Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

22 nov 2006 21:09

net vanaf Eindhoven naar Utrecht achter een nieuwe RS6 Avant aangeblazen. Wat een acceleratie! :shock:
Echt een wolf in smoking (netjes om te zien, bruut om in te rijden).

Ik kan me de keuze voor zo'n RS4 heel goed voorstellen.
Aan de andere kant, zouden klanten nou echt zo zeuren over een 911? Of denken we dat allemaal maar? :roll:

22 nov 2006 21:20

Jan schreef:Nee, mijn beslissing is genomen. De Porsche gaat er uit. Zal me dadelijk even aanmelden op het audiforum. Kijken hoe het er daar aan toe gaat....

Ik wil je dan wel voor een schappelijk prijsje van dat afdankertje af helpen! :mrgreen: :wink:

22 nov 2006 21:38

Ben benieuwd naar de volgende supertest van AV, waarin de Audi RS modellen het aan de stok krijgen met Porsche. Tot noch toe werd de RS4 behoorlijk het nakijken gegeven als mijn geheugen me niet bedriegt.

22 nov 2006 21:47

Zakelijk heb ik een Audi A6 Avant 3.0tdi Avant (getuned tot ongeveer 280pk), prachtige snelle auto. Voor hobby samen met broer 993 en 996, beide 4s. Hoe fijn en snel de audi ook is, de porsches zijn toch veel leuker om te rijden.
Overigens voor Jan, ik heb ook gereden in een 300c. Voor mij kan deze auto echt niet tippen aan de Audi. Het is wel een zeer speciale auto.

22 nov 2006 21:57

Jan schreef:Nee, mijn beslissing is genomen. De Porsche gaat er uit


En een GT3 in de plaats :?: :?:

22 nov 2006 22:02

als ik mag wat meer toevoegen aan dit wisseling van gedachten...

ik heb, onder anderen, een S4 ooit gehad. Ik was ape trots op zo'n auto, ik heb langs duitse autobahnen snel auto's zonder moeite gepasserd, genoten van zijn confortabel cabine, ruimte en grote baggage bak.
Maar ja, je blijf toch rond kijken, en je zie plots veel S4's langs.
Waarom? omdat zo simpel is om een gewone A4 omklijden: een paar badges, brede velgen, en met minimale uitgave hebt je ook een zeer goedekope S4.
Weten jullie hoe vaak hebben mensen me gevraagd om de motor kap even open maken? nieman gelooft dat je een "echt" rij.
En dit geldt voor iedere Audi, want Audi heeft tot en met de RS8 nooit een apart lijn, carrosserie ontwikkeld.
Toen heb ik een TT gekocht, ook wegens zijn apart carrosserie.
De nieuwe TT lijkt precies op een A3, en een A3 precies op een A4, en zo voort.

Een 911 kan alleen een 911 zijn, spijt voor die nep Audi rijders! 8)

22 nov 2006 22:33

Rob Herfst schreef:
Jan schreef:Nee, mijn beslissing is genomen. De Porsche gaat er uit. Zal me dadelijk even aanmelden op het audiforum. Kijken hoe het er daar aan toe gaat....

Ik wil je dan wel voor een schappelijk prijsje van dat afdankertje af helpen! :mrgreen: :wink:


Gelukkig Rob, was al bang dat niemand dat ding nog wilde hebben.


En een GT3 in de plaats


:wink:

twijfel

22 nov 2006 22:51

Ik zou het vergelijk niet kunnen maken tussen een supersnelle familiebak of een snelle 2 zitter. Als je een echt goed vergelijk wil hebben moet je iemand raadplegen die beide auto's heeft gehad en er ervaringen mee op heeft gedaan. :idea: Dus van mijn kant uit een goed advies: vraag riccio4s, hij heeft als verschillende audi's vanaf nieuws afaan gereden waaronder een audi tt v6 en let op: :!: een audi rs4. Nu heeft hij in mijn ogen een supergave 996 4s, dus vraag hem voor een duidenlijk vergelijk. groeten :D

22 nov 2006 23:46

Audi's zijn idd comfortabele wagens.
Je kan er prima vast in slapen
Doch "stationair" draaien verdragen de motoren niet zo goed :twisted: :lol:

22 nov 2006 23:48

tja, of RS-R.
Of ga allebei rijden en probeer te vergelijken... :idea:

22 nov 2006 23:54

Heel simpel,
(R)S4 Avant voor alledag,
911 voor weekend.




















