Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
15 okt 2006 13:02
Olaf schreef:Als ik het goed begrijp heb je dus in 3 dagen een race-licensie gehaald
In dat geval heb ik ook wel interesse - maar zeker niet zoals Yohanv binnen 4 weken
Deze week is er weer een race cursus waar jij ook aan mee kunt doen.
A.s zaterdag licentierijden.
15 okt 2006 13:49
JDB, ook interesse van mijn kant. Ik hoor het wel.
15 okt 2006 22:39
Olaf schreef:Als ik het goed begrijp heb je dus in 3 dagen een race-licensie gehaald
In dat geval heb ik ook wel interesse - maar zeker niet zoals Yohanv binnen 4 weken

Over 9 weken dan??? (lekker glijden...

)
Of kruk je dan nog steeds?
15 okt 2006 22:48
Helaas vandaag ondervonden dat m'n rolstoel geen FIA keur heeft
yohanv schreef:Of kruk je dan nog steeds?
Weet jij het, weet ik het

mss begin ik deze week wel opnieuw
17 okt 2006 17:28
Ja ook hiero interesse.
Mits datum mij schikt, liefst wel flink stuk voor uit plannen en dan bedoel ik maanden i.p.v. weken.
mvgr. Roi
20 okt 2006 10:43
dank voor de reacties!
Zojuist contact gehad met Prodrive, ze zitten al behoorlijk vol
Er zijn nog twee opties dit jaar: 12 november (maar dan kunnen we maar met max. 18 auto's komen) of 26 november. Anders gaat het naar volgend jaar, dan is er nog plek zat.
Ik krijg de details nog toegestuurd maar laat me anders alvast even weten wat jullie van de genoemde data vinden.
20 okt 2006 10:55
JDB schreef:Anders gaat het naar volgend jaar, dan is er nog plek zat.
Zeker als je je aanmeld voor de PF-ZC-driving experience
20 okt 2006 10:56
mmm, beide data lukken mij niet. Liever iets verder weg plannen.
20 okt 2006 10:57
Dat kan natuurlijk ook, hoewel het karakter wat anders is.
20 okt 2006 11:01
Heb ik ook gedaan, maar denk dat een "gewone" training absoluut een toegevoegde waarde heeft.
20 okt 2006 14:07
Jeroen C3.0 schreef:Wel interesse, hoewel de bandjes nog steeds goed zijn...

(wil ik dus eig. niet opbranden....)
ik ook

same story
21 okt 2006 22:09
ook ik heb interesse. Echter niet op korte termijn.
31 okt 2006 22:45
ok, kijkend naar de beschikbaarheid vanuit Maaskant zit ik te denken om de training maar over de winter heen te tillen en deze te plannen ergens in maart, veel later lijkt me niet handig, zie de Zandvoort Circuit Experience (Glibber ik de winter wel door... paar winterbanden doen wonderen

