04 jan 2007 10:55
rob964.c4 schreef:
Devils son ik heb wel eens gelezen weet niet zo snel waar dat de 964.C4 een 10de van een seconde sneller is dan een C2 tot 100 of 120 en daarna de C2
robert
04 jan 2007 10:56
04 jan 2007 11:17
rob964.c4 schreef:adrian streather:
0-30 mph C2 2,1 sec C4 1,9
0-40 mph C2 3,0 sec C4 2,9
0-50 mph C2 4,0 sec C4 4,0
0-60 mph C2 5,1 sec C4 5,2
mijn idee klopte niet helemaal zie ik![]()
![]()
04 jan 2007 11:22
04 jan 2007 11:48
KEV-911 schreef:Mijn 2.7 laat zelfs zijn banden doorslippen als je 70 rijdt en volgas geeft. en het is een 2.7![]()
blok ligt nu uit elkaar om olieverlies op te lossen
04 jan 2007 12:10
06 jan 2007 11:39
06 jan 2007 12:02
06 jan 2007 14:48
Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?
06 jan 2007 15:06
Devils son schreef:Op rennlist hebben ze zelfs een meetapparaat daarvoor rondgezonden. De meesten scoorden met de 964 rond de 5,5 sec. als ik het mij goed herinner.Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?
06 jan 2007 15:11
paSCal schreef:En hoe ga je dit testen? rpm op 3-4000 en koppeling op laten schieten?
Ik ga het in elk geval niet doen met mijn auto(vind 50->120 belangrijker en leuker!)...
06 jan 2007 15:13
Devils son schreef:Het is niet bepaald geweldig voor de techniek, dus ik kan je alleen maar gelijk geven.
06 jan 2007 15:34
06 jan 2007 16:54
Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?
Motorart B 6
Hubraum 2994 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 200 PS (147 kW) - 5800/Min
Nm - UMin 255,1 Nm - 4200/Min
Motorlage/Antrieb Heckmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/manuell
Test in ams 22/1975
Gewicht 1075 kg
0 - 80 km/h - s
0 - 100 km/h 6,1 s
0 - 120 km/h - s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 15,0 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 27,9 s
0 - 250 km/h - s
400 m, stehender Start - s
1 km, stehender Start 26,2 s
Vmax 235,3 km/h
100 - 0 km/h (kalt) - m
100 - 0 km/h (warm) - m
Nordschleife - min
Hockenheim, kleiner Kurs - min
Motopark Oschersleben - min
Querbeschleunigung - g
Slalom 18 m - km/h
Slalom 36 m - km/h
ISO Ausweichtest - km/h
Testverbrauch min/max/ges -/-/16,9 L/S
Grundpreis 34.350 DM (1975)
Testwagenpreis - DM
Man brauchte 1976 keinen Porsche turbo, um bei Fahrern anderer etablierter Sportwagenmarken für Angst und Schrecken zu sorgen. Die Beschleunigung des Carrera 3.0 K-Serie entsprach bis 200 km/h einem Mercedes S 600 Baujahr 1991 mit 408 PS. Die Bereifung entsprach dem 930 turbo, auf Wunsch gab es auch den turbo-Heckspoiler.
07 jan 2007 12:29
wolfraider schreef:Ik voreg me af wat van de volgende modellen de 0 tot 100 snelheid is.
911 "classic"
911 tot '83
911 3.2 serie
964
Opzoeken geeft verschillende resultaten dus vandaar deze vraag
Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?
07 jan 2007 12:40
Renntech schreef:
En dan nu de juiste tijden:
07 jan 2007 12:41
Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?
07 jan 2007 12:47
Peter 993 schreef:...de koppeling en evt bak kan je na een paar pogingen vaak afschrijven.
07 jan 2007 16:43
944 racer schreef:
Ik zal met mijn straatauto niet zo vlot op proberen te trekken, wat heeft dat voor zin, maar met mijn racewagen natuurlijk wel.
En het afschrijven van die koppeling en bak, dat valt dan wel mee. Iedere start is gewoon maximaal en tot nu toe nog steeds dezelfde bak en koppeling. OK, de koppeling wordt nu preventief vervangen.
07 jan 2007 20:56
rse schreef:944 racer schreef:
Ik zal met mijn straatauto niet zo vlot op proberen te trekken, wat heeft dat voor zin, maar met mijn racewagen natuurlijk wel.
En het afschrijven van die koppeling en bak, dat valt dan wel mee. Iedere start is gewoon maximaal en tot nu toe nog steeds dezelfde bak en koppeling. OK, de koppeling wordt nu preventief vervangen.
Maar da's dan ook een 944, he
09 jan 2007 13:14
09 jan 2007 13:19
Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?
09 jan 2007 13:27
944 racer schreef:Kan het voor de 964 Turbo 3.3 (1991) met werksleistungssteigerung (van 320) naar 355 PK niet echt vinden. Misschien 4,8 seconden.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het nog wat uitmaakt, met of zonder werksleistungssteigerung.
09 jan 2007 23:07
Massa schreef:Een 964 3.3 turbo heeft een acceleratie tot 100 van 5.0 sec.
(bron: autojaarboek 1991).
09 jan 2007 23:10