Auteur |
Bericht |
Sjonnie
|
BLOEDMOOI Horn, maar ik wil eigenlijk zo eentje met datumaanduiding.
|
24 dec 2006 17:19 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Echte klassieker.
Met of zonder datum, schitterend.
|
24 dec 2006 17:29 |
|
 |
horn
PF #57
|
ik wilde perse de rattrapante. die is per augustus 2005 uit productie gehaald en ik wilde hem graag nieuw. sinds hij niet meer geproduceerd wordt is de waarde hard gestegen. ik kan de mijne nu (gebruikt) verkopen voor de adviesverkoopprijs van een nieuwe toen hij uit collectie ging.
datum hoefde ik niet. weet ik uit mijn hoofd altijd.  ken trouwens geen portugieser met datumaanduiding. plaatje?
uurwerk van de rattrapante is dermate ingenieus dat ik die wilde. de mijne gaat er alleen ooit wellicht nog uit (tenzij de kinderen honger hebben en er eten op tafel moet komen uiteraard) voor deze...

_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 24 dec 2006 17:35, in totaal 2 keer bewerkt.
|
24 dec 2006 17:31 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zie Time of Switzerland
Kost zo'n gouden uitvoering nu?
Laatst bijgewerkt door RS-R op 24 dec 2006 17:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 dec 2006 17:33 |
|
 |
Sjonnie
|
Degene die ik wil is dus de 5001-09 stalen kast, witte wijzerplaat, gouden wijzerkes. Ik kan em zo 1,2,3 niet vinden....
En ik moet toegeven dat ik toch regelmatig kijk naar de datum omdat ik te lui ben om na te denken over "de hoeveelste is het nu ook alweer".
|
24 dec 2006 17:36 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
ik doe dit ook voor electronica gekocht in de States : al 3x een iPod en 1x een digitaal fototoestel zo aangeschaft (o.a. door de €/$-verhouding zijn ze daar ca. 30% goedkoper dan hier)
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
24 dec 2006 17:41 |
|
 |
horn
PF #57
|
bijzonder. ken de 5001-09 eigenlijk alleen met zwarte wijzerplaat.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 dec 2006 17:41 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
5001-07
Gouden wijzers(nog) niet tegengekomen.
Geen fotootje van?
|
24 dec 2006 17:46 |
|
 |
horn
PF #57
|
net eentje verkocht bij steiner. nieuw. ook met zwarte wijzers overigens.
|
24 dec 2006 17:57 |
|
 |
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
Gouden Rattrapante nu nog goedkoper .......9199 euries
Check Oliver Deneke in Duitsland!!
Peter-weet niet of deze ook nieuw is-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
|
24 dec 2006 18:01 |
|
 |
Viper
Ex:928S / Nu:(nog) geenMaastricht
|
Tot 2x toe een Seiko horloge gekocht (nieuw) en steeds problemen met die krengen. Heb nu 2 Festina's.....superhorloge voor een nette prijs
(ik heb dan zelf met witte achtergrond)
Een tijdje terug een nep-Breitling gekocht via MP. Ik vol trots naar de Juwelier, en die zegt meteen: "O dat is een nepperd en nog een slechte ook". Fijn dank je wel 
|
24 dec 2006 18:45 |
|
 |
horn
PF #57
|
Als je een nepperd wil hebben waarmee je een juwelier wil foppen (op het eerste gezicht dan tenminste), reken dan op een aanschafprijs van 400 euro plus. Met de rest lukt je dat niet. Los van het feit dat ze het soms wel jaren goed kunnen doen. Maar dan kan een swatch van 50 euro ook makkelijk.
horn - liever een echte swatch dan een neppe iwc, maar ieder z'n meuk...
|
24 dec 2006 18:55 |
|
 |
horn
PF #57
|
nee. heb wel een mailtje gestuurd. 
|
24 dec 2006 19:03 |
|
 |
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
|
24 dec 2006 22:02 |
|
 |
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
Horn schreef:
Toch inruilen verkopen en gaan voor de gouden???
Peter-waarom niet??-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
|
25 dec 2006 12:03 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Dat kan ik niet begrijpen Horn. Dat goud vind ik veel te patserig. Kan je beter een klokje "erbij" kopen.......