) .
Ter info: Heb ondertussen wel een offerte binnen van Prodrive (kosten € 185,- per deelnemer), volgens mij een standaard verhaal maar dit is de indeling:
Cursusonderdelen van de Porsche Training
De cursusonderdelen van de RijVaardig- & Antislip Training zijn ontwikkeld door Paul Maaskant,
een autoriteit op het gebied van voertuigbeheersing en verkeersveiligheid. Kennis en ervaring
inzake verkeersveiligheid vergaarde hij bij de Algemene Verkeersdienst, "de Porsche Groep" en bij
het Politie Verkeers Instituut. De deelnemers rouleren middels een tijdschema over de
verschillende onderdelen in willekeurige volgorde. De Training wordt op één van Europa’s
modernste verkeersoefencentra in Lelystad op de RDW testbaan uitgevoerd.
De basis van goed én veilig autorijden
De juiste zithouding en een spiegelafstelling zonder dode hoek zijn essentieel om met goed gevolg
aan alle onderdelen deel te kunnen nemen. Daarom legt elke instructeur bij elke groep vóór
aanvang van het eerste trainingsonderdeel deze zaken individueel aan elke deelnemer uit.
1. Botsingsvermijdings oefening
Deze oefening traint de bestuurder in beslissingsvaardig handelen tijdens een onverwachte
opdoemende noodsituatie. Middels LED verlichting in het wegdek word een rem- en daarna een
uitwijkteken naar links of rechts gegeven. Het remmoment alsmede het moment van richting
aangeven kan in 10 stappen worden aangepast per bestuurder. Dit onderdeel wordt uitgebreid met
een praktisch gedeelte over rem- en stopafstand ter voorkoming van kopstaart
2. Uitwijken op glad wegdek
Auto’s veelal in combinatie met brede banden vragen een oplettende beheersing wanneer het op
uitwijkmanoeuvres aankomt op gladde ondergrond. Hier zullen de deelnemers de grenzen van hun
specifieke auto ervaren.
3. Cirkelproef
Op een zeer gladde cirkel leren de deelnemers hun auto in toom te houden. Met het zogenoemde
‘fluwelen voetje’ leren zij om te gaan met het krachtenspel van de auto. Onder- en
overstuursituaties komen aan de orde, waarbij de nadruk ligt op het herkennen en het beheersen
van deze situaties.
4. De bermoefening
Bermongevallen, oorzaak van veel ongevallen met vaak dodelijke afloop. Op een speciaal
geprepareerd stuk asfalt voorzien van een epoxy glijvlak kunt u oefenen om veilig uit de wegberm
te sturen. Er is voldoende ruimte om veilig te laten zien wat er gebeurt bij te snel terugsturen naar
de weg.
5. Oval Driving Experience
Een spectaculair onderdeel vormt keer op keer het rijden over de kombaan. Gedurende een aantal
ronden kunnen de deelnemers ervaren om over de 3 km lange oval een aantal beheerst snellere
ronden door de 60 graden verkante kombochten van het parcours te sturen
31 okt 2006 22:57
Heb begin september de NPC Car Control dag gedaan. Zelfde programma olv Hans Deen / Prodrive.. Was echt geweldig. Had zoiets nog nooit gedaan. Een echte aanrader.
01 nov 2006 3:27
Heb in juli zo'n (korte) training gedaan bij Prodrive (zie Avatar). Heb -als het volgend jaar ergens plaats vindt- wel interesse om eea op te frissen...
Laatst bijgewerkt door
ingo op 01 nov 2006 17:36, in totaal 1 keer bewerkt.
01 nov 2006 10:36
lijkt mij ook wel wat, ik blijf dit draadje volgen
01 nov 2006 11:08
Count me in
05 nov 2006 13:19
Ja, als ik een P had was ik meegegaan. Maar die heb ik nog niet.
Zoiets lijkt me wel onvergetelijk, en voor 185 euro is dit niet gek.
11 nov 2006 15:39
wilcof schreef:Ja, als ik een P had was ik meegegaan. Maar die heb ik nog niet.
Zoiets lijkt me wel onvergetelijk, en voor 185 euro is dit niet gek.
Ik wil ook graag meedoen !
12 nov 2006 18:27
Ben ook wel geinteresseerd! Houd me maar op de hoogte.
15 nov 2006 16:21
Zojuist binnen via de mail:
"Zondag 25 februari staat geheel vrijblijvend gedurende 10 werkdagen gereserveerd."
Wie gaat er mee op die datum
16 nov 2006 10:53
Nog een beetje onder voorbehoud, maar zet mij maar op de lijst.
16 nov 2006 14:16
Harley schreef:Nog een beetje onder voorbehoud, maar zet mij maar op de lijst.
Ik ook.
Moet nog een nieuwe agenda kopen, oftwel de feestjes e.a. zijn nog niet ingevuld. (bekend probleem?)
Maar het lijkt me zeker leuk!