Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

13 nov 2006 23:41

Die spoorstangen die gebroken zijn hebben een doorsnede van nog geen 4 cm² en zijn ongeveer een halve meter lang
wanneer de wagen begint te schokken door op te trekken of gas te lossen(en niet goed gebonden te zijn) zijn de krachten zeker groot genoeg om zo'n staafje te plooien of te breken.
de as die in de wagen al de krachten opvangt is minstens 10 cm op 10 en die zit net voor de spoorstang
daar hadden ze hem moeten aanhangen

blijf erbij
ze hadden totaal geen idee waar ze mee bezig waren

14 nov 2006 1:08

wat een horror-story :cry: ; hopelijk past je rechtsbijstand daar een deftige mouw aan

14 nov 2006 10:51

hallo

ga eens hier heen http://www.kms.vankronenburg.nl
ik ben daar zelf ook op de rollerbank geweest.
dit is telezen op www.pfdsite.nl kijk bij verslagen van 2004 op rollerbankmeting.
daar gingen 6 porsche's zonder probloblemen op en af.
ze waren toen aan een golf tdi aan het werk en de motor leverde 450 pk
denk dat ze bij jou dus ook wel aan die 355pk kunnen komen.

gr anton964

14 nov 2006 10:57

Was het breken van die stangen dan ook verantwoordelijk voor het geringe vermogen?

14 nov 2006 11:19

balen voor je zeg :(

14 nov 2006 16:44

Professionele klunzen. :cry:

14 nov 2006 18:38

Ik denk dat ik zo ook wel geloof wat het vermogen van m'n P. is geloof ik!
Man, wat een ellende :cry:

Success ermee!

14 nov 2006 18:44

Ik wis niet dat er zulke PRUTSERS bestonden, stelletje kloot....en :!:

14 nov 2006 20:45

En hoe moet het nu verder cdp ?
Ik ben echt benieuwd hoor .... :?

14 nov 2006 22:28

Dat is mooi waardeloos. Met recht prutsers. Iedereen met enige technische kennis kan verzinnen dat een aluminium stang van zo'n gering formaat het geweld van deze autos nooit het hoofd kan bieden.

Ik hoop voor je dat het weer goed komt op korte termijn

14 nov 2006 22:33

loopt ondertussen terug voorbeeldig
de verzekeringen zijn het nog onderling aan het uitvechten

15 nov 2006 16:39

cdp schreef:loopt ondertussen terug voorbeeldig
de verzekeringen zijn het nog onderling aan het uitvechten

Een rechtsbijstandverzekering kan hierbij zeker helpen (Als je die hebt).

17 nov 2006 15:53

Veel uitvechten kan er niet aan zijn : het is duidelijk dat er fout is gebeurd en dat je schade moet worden vergoed, hetzij door de knoeiers zelf, hetzij door hun verzekeraar BA uitbating.

18 nov 2006 14:25

Carrera4s schreef:Veel uitvechten kan er niet aan zijn : het is duidelijk dat er fout is gebeurd en dat je schade moet worden vergoed, hetzij door de knoeiers zelf, hetzij door hun verzekeraar BA uitbating.

Maar soms moet je wel e.e.a. afdwingen.

20 nov 2006 17:44

cdp schreef:
zijn er nog andere betrouwbare banken in belgie?


TBM in olen heeft een vrij correcte en recente bank ;-)

22 nov 2006 22:41

Bestaat er ook zoiets, een vermogens testbank, die mobiel is. Dus eentje die bijvoorbeeld op een circuit een hele riedel auto's kan testen?

22 nov 2006 22:56

Yep , mobiele testbanken bestaan idd :wink:

22 nov 2006 23:02

Uh, jij hebt er een :?:

22 nov 2006 23:05

:lol: :lol: :lol:

Neen , maar ik heb die al regelmatig gezien op verschillende evenementen .
Nu willen ze dit ook hier in België gebruiken bij wegcontroles om te zien of je wagen wel verzekerd en ingeschreven is voor het vermogen dat hij heeft (opvoeren van een wagen is NIET toegelaten op de openbare weg, dus ook niet gekeurd , verzekerd en HET BELANGRIJKSTE je hebt dus niet voldoende BIV en wegentaks betaald dus oplichting van de staat)

23 nov 2006 7:09

911-lover schreef::lol: :lol: :lol:

HET BELANGRIJKSTE je hebt dus niet voldoende BIV en wegentaks betaald dus oplichting van de staat)


Bij verschillende wagens (BIV € 5.000) zal het niet uitmaken of hij opgevoerd is of niet. Zolang je de cylinderinhoud niet veranderd, zal de verkeersbelasting ook niet veranderen. De BIV heeft een max van net geen € 5.000. Dus van het moment dat je wagen die grens bereikt heeft, en dat heeft hij al snel meer dan 155 kw, maakt dit geen bal uit. :wink:

Het Belangrijkste is dus in de meeste gevallen niet van toepassing, als je dan nog ziet dat je het extra vermogen doorgeeft aan de verzekering, blijft er buiten de keuring niet veel meer over, en door een eenmalige keuring is dit ook weer aan te passen.

23 nov 2006 12:06

Idd Paul , die 155kW grens is idd de max.
Maar meestal zijn het dus niet de eigenaars van die wagens die nog veel aan het vermogen doen.
Het grote gros rijdt met wagens die minder (lees veel minder) dan 155kW hebben. Ook de jeugd, en die doen er natuurlijk wel wat aan. En wat denk je van de TDI rijders :?:

Het belangrijkste is dus in de meeste gevallen WEL van toepassing daar in de meeste gevallen het om auto's gaat die standaard rond de helft van die 155kW zitten.

En hoeveel denk je dat er een zwaardere motor in hun wagen hebben zitten :?: Echt meer dan je denkt hoor.

Het meervermogen doorgeven aan de verzekering is idd een optie. Dat heb ik destijds ook met mijn Corsa gedaan. Die was zowel op vermogen als waarde verzekerd. Maar tegenwoordig staat motortuning in de wet als strikt verboden dus ELKE wagen die opgevoerd is (al is de verzekering ervan op de hoogte en hoe weinig de opvoering ook maar is) mag niet op de openbare weg daar deze niet door de keuring zou mogen/kunnen geraken .
En dan mag je nog zo goed verzekerd zijn. Is je wagen niet gekeurd trekt de verzekering zich volledig terug (al heb je alles netjes en keurig betaald)
Een éénmalige keuring is idd een oplossing doch gaat het om een Belgische wagen lukt dit al nietof zeer zelden (heb het zelf geprobeerd , tenzij een rallyekeuring) gaat het omeen importwagen waarbij dit vermogen bvb al in de "fahrzeugbrief" staat kan het wel. En dan hopen dat ze die dan ook goedkeuren (eerst betalen en dan bang afwachten op de zegen) . Dat heb ikzelf ook al een paar keer gedaan (met succes gelukkig) .
Plaats een reactie