Auteur |
Bericht |
RufBTR
|
is dat een eerlijk vergelijk dan ?
ziehier een f430 tegen en gt2
http://www.youtube.com/watch?v=a_t5di9Insw
|
01 nov 2006 22:03 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Het is in het algemeen gewoon een vergelijk tussen atmosferisch en turbo aangedreven.
Dat soort filmpjes zegt me niets. De vergelijking tussen deze 2 modellen is in dit topic niet relevant en we weten niets over de getoonde 2 auto's in het bijzonder (standaard?).
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 01 nov 2006 22:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 nov 2006 22:09 |
|
 |
RufBTR
|
toch leuk dat we elkaar willen overtuigen toch ? 
|
01 nov 2006 22:11 |
|
 |
RufBTR
|
Dus wat gaan we nu doen ?
iemand met een corvette ? en een 997 turbo naast elkaar zeten van het porscheforum ? 
|
01 nov 2006 22:12 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Komt al meer in de buurt
Z06 tegen 997 Turbo. Eerstgenoemde geeft op eigen commando plotseling volgas, de ander moet volgen. Vervolgens vice versa. Als Autovisie gelijk heeft zal de Turbo met name in de eerste situatie meer moeite hebben om te volgen.
Om het af te maken nog een eerlijke sprint vanuit staande start mét onafhankelijk startsignaal.
Wat we nog missen? De auto's.... 
_________________________________________ Tjolk.
|
01 nov 2006 22:16 |
|
 |
RufBTR
|
Wie maakt ons los !!!!!???
en volgens mij als ik het goed heb bijgehouden hebben we nog een corvette driver en ook nog een aantal 997 turbo drivers.
|
01 nov 2006 22:19 |
|
 |
Vette rp
|
voor de fun wil ik wel eens kijken, heb geen c6 z06 maar slechts een gewone standaard C5 
|
01 nov 2006 23:40 |
|
 |
RufBTR
|
ok wie met z'n 997 tt ?
anders voor de fun wil ook wel een poging wagen
en dat is mijn motto " it's for the fun "
|
02 nov 2006 3:18 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De Gallardo heeft wel 20 extra paardjes gekregen, maar niet twee extra cilinders... 
|
02 nov 2006 10:07 |
|
 |
ECT
|
Zo te lezen heb je er niet al teveel vertrouwen in 
|
02 nov 2006 10:13 |
|
 |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Volgens mij lukt een C5 met mijn standaard 964 nog wel 
|
02 nov 2006 10:15 |
|
 |
aero
996 Turbo
|
http://www.einszweidrei.de
Het is allemaal al hier voorbijgekomen 
|
02 nov 2006 11:31 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Was in de war met de Autoreview test tusen 997 Turbo en Murciélago die ook voor me ligt. Dat krijg je met zoveel leesvoer. 
_________________________________________ Tjolk.
|
02 nov 2006 13:22 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Veel leesvoer...ben nu te weten gekomen dat een Gemballa 750GTR vanuit stilstand slechts 900 !!  meter nodig heeft om de 300 te passeren...  ...dieser Recordwerte steht noch immer...
|
02 nov 2006 17:58 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Is niet helemaal waar. De Veyron doet dat intussen stukken rapper.
Gemballa 750 GTR
0-100: 4,1 s
0-200: 9,4 s
0-300: 21,7 s
Veyron:
0-100: 2,5 s
0-200: 7,3 s
0-300: 16,8 s
Check ook de Donkervoort D8 RS 06 398 bij de Exoten. Wat een monster (van lelijkheid ook  ) is dat.
Met 1,65 G de bocht door...
0-200 in 9,3 s
En de uiteindelijke fabrieksauto wordt nog 30kg lichter dan het geteste prototype 
_________________________________________ Tjolk.
|
02 nov 2006 18:45 |
|
 |
Vette rp
|
dan zal je wel een turbo mee moeten brengen om net sneller te zijn anders ga je het niet redden als ik de cijfertjes in de boeken mag geloven 
|
02 nov 2006 19:57 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Denk dat je gelijk zal hebben, Wat zijn de specs van een c5 
|
02 nov 2006 20:13 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
02 nov 2006 21:25 |
|
 |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
En de boekjes zeggen ... De C5 in 5,4 en de 964 in 5,4 
|
02 nov 2006 22:22 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
En bij 120 is het over en uit voor de P.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
02 nov 2006 23:11 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
De bijbel zegt: 5.1 voor de c2 en 5.2 voor de c4. Met een rs vliegwiel kan het allemaal nog iets sneller, maar weet niet of je dit echt zal voelen.
Tja 60 mph is geloof ik nog net geen 100kmh, toch
En overigens wat maakt het eigenlijk allemaal uit, de Corvette alsmede de porschepiloot zullen in beide gevallen met een big  achter het stuur zitten. Als teminste één van de piloten geen last heeft van zijn ego 
|
02 nov 2006 23:26 |
|
 |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Tja, mij maakt het niets uit, maar ik moest de boekjes nakijken
Waarom is het na 120 bij de P. over en uit? Die van mij gaat nog even verder. Of zit de kracht v/e een C5 boven die snelheid.
|
02 nov 2006 23:44 |
|
 |
Jort
Groningen
|
De Corvette zou vanaf stilstand al sneller zijn ....ware het niet dat de C5 wat moeite heeft om alle pk's op het asfalt te krijgen die eerste meters. De Porsche heeft hier het voordeel van de massa boven de achteras, waar de C5 al dat gewicht voorin heeft zitten. Vanaf 100 km/u is tractie niet langer de beperkende factor en zou de C5 sneller moeten zijn dan de Porsche (als beide nog okselfris zijn).
Bij een rollende start vanaf zeg 50 km/u zal de Porsche dan ook al snel op achterstand worden gezet.
100-200 tijd van bovengenoemde site (meerdere tests per model):
Corvette C5: 12,1-14,7 s
Porsche 964: 15,3-17,5 s
_________________________________________ Tjolk.
|
03 nov 2006 0:25 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 nov 2006 17:21 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 nov 2006 17:25 |
|
|