Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

23 aug 2006 18:42

Marcel, als goedmaker dit filmpje,

http://www.competitioncustompaint.com/NNJR2005Sat.mpg

23 aug 2006 18:49

En wie heeft die brave man zijn ruitenwissers gestolen :roll: :twisted: :wink:

23 aug 2006 18:52

Doet me denken aan afgelopen zondag....

Michael, ben jij zaterdag thuis? Moet naar Maastricht. Wil graag je Speedster bekijken. tussen 12.30 en 14.00.

Als je kunt PB me dan even.

23 aug 2006 21:34

WdePundert schreef:Voor de turboliefhebbers.


Ik dacht al. "Waar ken ik die plek ook weer van?"

Afbeelding


Die auto is waarschijnlijk even "geleend" van Porsche Centrum Eindhoven......

niet al te lang geleden maakte ik aldaar nog foto's van mijn héérlijke 964 C2C........ Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

23 aug 2006 21:39

Die nieuwe is inderdaad helemaal goed....
Zie ook dat in onderstaand artikel van MyCarButler het minder spectaculaire van de 996 wordt beschreven!:

Serieus laagvliegen in de 911 Turbo
Porsche moest bijna 500 pk in de 911 Turbo stoppen om hem echt spannend te maken.
De vorige 911 Turbo was immers al zo perfect dat je ondanks 420 pk aan boord nooit het gevoel had dat het erg spectaculair was. Die 60 pk extra in de nieuwe Turbo en vooral de enorm verbeterde trekkracht en souplesse (620 Nm bij 1.950 toeren) maken er nu een opwindende, superbe sprinter van, die in elke versnelling vanaf stationair toerental met grote vaart kan vertrekken. Zó moet een piloot van een F/A-18 Hornet zich voelen als hij van een vliegdekschip wordt afgeschoten.
Het is dus serieus laagvliegen in de 911 Turbo, want binnen vier tellen zit je al op de 100 km/h en pas bij een top van 310 km/h houdt de auto het voor gezien. Dat is dan mede dankzij de vierwielaandrijving, die het vermogen ook allemaal op straat krijgt. En die zorgt er ook voor dat de auto bijna niet de bocht uit te branden is. Zelfs op een natte weg zijn de bochtsnelheden onwaarschijnlijk hoog.
Mogen we nog ergens over mopperen? Het interieur is mooi, maar de navigatie is omstandig te bedienen en zit te ver weg. De tank is ook wat klein uitgevallen met 67 liter inhoud. Want je draait er zomaar een litertje of 20 per 100 kilometer doorheen als je plezier maakt met de 911 Turbo. O ja, ga ook even langs de hypotheker om de auto te kunnen aanschaffen: vanaf 191.600 euro.

23 aug 2006 21:51

Massa schreef:De tank is ook wat klein uitgevallen met 67 liter inhoud. Want je draait er zomaar een litertje of 20 per 100 kilometer doorheen als je plezier maakt met de 911 Turbo.


Daar zijn weer allerlei prettige opties voor............ dat was al zo in 1997. :wink:

Gewoon zoveel mogelijk hokjes aankruisen op het bestelformulier....... :lol:

23 aug 2006 21:55

ER schreef:
Massa schreef:De tank is ook wat klein uitgevallen met 67 liter inhoud. Want je draait er zomaar een litertje of 20 per 100 kilometer doorheen als je plezier maakt met de 911 Turbo.


Daar zijn weer allerlei prettige opties voor............ dat was al zo in 1997. :wink:

Gewoon zoveel mogelijk hokjes aankruisen op het bestelformulier....... :lol:


Godzijdank in 1986 ook al :lol: :wink: .

23 aug 2006 21:57

michael schreef:
ER schreef:Daar zijn weer allerlei prettige opties voor............ dat was al zo in 1997. :wink:

Gewoon zoveel mogelijk hokjes aankruisen op het bestelformulier....... :lol:


Godzijdank in 1986 ook al :lol: :wink: .


Enige nadeel: minder ruimte onder de kofferdeksel...... maar ja. Je maakt meestal toch alleen korte tripjes.

23 aug 2006 22:52

Korte tripjes zijn minder fun dan lange tripjes !

Ik ga om de week of wat naar mijn familie in het oosten van het land en dan is wat bagageruimte toch wel fijn, maar nu met een 92 ipv 72 liter tank (vlg met 4S) Kan ik in het "vooronder" net geen bananendoos meer kwijt en dat kon eerder altijd wel :? Die extra 20 liter is fijn, maar op lange afstanden rijd de turbo toch nog steeds rond de 1:8 dus kan ik niet zeggen dat het nodig is..
Ik kan die 400 km op en neer ook wel redden met 400 km actieradius...

Hoewel afgelopen zondag met 490 totale kilometers het wel weer handig was :wink:

24 aug 2006 2:05

ER schreef:
michael schreef:
ER schreef:Daar zijn weer allerlei prettige opties voor............ dat was al zo in 1997. :wink:

Gewoon zoveel mogelijk hokjes aankruisen op het bestelformulier....... :lol:


Godzijdank in 1986 ook al :lol: :wink: .


Enige nadeel: minder ruimte onder de kofferdeksel...... maar ja. Je maakt meestal toch alleen korte tripjes.


Als je meestal toch maar alleen korte tripjes maakt, wat moet je dan met een 92 liter tank ?? :wink:
Anders dan die extra 20 liter aan gewicht meenemen en voor de optie moeten betalen....

