OK , mijn korte verslagje
Via een tijdschrift was Mich een 964RS tegen gekomen . Wij hadden deze wagen al gezien tijdens de PorscheDays Francorchamps (waar die toen ook te koop stond ) en hadden deze wagen daar al uitvoerig bekeken

Na veel vragen aan de verkopende partij spraken Mich en ik af om een tripje Zuid Frankrijk te wagen opm deze wagen te bekijken en mee te nemen.
Zaterdag om 22.00u werd afgesproken aan de autosnelwegparking te Aarschot . Om 22.30u werd het startsein gegeven en weg waren we.
Het zou een lange nacht en dag worden. Met een kleine 4 tussenpauzes werd de rit gereden en we wisselden elkaar af om mijn werkpaard richting Zuid Frankrijk te loodsen . Daar was afgesproken om 9.00u .
Buiten tussen Dijon en Lyon waar de mist vreselijk dik hing hebben we geen enkele problemen onderweg gehad. Geen regen , files , werkzaamheden etc.
Dat verwonderdemij dus compleet. Ik maal honderdduizenden kilometers af op de Duitse "autobahnen" en heb nog nooit meegemaakt dat ik aan één stuk kon rijden over biljartgladde autosnelwegen zonder wegwarkzaamheden . Ook de stopplaatsen (en die zijn massaal aanwezig) waren allemaal super proper ,verzorgd en mooi aangelegd. Een echte lust voor elke autobestuurder.
De afrit van de snelweg waar we moeste zijn werd rond 8.30u bereikt.
Volgens de wegbeschrijving van Mich moesten we op een bepaald rond punt links doch dat klopte niet helemaal. We kwamen aan een vliegveld uit.
Iets ervoor waren we (tijdverdrijvende) Gendarmes voorbij gestoken. Toen die terug aan ons kwamen stopten we die even en vroegen de weg.
Daar ze toch niets anders te doen hadden kregen we van hun een speciale escorte tot aan de deur van de zaak waar we moesten zijn
Om 8.53 waren we dus op onze locatie aangekomen . Wat een timing voor en rit van meer dan 1150km van mijn huisdeur.
Een paar minuten later kwam de zaakvoerder aangereden in een oude Polo 2F . We konden onze lach (en misschien ook wel angst) niet inhouden.

Was het dan toch die Rubyrode die vooraan stond die eigenlijk te koop stond
We werden uitgenodigd op verse Franse Croissants en een kopje koffie .
Terwijl werd de 964RS buiten gereden en draaiende gehouden. Ook had ik de gelegenheid de andere wagens in de garage op gevoelige plaat (proberen wat zeer moeilijk was door de donkere hal) vast te leggen.


Toen kon detestrit voor Mich beginnen . Hij voelde zich niet zo veilig .Zou dit aan de inrit van de zaak gelegen hebben
En weg waren ze
Ik kon hun hele rit volgen . De lekkere ronk was zeer duidelijk hoorbaar , hoe ver ze ook verwijderd waren. Eerst werd nog rustig gereden , maar dan werd doorgestampt.
Na het ritje kwamen ze terug
en werd de wagen aan onze bliken onderworpen. Mich was volledig overtuigd over de klank , het rijgedrag en het technische van deze wagen doch helaas was de carosserie van de wagen minder fraai .



Ook de verkoper merkte dat en bood Mich een ritje aan omzelf te rijden.
Dit sloeg hij natuurlijk niet af en weg waren ze (met Permagrin)

Na op het kantoor bij een ander drankje alle documenten doorgewoeld te hebben en wat gesprekken onderling werd er toch beslist de wagen niet mee te nemen. Al werd er eerst geopperd niets van de prijs te doen sprak de verkoper ons net voor we de autodeur dicht deden aan omeventueel de eigenaar van de wagen te bellen en een voorstel van xx.000€ te aanvaarden. Doch Mich had zijn beslissing getroffen en we reden na een zeer vriendelijke afscheid terug huiswaarts.
Eerst gingen we nog ergens in de buurt even een terrasje doen om de sleur van het rijden te breken.
Het was een klein , maar zeer gezellig dorpje die ons echt het gevoel van vakantie gaf



Ook probeerden we voor Alain een knappe plaatselijke schone op de gevoelige plaat vast te leggen , maar die waren echt even zeldzaam (en snel) dan de Porsche in Frankrijk
Na nog even naar het toilet geweest te zijn konden we vertrekken.
De spreuk van Mich was super hierover.
Verdomme , nu zit ik hier met xx.000€ in mijn zakken en ik krijg nog geen toilet met een bril op
Foto Foto dus
En ook werd nog even getwijfeld (het geld jeukte toch wel wat) om geen andere P mee tebrengen , maar dit werd wijselijk gelaten
En daar gingen we weer. Nu konden wij overdag rijden wat de mooie zichten rond de snelwegen en prachtige rustplaatsen tot uiting liet komen



Ook de paar zeldzame Porsches onderweg werden op de plaat vastgelegd


Om 22.30u (dus 24uren later) waren we terug aangekomen en kon Greet haar Mich weer in ontvangst nemen , helaas zonder Porsche.
Het was vreselijk zwaar , maar een geweldige ervaring.
Voor een volgende kandidaat Porsche stel ik me terug kandidaat Mich
(edit door paSCal: even de bedragen weggehaald, niet zo heel nuttig
)