Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

09 nov 2006 18:40

Op het internet kwam ik dit stukje tegen.
Waar of broodje aap, (Stahler was toch Duits en niet Frans?) het blijft een leuk plaatje. De Poster is trouwens via die link ook verkrijgbaar.

Dat is de uitleg zoals ik die ook ken.
Heeft een keer in de Top gear Mag gestaan.
Reden ze met de nieuwe rolls door frankrijk,
omdat dit type toen nog niet officieel uit was.
Hebben ze de auto gemaskeerd met een handschoen
over het beeldje met alleen de befaamde vingers omhoog :lol:

09 nov 2006 20:52

Ik voel zo de schoolmeester in mij opkomen...

In de late middeleeuwen vonden de Engelsen de 'longbow' uit, een handboog die veel straffer te gebruiken was dan de toenmalige apparatuur, maar die ook een veel grotere rijkwijdte had. Het vroeg erg veel training, en het duurde jaren voor zo'n ding fatsoenlijk te bedienen was. De boogschutters getraind om met de nieuwe boog te schieten waren dan ook belangrijke lieden in het leger, hun gewicht in goud waard.

Tijdens de vele veldslagen tussen de Engelsen en de Fransen in die tijd (Agincourt is de bekendste), konden de Engelsen nu de Fransozen van op lange afstand inblikken met hun nieuwe schiettuig.

De Fransen, toen reeds bekend om hun uitstekende smaak, namen wraak door gevanengenomen Engelse boogschutters wijs- en middelvinger af te hakken, en en zo terug te sturen naar de eigen lienies.

Bij wijze van provocatie staken Engelse boogschutters toen hun wijs- en middelvinger op die wijze uit naar Franse soldaten, zoiets als 'sidder ende beef, jojo's ik heb mijn boogpeesvingers bij de hand' .

En daar komt het vandaan, het is louter beschimpen van de vijand.

Peter R.

09 nov 2006 20:59

Afbeelding

Geweldig!

Straks wordt het Porscheforum nog verplichte kost op de scholen :D

09 nov 2006 21:25

Peter R. schreef:Bij wijze van provocatie staken Engelse boogschutters toen hun wijs- en middelvinger op die wijze uit naar Franse soldaten...

:wink: Mooi verhaal...en áls je dit gebaar naar een volk wilt maken , naar welk volk kun je dit dan beter doen als naar Fransen... :twisted:

Frankrijk...'n mooi land...alleen jammer dat er ... :twisted: :wink:

09 nov 2006 21:56

.. zoveel gestaakt wordt :?: :? :roll: :wink:

09 nov 2006 22:10

HenkC2C schreef:Geweldig!
Straks wordt het Porscheforum nog verplichte kost op de scholen :D

ter leering ende vermaack :lol:

12 nov 2006 21:48

het lijkt me duidelijk dat mijne landgenoten niet geinteresserd waren over engelse hanbogen, franse baguettes of Steve McQueen

Afbeelding

13 nov 2006 1:36

Riccio4S schreef:Afbeelding

Er zijn er zelfs een paar bij die " 4 bier voor de houtzagerij " bestellen.
Plaats een reactie