Als geld geen rol speelt.

23 nov 2006 0:03

@ 911-lover: Klopt helemaal, AUDI heeft de motor voor Lamborghini ontwikkeld en lepelt hem nu in o.a. de S6.

23 nov 2006 0:06

plh schreef:@ 911-lover: Klopt helemaal, AUDI heeft de motor voor Lamborghini ontwikkeld en lepelt hem nu in o.a. de S6.


Beetje kort door de bocht. De motor is ontwikkeld door Lamborghini in samenwerking met Audi.
Het onderblok heeft wat weg van de V8 zoals gebruikt door Audi maar dan met 2 extra cilinders. Echter, de kop met 4 kleppen per cilinder heeft duidelijk de signatuur van Lamborghini. Audi (VAG) verkiest hier immers de voorkeur van 5 kleppen per cilinder.

Vergeet niet dat de bemoeienis van Audi er al was bij de ontwikkeling van de Murciélago. Hoorde je ook niemand roepen dat de motor het product was van Audi technici.

23 nov 2006 0:11

M.a.w.: de AUDI produkttrainers van PAH vertellen ons verkopers halve waarheden :roll: ?

23 nov 2006 0:17

Komt mij voor als brand building. :wink:

Je verkoopt er Audi's mee, dat moge duidelijk zijn.

Zou me niks verbazen als de PAH mannen ook beweren dat Audi de Turbomotor voor de RS2 heeft ontwikkeld. Daar denken ze bij Porsche ook heel anders over.
Laatst bijgewerkt door Jort op 23 nov 2006 0:23, in totaal 1 keer bewerkt.

23 nov 2006 0:22

Tja, "People make the brand" ( . . . . . )

De RS2 techniek was men destijds wel heel duidelijk over: Porsche.
Desalniettemin: achter de schermen worden ook voor de toekomst veel dingen gezamenlijk ontwikkeld: nwe. A8 / Panamera / nwe. Phaeton (??)

23 nov 2006 0:45

Precies, de/het één sluit de/het ander niet uit.

23 nov 2006 7:11

horn schreef:tja, of RS-R.
Of ga allebei rijden en probeer te vergelijken... :idea:


Of Jan :wink:

23 nov 2006 10:58

Als geld geen rol speelt...



...of de lease maatschappij het goed vindt...

23 nov 2006 11:37

Ik heb begrepen dat de RS-4 (bi-turbo 2.7 v6) op 1 punt achterbleef t.o.v. Porsche....en dat waren de remmen. Ik heb er zelf nooit meegereden maar een mij bekende ervaringsdeskundige meldde dat de standaardremmen voor de RS-4 onderbemeten zijn.... en de RS-4 is natuurlijk niet echt een vedergewicht.

Verder een super auto....helemaal niet mis mee..ik wel wille hebbeuh.

Roi

23 nov 2006 13:20

Jan schreef:Nou, vooruit dan... uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een RS4 op het circuit MINSTENS even snel is als een 997S. De enige die het me moeilijk kon maken - en ja, dan zeg ik echt alleen maar moeilijk maken - was een 997 turbo op het circuit van assen. En dat voor slechts 2/3 van de prijs van een nieuwe 997S! Ik kan er zelfs mee naar klanten, want die zien een A4 met een beetje grote wielen, ik kan er - compleet met ski's - heerlijk mee op wintersport met 4 man, heb ook actieve vering, zelfs 4-wiel aandrijving en hoef aan niemand uit te leggen waar ik het van betaal! Nee, mijn beslissing is genomen. De Porsche gaat er uit. Zal me dadelijk even aanmelden op het audiforum. Kijken hoe het er daar aan toe gaat....


