D )...ok, verantwoord of niet....waarschijnlijk niet.... ik ben geen coureur en buiten een standaard slip/rijvaardigheids cursus geen expert en reed zelden boven de 210 km/h (toen ik nog in Duitsland woonde) Vergeet alleen niet dat men in Duitsland wel gewent is aan dit soort snelheden en ik merk dan ook zelf dat mijn reactievermogen is veranderd en ik meer afstand ben gaan houden en veel verder voorruit en om me heen ben gaan kijken wat het verkeer doet...for what it's worth....

...ik mis de Duitse wegen vaak genoeg als ik tegenwoordig s'ochtends weer op de ring A10 aansluit...... :roll:

Ik weet trouwens niet wanneer dit filmpje gemaakt is maar het zal me niets verbazen als het wel eens de nieuwe Lambo/Maserati garage naast de Porsche dealer in Dortmund is geweest die een uitdaging wilde :P

26 okt 2006 15:40

Jort schreef: Kwestie van de 0-200 en 0-100 tijden van elkaar aftrekken.


van 100 constant versnellen naar 200 (lijkt mij :roll: ) toch langzamer dan in één keer door acceleren naar de 200.

26 okt 2006 16:05

Metingen vanaf snelheid worden nooit vanaf die constante snelheid gemeten. Stel de meting gaat om 100-200, dan wordt er bijvoorbeeld vanaf 70 geaccelereerd en vervolgens vanaf 100 de stopwatch gestart.

Kijk de autobladen er maar op na. Tussenacceleraties opgeteld vormen vrijwel altijd netjes de totalen (of het verschil hiertussen) vanaf stilstand gemeten.

Hetgeen meteen weergeeft waarom het geouwehoer over snellere tussenacceleraties van diesels in het algemeen (zogenaamd vanwege het hogere motorkoppel.. :roll:) onzin is. Een herneming (zoals gemeten door autotesters, dus met uitsluiting van vertraging in de aandrijving, turbolag etc.) is niet heel anders dan een acceleratie vanuit stilstand, met als enige verschil de startsnelheid en het ontbreken van de beperkte tractie die je parten speelt bij wegrijden uit stilstand.

26 okt 2006 17:52

Kijk, dat is dan weer verhelderend :thumleft:

Jort schreef:.......dus met uitsluiting van vertraging in de aandrijving, turbolag etc.........


En omdat het toch om (fracties van) tienden van seconden gaat, lijkt/leek mij bovengenoemde uitsluiting vertragend te werken.

26 okt 2006 17:59

Klopt.. maar de CGT heeft geen last van turbotraagheid en een 997/996 Turbo nog steeds wel een beetje.. :wink: Plus dat een auto volgen bij een herneming ook al een vertraging in de reactie van de achtervolger oplevert.

Als de achtervolger continu eerder reageert op het vrijkomen van de voorliggende meters asfalt, gaat elke vergelijking mank, dat scheelt over langere afstand al snel tienden zoniet seconden, da's waar.

26 okt 2006 21:24

Ondanks al het gepraat over acceleratiecijfers ed. vraag ik me toch af: welke van de 2 is nu sneller?

Houdt de Gallardo-coureur in voor het filmpje, of blijft de 997 Turbo hem echt voor?? :roll:

26 okt 2006 21:27

Of geven ze beiden niet alles :twisted:

27 okt 2006 10:29

is het filmpje soms gemaakt door autovisie?
erg toevallig een vergelijkende test in het recente nummer tussen deze 2 auto's

27 okt 2006 12:50

Marco schreef:is het filmpje soms gemaakt door autovisie?
erg toevallig een vergelijkende test in het recente nummer tussen deze 2 auto's


Daar hangt een luchie aan 8)

27 okt 2006 19:05

Heb net de test gezien in de nieuwe Autovisie, en daar worden een zwarte 997 Turbo en een zwarte Gallardo gebruikt. Ik dacht een gele motorkap te zien bij de Gallardo in het filmpje, maar misschien heb ik het mis.

Anyway, volgens de test van Autovisie is de 997 Turbo op alle gebieden sneller dan de Gallardo, dus het lijkt erop dat niet de Gallardo, maar de 997 Turbo rustig aan doet! :shock:
Plaats een reactie