Als ik op het optie formulier van de 997 turbo de optie voor extra grote tank zie staan, ga ik toch 2 keer nadenken of ik die wel ga aanvinken hoor !
Gelukkig heb ik nog even bedenktijd 8)

Turbooosss

24 dec 2006 2:07

Heren,

In navolging op mijn bericht over de verschillen tussen de 996 turbo en de 964 turbo heb ik nadien ook nog gereden in een 997 turbo (meegereden) en in een 993 turbo (zelf).

Het spijt mij zeer, maar mijn ouwe 964 turbo blijf ik toch het leukst vinden.
De nieuwere modellen zijn (allemaal) minder extreem.

Re: Turbooosss

24 dec 2006 4:36

Massa schreef:Heren,

In navolging op mijn bericht over de verschillen tussen de 996 turbo en de 964 turbo heb ik nadien ook nog gereden in een 997 turbo (meegereden) en in een 993 turbo (zelf).

Het spijt mij zeer, maar mijn ouwe 964 turbo blijf ik toch het leukst vinden.
De nieuwere modellen zijn (allemaal) minder extreem.


Probeer eens een 930.

24 dec 2006 13:14

michael schreef:Marcel, als goedmaker dit filmpje,

http://www.competitioncustompaint.com/NNJR2005Sat.mpg


Wat wordt ik blij als ik dit filmpje zie.

What a turbo can do.... :lol:

Re: Turbooosss

24 dec 2006 14:13

michael schreef:
Massa schreef:Heren,

In navolging op mijn bericht over de verschillen tussen de 996 turbo en de 964 turbo heb ik nadien ook nog gereden in een 997 turbo (meegereden) en in een 993 turbo (zelf).

Het spijt mij zeer, maar mijn ouwe 964 turbo blijf ik toch het leukst vinden.
De nieuwere modellen zijn (allemaal) minder extreem.


Probeer eens een 930.


Volgens mij is een 930 inderdaad nog leuker...
Geen nieuwere zoeken dus, maar een oudere.

:lol: :lol: :lol:

24 dec 2006 14:52

Met de jubileumrit is het niet van gekomen om een keer met mij mee te rijden. Was ook niet echt goed weer om de 930 uit te testen, niet waar.

Volgende meeting waar we allebei zijn gaat het gebeuren. Beloofd :salut:

24 dec 2006 15:44

Voor mij blijft de 993 turbo het nonplusultra......... :D

(alleen jammer van die 4wd.....)

24 dec 2006 16:18

Tschja...... dan ga je toch voor de GT2? Lijkt me duidelijk. :wink:

25 dec 2006 11:05

ER schreef:Tschja...... dan ga je toch voor de GT2? Lijkt me duidelijk. :wink:


ER, ik ben zéér tevreden met de Z ! :wink:

28 dec 2006 21:54

Marcel B. schreef:Met de jubileumrit is het niet van gekomen om een keer met mij mee te rijden. Was ook niet echt goed weer om de 930 uit te testen, niet waar.

Volgende meeting waar we allebei zijn gaat het gebeuren. Beloofd :salut:


Yes sirrrrr!!!
8) 8) 8)

Re: Alle Porsche (Turbo)'s zijn prima!

30 dec 2006 0:15

ER schreef:Maar de sound (en daarmee het gevoel) kan in geval van een 993 turbo wel een injectie gebruiken vind ik. Vandaar dat ik (als origineel freak) toch maar een andere uitlaat laat monteren, en de originele bewaar uiteraard...........................................................................................



Erwin,heb je enkel andere uitlaten laten monteren om een mooiere zwaardere rochelsound te bekomen op je 993 TT?
Hoe is de sound van de 993 TT's met de fabrieks- 430 pk-kit?

Re: Turbooosss

30 dec 2006 2:24

Massa schreef:Heren,

In navolging op mijn bericht over de verschillen tussen de 996 turbo en de 964 turbo heb ik nadien ook nog gereden in een 997 turbo (meegereden) en in een 993 turbo (zelf).

Het spijt mij zeer, maar mijn ouwe 964 turbo blijf ik toch het leukst vinden.
De nieuwere modellen zijn (allemaal) minder extreem.


Minder extreem als in het turbo gat (die schop in je rug) is minder groot bedoel je ? Ja dat wil ik best geloven ja... Maar ja is maar hoe je de auto wilt gebruiken natuurlijk. Ik rijd met die van mij ook altijd gewoon in de winter, sneeuw of regen houden mij niet tegen. Dan vind ik een iets kleiner turbo gat geen probleem en is voor mij de 993 turbo het ideale compromis. Je geeft gas, en na een seconde of wat voel je nog een licht tikje extra. Vind ik voldoende ! En netto mag ik nog niet klagen over de standaard 408 PK natuurlijk...

05 jan 2007 21:58

De eerste indruk die de 993TT op mij achterliet was ook fijn. Geen nerveus gedoe, een lekkere koppeling (lichter dan mijn 993 4S) en een super acceleratie. (met dito geluid). Zou prima bij mij passen ;)

05 jan 2007 22:10

Sinds wanneer maakt een standaard 993TT geluid?

06 jan 2007 11:18

Sanhi schreef:De eerste indruk die de 993TT op mij achterliet was ook fijn. Geen nerveus gedoe, een lekkere koppeling (lichter dan mijn 993 4S) en een super acceleratie. (met dito geluid). Zou prima bij mij passen ;)



Wanneer komt-ie...? :wink:

06 jan 2007 11:34

michael schreef:Sinds wanneer maakt een standaard 993TT geluid?


:lol:


Wanneer hij een ander uitlaatje krijgt aangemeten....


Maar een prima keus Sanhi! Heerlijke auto waar je ontzettend veel plezier aan zult beleven! :thumright:
Plaats een reactie