27 nov 2006 13:10
27 nov 2006 13:18
911-lover schreef:Harley schreef:Volgens mij zit A-Point toch echt niet in Leusden...
Geen idee. Ik schrijf maar wat het net bied. Ben een Belgje en niet zo bekend met nederlandse garages![]()
Hoe het op het net staatA-Point B.V.
LEUSDEN - Seat brengt van de Ibiza en Cordoba tijdelijk een nieuwe versie op de markt. De 2.0 FSI wordt vervangen door een 1.8 TFSI
Vandaar dat ik uitga dat A-Point in Leusden is (en vraag me niet waar Leusden ligt want dat moet ik dan ook nog gaan opzoeken) .
ppp 356 schreef:Sid Vicious schreef:Ik moet zeggen dat ik meestal niet bezig ben met race spelletjes op de weg enzo...Maar als je net je nieuwe speeltje hebt moet het even getest worden.
En als ik zeker wil zijn van acceleratie victorie ga ik een blokje om op mijn motor want daarmee ben je van nul naar honderd nog alle auto's de baas.
Hangt dan weer van de motorfiets af
27 nov 2006 13:24
Harley schreef:Mwa, zelfs met mijn HD rij ik de meeste auto's zoek van 0-100...
1450 cc, hiflow kit, big bore uitlaten
27 nov 2006 13:38
Erick schreef:Met mijn (inmiddels gestolen) Seat Leon FR TDI Abt getuned... (180 PK)
...Ook 996-en zijn toch redelijk bij te houden... (80 naar 120 en hoger.)
27 nov 2006 14:09
ppp 356 schreef:Harley schreef:Mwa, zelfs met mijn HD rij ik de meeste auto's zoek van 0-100...
1450 cc, hiflow kit, big bore uitlaten
De meeste is niet allemaal
27 nov 2006 14:10
27 nov 2006 14:16
Harley schreef:Klopt.Ik bedoel alleen maar aan te geven dat een relatief langzame Harley-Davidson de meeste auto's al voorbij steekt... dan moet het dus voor een racemotor al helemaal geen probleem zijn...
27 nov 2006 14:16
27 nov 2006 14:37
27 nov 2006 15:09
27 nov 2006 16:13
Jort schreef:Koppel vs vermogen.. daar gaan we weer voor de 4de keer... -zucht-
Hoogte van motorkoppel is niet belangrijk.
27 nov 2006 16:52
27 nov 2006 17:11
Retep968 schreef:Tja,
Ik heb recent een ontmoeting gehad met de nieuwe Civic 2.2 I-TDCI. Ding ging loeihard, vooral van 100 - 160, en ik moest flink trappen om die kleine raket bij te houden. Het was gelukkig 'snachts met bijna niemand op de weg, maar de snelheden liepen op tot flink illegaal. Resultaat: ik ben wel geschrokken maar de 968 is toch echt sneller. Alleen moet je zo hard trappen om het te bewijzen (als je dat wilt).
Info: die Civic 2.2 I-TDCI heeft ongetuned al iets van 340-350 Nm koppel...
27 nov 2006 17:45
Jort schreef:Koppel vs vermogen.. daar gaan we weer voor de 4de keer... -zucht-
Hoogte van motorkoppel is niet belangrijk.
27 nov 2006 17:57
Retep968 schreef:Jort schreef:Koppel vs vermogen.. daar gaan we weer voor de 4de keer... -zucht-
Hoogte van motorkoppel is niet belangrijk.
Dacht het wel. Het kan niet zo zijn dat een auto met 0 Nm sneller is dan een auto met 1000 Nm. Dit ongeacht het toerental van de motor met 0 Nm...
