Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

05 dec 2006 15:29

LeOH schreef:In mijn 996 zit een digitale oliestand-meter. In de jouwe dus ook, Jeroen.

Maar niet permanent!
Alleen voor de start kan je info krijgenover het nivo!
Al rijdend helaas niet meer! :(

In de 997 weer wel terug van weggeweest! :wink:

05 dec 2006 15:42

ToonRientjens schreef:wat ik nou niet begrijp is dat iedereen maar naar P specialisten gaat of belt om te vragen hoe ze olie moeten peilen - staat toch gewoon in de gebruikershandleiding ?

Mag ik je langs deze weg de hand schudden Toon :thumleft: :thumright: :wink:

'Wij, Hagenezen' blijven toch lekker nuchtere mensen :D 8)

05 dec 2006 16:53

Paul van Engelen schreef:
ToonRientjens schreef:wat ik nou niet begrijp is dat iedereen maar naar P specialisten gaat of belt om te vragen hoe ze olie moeten peilen - staat toch gewoon in de gebruikershandleiding ?

Mag ik je langs deze weg de hand schudden Toon :thumleft: :thumright: :wink:

'Wij, Hagenezen' blijven toch lekker nuchtere mensen :D 8)


Of zijn sterk in Duits :wink:

05 dec 2006 18:34

Paul van Engelen schreef:Jaco, over je Mauken gesproken :wink:

Denk dat er iets niet in orde is/was als je een open leiding op je oliereservoir aantrof. Het carter/oliereservoir wordt wel ontlucht/belucht, maar niet via een open slangetje. De dampen worden via een gesloten circuit door de motor afgezogen en daar komt dus ook eventueel het teveel terecht :idea: :twisted:


Is ook al weer een jaar of 5-6 geleden, was toen de targabalk (ex klpd met gaten in de balk :( ) aan het verwisselen. Om daar bij te kunnen moest de olietank eruit, dacht echt dat ik een klein kort ( 5 cm?) slangetje dat met een u-bocht weer terugliep. Ontluchting dan maar? 8)

05 dec 2006 18:41

Rob Herfst schreef:
LeOH schreef:In mijn 996 zit een digitale oliestand-meter. In de jouwe dus ook, Jeroen.

Maar niet permanent!
Alleen voor de start kan je info krijgenover het nivo!
Al rijdend helaas niet meer! :(

In de 997 weer wel terug van weggeweest! :wink:


Correct me if i'm wrong: maare, tijdens het rijden geeft de niveau meter t/m 993 toch niets aan, alleen bij stationair draaiende warme motor. Misschien daarom dat het bij de 996 alleen voor de start zichtbaar is. Maar dat klopt dan weer niet met het "stationair draaiende warme motor" verhaal.
Ach, laat ook maar. Principe waterkoker is voor mij toch onbegrijpelijk..... :twisted: :wink:

05 dec 2006 20:17

Paul van Engelen schreef:
ToonRientjens schreef:wat ik nou niet begrijp is dat iedereen maar naar P specialisten gaat of belt om te vragen hoe ze olie moeten peilen - staat toch gewoon in de gebruikershandleiding ?

Mag ik je langs deze weg de hand schudden Toon :thumleft: :thumright: :wink:

'Wij, Hagenezen' blijven toch lekker nuchtere mensen :D 8)


De vraag was volgens mij wat te doen als je er waarschijnlijk te veel olie in hebt gemikt. Ik heb even de handleiding doorgelezen, aber was ich denn tun muss habe ich dort leider nicht gefunden.

05 dec 2006 21:19

Horn, je hebt gelijk v.w.b. de originele vragensteller.
Toon en ik hebben het dus over de reacties van diversen hier.

Jij en ik en velen weten hoe discussies hier kunnen 'verlopen' :shock: :wink:

En nog een bijdehandje: de bedoeling van de gebruiksaanwijzing is uiteraard om deze te lezen voor dat er teveel olie in wordt gedaan. Dus dat verklaart waarom de oplossing voor het eventueel ontstane probleem er dan niet in staat :!:
Zo iets als - alleen véééél erger - wanneer je 100 km met het oliedruklampje aan rond rijdt, ALS dit lukt uiteraard :mrgreen: :bang:
Laatst bijgewerkt door Paul II op 05 dec 2006 21:28, in totaal 2 keer bewerkt.

05 dec 2006 21:26

Paul van Engelen schreef:Jij en ik en velen weten hoe discussies hier kunnen 'verlopen' :shock: :wink:

meen je dat nou? :lol: :wink:

05 dec 2006 23:18

Ik heb met een pompje en een slangetje een half litertje olie eruit gezogen. dat ging heel beheerst. Bij een warme meter komt de meter van de olievoorraad weer keurig naar het midden (3 uur) precies zoals in het boekje staat.

06 dec 2006 0:28

Paul van Engelen schreef:De aangegeven meetmethoden kloppen allemaal keurig, en de peilstok heeft ook het laatste woord (t/m de 996 :!: ).

Volgens mij inmiddels t/m de 997. 8)
Zover mij is wijs gemaakt door op dit punt betrouwbare bronnen functioneert de wijzer op het dashboard vanaf de 964 naar behoren. Wel een keer de stand van de wijzer checken met de peilstok uiteraard voor de overeenkomst in het specifieke geval, maar vanaf dat moment geldt hetzelfde als bijvoorbeeld voor de wijzer voor de brandstofvoorraad. Deze kan ook niet de juiste waarde aan (blijven) geven, maar ook daarvoor gebruik ik nooit een peilstok. Afbeelding

06 dec 2006 10:41

EriC4C schreef:
Paul van Engelen schreef:De aangegeven meetmethoden kloppen allemaal keurig, en de peilstok heeft ook het laatste woord (t/m de 996 :!: ).

Volgens mij inmiddels t/m de 997. 8)

Volgens mij heeft die geen peilstok meer, precies vanwege de door jou beschreven argumenten van betrouwbaarheid :idea: :wink:
Plaats een reactie