Zo dacht ik er ook over na een uitgebreide testrit met de nieuwe RS4, indrukwekkend gewoon ! Maar uiteindelijk kon ik geen afscheid nemen van mijn 4S en dus rijd ik er nog steeds in rond. Mocht geld geen rol spelen dan verving ik mijn BMWdiesel door zo'n RS4 avant, doch helaas !

23 nov 2006 13:46

ik zou ook (als geld binnen komt.....loterij? ) meteen een RS4 kopen, maar dan cabrio ! (eindelijk plaats voor echtgenoot een paar kinderen daarbij), en dan lekker fliegen ! :lol: (maak geen zorg, gek maar niet zo ...gek!)

04 dec 2006 14:00

Jan schreef:Nou, vooruit dan... uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een RS4 op het circuit MINSTENS even snel is als een 997S. De enige die het me moeilijk kon maken - en ja, dan zeg ik echt alleen maar moeilijk maken - was een 997 turbo op het circuit van assen. En dat voor slechts 2/3 van de prijs van een nieuwe 997S! Ik kan er zelfs mee naar klanten, want die zien een A4 met een beetje grote wielen, ik kan er - compleet met ski's - heerlijk mee op wintersport met 4 man, heb ook actieve vering, zelfs 4-wiel aandrijving en hoef aan niemand uit te leggen waar ik het van betaal! Nee, mijn beslissing is genomen. De Porsche gaat er uit. Zal me dadelijk even aanmelden op het audiforum. Kijken hoe het er daar aan toe gaat.....










komma met die reacties




Eindelijk iemand die hetzelfde denkt als ik oh shit ik moet me nog voorstellen... :shock:

04 dec 2006 14:26

Marc RS4 schreef:
Jan schreef:Nou, vooruit dan... uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een RS4 op het circuit MINSTENS even snel is als een 997S. De enige die het me moeilijk kon maken - en ja, dan zeg ik echt alleen maar moeilijk maken - was een 997 turbo op het circuit van assen. En dat voor slechts 2/3 van de prijs van een nieuwe 997S! Ik kan er zelfs mee naar klanten, want die zien een A4 met een beetje grote wielen, ik kan er - compleet met ski's - heerlijk mee op wintersport met 4 man, heb ook actieve vering, zelfs 4-wiel aandrijving en hoef aan niemand uit te leggen waar ik het van betaal! Nee, mijn beslissing is genomen. De Porsche gaat er uit. Zal me dadelijk even aanmelden op het audiforum. Kijken hoe het er daar aan toe gaat.....










komma met die reacties




Eindelijk iemand die hetzelfde denkt als ik oh shit ik moet me nog voorstellen... :shock:


Nou hup dan; laat 2 goede coureurs circuitrijden met rs4 tegen 997s. Ik denk dat de audi volstrekt kansloos is.

04 dec 2006 14:33

wolf schreef:
Marc RS4 schreef:
Jan schreef:Nou, vooruit dan... uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een RS4 op het circuit MINSTENS even snel is als een 997S. De enige die het me moeilijk kon maken - en ja, dan zeg ik echt alleen maar moeilijk maken - was een 997 turbo op het circuit van assen. En dat voor slechts 2/3 van de prijs van een nieuwe 997S! Ik kan er zelfs mee naar klanten, want die zien een A4 met een beetje grote wielen, ik kan er - compleet met ski's - heerlijk mee op wintersport met 4 man, heb ook actieve vering, zelfs 4-wiel aandrijving en hoef aan niemand uit te leggen waar ik het van betaal! Nee, mijn beslissing is genomen. De Porsche gaat er uit. Zal me dadelijk even aanmelden op het audiforum. Kijken hoe het er daar aan toe gaat.....

Eindelijk iemand die hetzelfde denkt als ik oh shit ik moet me nog voorstellen... :shock:

Nou hup dan; laat 2 goede coureurs circuitrijden met rs4 tegen 997s. Ik denk dat de audi volstrekt kansloos is.

Ik weet het niet, maar weet wel wat Jan stiekem wil zeggen :cheesy:
Plaats een reactie