De Civic haalt zijn hoge koppel bij relatief lage toeren en heeft dan al veel vermogen (340Nm bij 2000 en 140 pk bij 4000 tpm). Dat vermogen moet ik opbouwen door flink door te trekken om aan mijn max. van 240 pk te komen (bij 6200 tpm). De Civic 2.2 I-TDCI heeft dus wat dat aangaat een voorsprong. en is al een eind weg voordat ik op stoom kom. Tenzij ik doorlopend mijn motor op hoge toeren houdt, wat ik toen ook heb gedaan zoals je kunt lezen. Dan kun je zo'n turbo-diesel te snel af zijn, maar zoals gezegd, dan moet je er wel voor gaan...
27 nov 2006 18:01
Jort schreef:Retep968 schreef:Jort schreef:Koppel vs vermogen.. daar gaan we weer voor de 4de keer... -zucht-
Hoogte van motorkoppel is niet belangrijk.
Dacht het wel. Het kan niet zo zijn dat een auto met 0 Nm sneller is dan een auto met 1000 Nm. Dit ongeacht het toerental van de motor met 0 Nm...
De Civic haalt zijn hoge koppel bij relatief lage toeren en heeft dan al veel vermogen (340Nm bij 2000 en 140 pk bij 4000 tpm). Dat vermogen moet ik opbouwen door flink door te trekken om aan mijn max. van 240 pk te komen (bij 6200 tpm). De Civic 2.2 I-TDCI heeft dus wat dat aangaat een voorsprong. en is al een eind weg voordat ik op stoom kom. Tenzij ik doorlopend mijn motor op hoge toeren houdt, wat ik toen ook heb gedaan zoals je kunt lezen. Dan kun je zo'n turbo-diesel te snel af zijn, maar zoals gezegd, dan moet je er wel voor gaan...
Het moge duidelijk zijn dat je bovenstaande link niet hebt doorgelezen of niet begrepen.
27 nov 2006 18:09
Retep968 schreef:
Doe mij dan maar een auto met 1 Nm koppel bij 8000 tpm. Lijkt me een snelle jongen...
27 nov 2006 20:26
27 nov 2006 20:55
Jort schreef:
Het moge duidelijk zijn dat je bovenstaande link niet hebt doorgelezen of niet begrepen.
Vergeet maximum koppel. Kijk naar de vermogenskromme.
Jouw maximum koppel aan de wielen is stukken hoger dan dat van de Civic, met dank aan je veel hogere motorvermogen en bijpassende overbrengingsverhouding.
Als jij in een te hoge versnelling blijft plakken heeft de civic een voordeel. Zijn vermogensband is breder en dan luistert het schakelen wat minder nauw.
100-160 kost in de civic minimaal een seconde of 13. Dat moet in je 968 binnen de 10 seconden kunnen.
Resumerend, maximum motorkoppel zegt zo weinig, vermogenskromme (evt. koppelkromme maar die is afgeleid van de eerste) zoveel meer.
27 nov 2006 20:55
Ik ben helemaal GEEN Seat kenner en liefhebber dus ik haal mijn info ook maar van het net
27 nov 2006 21:09
Retep968 schreef:
OK, het gaat dus over het verloop van de koppelkromme als functie van het toerental, ipv. de hoogste waarde van die kromme.
Om het niveau van die koppelkromme op een voldoende waarde te krijgen is dan weer een functie van je vermogen.
27 nov 2006 21:17
27 nov 2006 21:44
27 nov 2006 22:50
Sid Vicious schreef:Ik denk dat ik het nu wel door heb....
Ben gewoon te gemakzuchtig geweest, een volgende keer onderschat ik mijn medeweggebruiker niet meer!
Zal mijn 2.5 op toeren houden en in de slipstream blijven tot het moment daar is om toe te slaan![]()
Mij valt ook niet zoveel te verwijten, kom net uit een dikke diesel..
De boxster vind ik echter zoveel mooier dat dit mijn dagelijks vervoer is geworden, in combinatie met mijn motor.
27 nov 2006 23:37
ruud964 schreef:Ook al ben je niet altijd de snelste (in rechte lijn), het geluid en het gevoel is niet te evenaren.