28 dec 2006 2:49
rob964.c4 schreef:ja en dat door lassen van de carrossorie kost gelukkig ook niks.![]()
robert
28 dec 2006 9:41
Roi schreef:rob964.c4 schreef:ja en dat door lassen van de carrossorie kost gelukkig ook niks.![]()
robert
Hadden ze standaard moeten doen....mietjes bij Porsche, naderhand is het niet erg handig nee...maar dat houdt dus in dat mijn C2 op dat punt (van de lassen lichter is dan een RS...Yes, Yes..)
Mazzeloszzzzzzzzzzzzz,
Roi
28 dec 2006 10:29
Roi schreef:
Dat kun je nu juist perfect bespelen met onderstel afstemmingen. Wat je niet meer kunt beinvloeden is de centrifugalekracht F= (m.v^2)/r. De dwarskracht die je banden moeten opvangen zijn bij een hoger gewicht gewoon weg hoger. Dus bij een gelijkonderstel is de lichtere wagen in het voordeel en dit zal zich positief vertalen qua bochtsnelheid.
Maar zoals al eerder gezegd volgens mij maakt het voor straatgebruik allemaal niet zoveel uit. Maar als je geen compromis hoeft te zoeken...C2![]()
Roi
28 dec 2006 12:14
Devils son schreef:Het is natuurlijk onzin om te denken dat de gewichtsverdeling geen rol speelt indien je een goede ondersteladstemming hebt.
Devils son schreef:Dat de dwarskrachten hoger zijn staat niet op zichzelf. Door een hoger gewicht staat er ook meer druk op de banden, dus meer grip. Komt bij dat 4wd ook een positief effect heeft in bochten.
28 dec 2006 12:45
Roi schreef:
Het is eveneens onzin + 80 kg (of 100) te verwaarlozen...
Hier ga je de fout in. Een grotere wieldruk is positief zolang deze maar niet door de massa van het voertuig wordt veroorzaakt.
De dwarscomponent is groter bij een grotere massa van het voertuig (F= (m.v^2)/r). Je vreet dus meer op van de aanwezige reserve bepaald door de constructie, de grenzen van de zijdelingse reactiekrachten worden eerder overschredeneerder uitbreken.
28 dec 2006 12:51
28 dec 2006 13:13
Roi schreef:Sjonge jonge zeg, moeilijk een keer toe te geven dat je er naast zit...
De 993 C4 aandrijving heeft een lager gewicht dan de 964 C4...volgens jou zit Porsche hier dus fout....zou maar snel solliciteren in Stuttgart....kun je ze nog wat leren. En de C2 moet minimaal zo zwaar worden als de C4 natuurlijk....
In de F1 zet men meer vleugel voor een hogere bochtsnelheid ze zouden de wagen beter zwaarder kunnen maken....pfffffffff.
Je moet je eerst maar eens verdiepen in kinematica alvorens allerlei
uitspraken te doen.
En om het voor jou helemaal duidelijk te maken een lichtere C4 breekt later uit dan een zwaardere C4....(durf de C2 er al niet meer bij te halen )
Roi
Devils son schreef:Mijn punt is (en ik vermoed dat je het mist): je kan niet alleen maar kijken naar het gewichtsverschil. Tuurlijk is minder gewicht beter, maar het verschil tussen C2 en C4 terugbrengen naar alleen het gewicht is onzinnig.
28 dec 2006 13:17
Roi schreef:Welke raceklasse rijdt met 4wd??? Rally telt niet want daar is de ondergrond bepalend, ik heb het over tarmac, asfalt.
28 dec 2006 13:17
28 dec 2006 13:21
Roi schreef:In de F1 zet men meer vleugel voor een hogere bochtsnelheid ze zouden de wagen beter zwaarder kunnen maken....pfffffffff.
28 dec 2006 13:22
Devils son schreef:Punt is dat met de banden die in de F1 thans beschikbaar zijn 4wd overbodig is.
28 dec 2006 13:24
Devils son schreef:Roi schreef:In de F1 zet men meer vleugel voor een hogere bochtsnelheid ze zouden de wagen beter zwaarder kunnen maken....pfffffffff.
Ook hierop nog even een reactie: dit is natuurlijk iets anders dan dat hogere wieldruk door gewicht niet positief zou zijn. Als je die wieldruk kan bereiken zonder extra gewicht is dat weer beter, maar dat laat onverlet dat gewicht niet alleen negatieve kanten heeft. Dat is ook goed te zien aan de remweg van verschillende auto's. Het gewicht maakt enerzijds dat meer kracht nodig is om de auto tot stilstand te krijgen, maar tevens dat de banden meer kracht kunnen overbrengen. Hierdoor heeft een VW Phaeton ongeveer dezelfde remweg als een VW Polo.
28 dec 2006 13:27
Roi schreef:Ach Duiveltje, dat geldt toch over en weer.
Dus zeg jij nou maar eens ja tegen het feit dat een lichtere C4 later uitbreekt dan een zwaardere. Schrijf het je kunt het, je kunt het...ik geloof er heilig in![]()
28 dec 2006 13:31
Roi schreef:
Wat een onzin appels met peren, geef ze dezelfde remmen en banden.... welke staat er dan eerder stil....nu geef je echt aan dat je er niets van snapt.
28 dec 2006 13:32
Roi schreef:
Je schrijft het zelf nota bene...
28 dec 2006 13:35
28 dec 2006 13:38
Roi schreef:Onder ideale omstandigheden (droog asfalt) rijdt een professionele coureur sneller rond met een C2 dan een C4.
De C2 heeft dus een slechtere wegligging![]()
28 dec 2006 23:11
28 dec 2006 23:22
brian951 schreef:Maar mag ik aannemen dat een C2 wat "avontuurlijker" en speelser aanvoelt? En weet iemand de procentuele gewichtsverdeling op voor en achteras van een 964 C2 en C4? Nice to know...
28 dec 2006 23:39
28 dec 2006 23:40
29 dec 2006 2:50
29 dec 2006 12:53
Roi schreef:
Ik heb voor ons duiveltje geschikte lectuur gevonden
29 dec 2006 14:13
brian951 schreef:...brAIn is te veel eer...