Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

05 jan 2007 22:06

964 schreef:Het lijkt dat hij nog steeds geen vonk krijgt.



.... een van de onderbrekingen van het (inmiddels uitgebouwde) alarm :?: :idea:

05 jan 2007 22:10

D'r zaten 2 onderbrekingen van het alarm. 1 bij de computer onder de stoel en 1 gele draad die naar een contactblok gaat welke achter de linker "knipperlicht" handel gaat. Beide zijn volgens mij goed door verbonden nu, ik heb dit met een weerstandmetertje getest.

Zijn er misschien bepaalde plekken waar ik kan meten. Zodat ik meer dingen kan uitsluiten?

05 jan 2007 22:22

Lijkt me dat er bij het uitbouwen van het alarm iets is mis gegaan; een verbinding iets te makkelijk los getrokken terwijl niet duidelijk was waar deze voor diende :idea:

Er is geloof ik maar 1 persoon die weet wat er allemaal is losgehaald 8)
Misschien moet deze maar eens even 'terug in de tijd' :wink:

Sorry, zag pas later dat er al veel slimmere types - mensen veel gevoeliger voor dit soort zaken 8) - al lang op hetzelfde idee waren gekomen :!:
Laatst bijgewerkt door Paul II op 05 jan 2007 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jan 2007 22:24

haha, ja dat was mijn eerste gedacht ook. Alles heb ik al 83 x nagelopen. Maar je brengt me weer aan het twijfelen. Ik ga weer 'ns checken :)

05 jan 2007 22:27

Beschrijf eens welke draden er allemaal aan het alarm zaten, waar ze zaten en wat er met die aansluitingen gedaan is na losnemen.

Hoe 'test' je iets met een weerstandmetertje, zoals je beschrijft :?:

05 jan 2007 23:53

Die twee spoelen in het DME relais klopt. Als ik het goed heb komt er één onder spanning te staan als de startblokkering vrij is (85 & 86)
De ander wordt aangestuurd door de motronic (87 & 85B).

06 jan 2007 0:41

maurice schreef:Die twee spoelen in het DME relais klopt. Als ik het goed heb komt er één onder spanning te staan als de startblokkering vrij is (85 & 86)
De ander wordt aangestuurd door de motronic (87 & 85B).


De startblokkering was niet origineel, maar een later ingebouwd cobra alarm. Geldt dit dan ook?

Bedoel je dat als je het contact aanzet alleen het onderste onder spanning komt? En de motronic de bovenste aanstuurd? Dit zou mogelijk verklaren dat de motronic inderdaad geen spanning krijgt?

06 jan 2007 0:48

Paul van Engelen schreef:Beschrijf eens welke draden er allemaal aan het alarm zaten, waar ze zaten en wat er met die aansluitingen gedaan is na losnemen.

Hoe 'test' je iets met een weerstandmetertje, zoals je beschrijft :?:


Er zaten twee startonderbrekingen op. Dat zijn dus 4 draden vanuit de centrale alarmbox.

Een zwart-witte draad bij de computer onder de bestuurdersstoel is destijds doorgeknipt en elk eind hiervan is aan een van de startonderbreking draden verbonden (ik neem aan dat het alarm deze doorverbond waardoor de boel weer kon lopen). Ik heb heb de draden dus losgehaald en weer verbonden met een kroonsteentje. Met een multimeter heb ik gekeken of er weerstand was.

Het zelfde geld voor de onderbreking achter het stuur.

Ik heb alles super voorzichtig uitgebouwd en kan niks vinden wat ik los zou hebben gemaakt ofzo. Maar ik zal het type cobra alarm even opzoeken op het internet, zodat ik alle aansluitingen kan doorzoeken.
Plaats een reactie