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
25 dec 2006 12:32 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ieder z'n meug,
moet zeggen dat ik de gouden versie erg mooi vind, en zeker niet te patserig.Vol goud, ja, maar zo'n croco band met gouden strap is klasse.
|
25 dec 2006 12:34 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik ben ook een liefhebber van mooie horloges, maar ik vind het eigenlijk bizar dat men bereid is om meer dan voor een nieuw stadsautootje te betalen voor een horloge...
Bovendien is zo'n oversized klok met rattapante-functie (inderdaad een erg fraaie complicatie, maar wanneer gebruik je die nou?) niet eens voorzien van hele basale fucties als datum (laat staan dag). De klok is natuurlijk gemaakt van de meest dure materialen en het is een zeer fijn uurwerk (chronomètre de Suisse?), maar bij mij rijst dan altijd de vraag of dan nóg die prijs gerechtvaardigd is.
Het is eigenlijk -inderdaad- vergelijkbaar met een auto: heb je het geld over voor een spiksplinternieuwe 911/997 en krijg je dan inderdaad meer auto dan een auto van -zeg- een tonnetje minder?
Begrijp me goed: ik vind het een prachtig horloge, maar ík vind het het geld niet waard...
Mijn duurste horloge kost(te) nieuw zo'n 3.500 euro en dat vind ik méér dan zat. Bovendien vind ik dat dit horloge alleszins 'waar voor z'n geld' biedt met ook een hele bijzondere complicatie (mechanische wekker) en bovendien is het een automaat, heeft een datumaanduiding, etcetera, etcetera...
Ieder z'n meug, natuurlijk!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
25 dec 2006 12:38 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Zijn genoeg mensen die €3500 al veel teveel vinden,
zelf dacht ik net zo,kan ook niet zo even ettelijke duizendjes uit mijn beurs halen,spaar ervoor en tussentijds fijn internet afstruinen.Mooi toch,en wat anderen ervan vinden,tsja,kan me echt m'n r..t roesten,met alle respect.
Btw, jouw laatste zin vond ik de beste opmerking overigens. 
|
25 dec 2006 12:43 |
|
 |
horn
PF #57
|
|
25 dec 2006 12:51 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Jawel, links naast toerenteller. 
|
25 dec 2006 12:55 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Nuchter bezien heb je natuurlijk volledig gelijk , een goedkope quarts is meestal beter/preciezer dan een hele dure mechanische klok...maar je mist het punt waarom 't gaat ; 't heeft alles te maken met het gevoel dat je erbij hebt...niet aleen het erg mooi vinden , maar ook het gevoel een "echte" te bezitten.
Een imitatie kan heus mooi zijn, en voor sommige gelegenheden "fijner" ( ik leg nl geen XXI op m'n werk in een open kast waar iedereen bij kan/langskomt terwijl ik er niet ben...) , maar je vergeet geen moment dat het nep is...echt is echt.
|
25 dec 2006 13:01 |
|
 |
horn
PF #57
|
Tja, dat stadsautootje van jou ja. Maar dat kan ik dan ook helaas niet kopen voor de prijs van een gouden rattrapante...
@ Speedy: heb het horloge gekocht als blijvende herinnering aan een overleden dierbare. Vind een nieuw stadsautootje wat dat betreft een slecht alternatief.  Minder blijvend.
|
25 dec 2006 13:02 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Maar zou je je huidige inruilen op een gouden versie?
|
25 dec 2006 13:06 |
|
 |
horn
PF #57
|
twijfel twijfel...
als ik het verschil zie wat ik voor de mijne kan krijgen en wat die nieuwe (zegt die duitse meneer) moet kosten, is het gat wel erg klein. Weet alleen nog niet zeker of ik een rosegouden/geelgouden mooier vind dan een edelstalen. En je weet waarom ik die edelstalen destijds gekocht heb. Wil hem eigenlijk gevoelsmatig niet kwijt, maar heb geen ander klokkie 'nodig'. Heb die Portugieser sinds een jaar en sindsdien geen ander klokkie om gehad (behalve met sporten). Denk dus dat een gouden ernaast beetje over the top is.
|
25 dec 2006 13:09 |
|
|