19 nov 2006 21:09
19 nov 2006 22:15
19 nov 2006 22:29
19 nov 2006 22:34
porscheware schreef:Mijn voorbanden passen niet achter en andersom
19 nov 2006 22:35
19 nov 2006 23:00
ruud964 schreef:Toevallig heb ik laatst bij mijn Peu, vanwege het opnieuw balanceren, de achterbanden (met iets minder profiel) naar voren laten zetten (overigens op advies van mijn bandenspecialist).![]()
EN
Dus dringend advies was beste banden op de gestuurde voorwielen, gezien het vermogen en het van "nature" onderstuurde karakter.
O ja, D.S. niet altijd geloven hé wat de massa roept
19 nov 2006 23:41
20 nov 2006 14:46
ruud964 schreef:
Ben overigens wel benieuwd naar jouw persoonlijke ervaring met onder- en overstuur in het dagelijkse verkeer.
20 nov 2006 18:54
Devils son schreef:In het dagelijks verkeer heb ik onderstuur noch overstuur, behoudens in echt krappe bochten en b.v. bladeren op de weg. Maar goed, dat weet je van te voren.
Ik vind in het dagelijks verkeer licht onderstuur ook te prefereren ten opzichte van licht overstuur. Als ik snel wil rijden is dat wat anders, maar mijn auto krijgt alleen fiks onderstuur als ik lomp gas geef in een krappe bocht en PDAS zich gaat bemoeien met de zaak. Overstuur is met de C4 natuurlijk niet echt een probleem. Bij uitaccelereren en makkelijk onder controle te houden.
20 nov 2006 19:21
ruud964 schreef:
Maar ik was eigenlijk benieuwd naar jouw ervaring met een sterke voorwielaandrijver.
20 nov 2006 19:57
Devils son schreef: Je hebt dan wel meer onderstuur in de regen, maar tijdens de regen zul je niet snel kiezen om te gaan trappen in het verkeer (althans, ik niet).
20 nov 2006 20:12
Als de aangedreven wielen de achterwielen zijn klopt dat volgens mij niet.In jip en janneke taal:de voorwielen komen als eerste het water tegen en maken voor een groot gedeelte de weg voor de achterwielen vrij.Devils son schreef:ruud964 schreef:
Maar ik was eigenlijk benieuwd naar jouw ervaring met een sterke voorwielaandrijver.
Aquaplaning merk je sneller op bij de aangedreven wielen...
20 nov 2006 21:21
ruud964 schreef:
Het blijft persoonlijk
Waarom denk je dat in de gladde periodes de meeste blikschadeongelukken uit onderstuur (bij voorwielaangedreven auto's) voorkomen.
20 nov 2006 21:40
Devils son schreef:Omdat je bij de meeste voorwielaangedreven auto's wel heel lomp moet doen om overstuur op te roepen wellicht?
20 nov 2006 21:52
ruud964 schreef: Goh ik wordt steeds zekerderer van "mijn zaak".
20 nov 2006 21:52
Devils son schreef:Het blijft persoonlijk
20 nov 2006 21:54
ruud964 schreef:Devils son schreef:Het blijft persoonlijk
Begrijp ik hieruit dat jij, in de aangehaalde situaties, liever minder grip op de voorwielen en meer op de achterwielen hebt![]()
20 nov 2006 22:32
ruud964 schreef:
Begrijp ik hieruit dat jij, in de aangehaalde situaties (zie 2 posts van mij terug voor Mark), liever minder grip op de voorwielen en meer op de achterwielen hebt![]()