Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: acceleratie 911

04 jan 2007 10:55

rob964.c4 schreef:
Devils son ik heb wel eens gelezen weet niet zo snel waar dat de 964.C4 een 10de van een seconde sneller is dan een C2 tot 100 of 120 en daarna de C2

robert


De C4 zit idd. net wat sneller aan de honderd. Maar omdat ik gemiddelden heb genomen en C4/C2 redelijk aan elkaar zijn gewaagd heb ik C2 en C4 samen genomen.

04 jan 2007 10:56

adrian streather:



0-30 mph C2 2,1 sec C4 1,9
0-40 mph C2 3,0 sec C4 2,9
0-50 mph C2 4,0 sec C4 4,0
0-60 mph C2 5,1 sec C4 5,2


mijn idee klopte niet helemaal zie ik :oops: :cry:


robert

04 jan 2007 11:17

rob964.c4 schreef:adrian streather:

0-30 mph C2 2,1 sec C4 1,9
0-40 mph C2 3,0 sec C4 2,9
0-50 mph C2 4,0 sec C4 4,0
0-60 mph C2 5,1 sec C4 5,2

mijn idee klopte niet helemaal zie ik :oops: :cry:


Ik ken de basis niet van zijn gegevens, maar ik kom dus net wat anders uit. Wat wel geinig is, is dat de cijfers in het 993 boek vrijwel allemaal in het nadeel van de 993 zijn. :twisted: Eerlijk gezegd kom ik gewoon uit op een gelijkspel...

In de tests die ik heb scoort de C2 (0-100) van 5,1 tot 6,2 en de C4 van 4,9 tot 6,0. En de C4 gemiddeld dus net wat beter. Alsof je die tiende in de praktijk gaat merken. :roll:

04 jan 2007 11:22

Het optrekken van de wagen hangt van veel zaken af. Wat is er ondertussen aan verandert van cc of gewicht. Met hoeveel pk is de P uit de fabriek gerold. etc.
Zo is mijn 2.7 targa een fractie sneller dan een 944 turbo. terwijl deze net zo snel bleek als de 3.2 speedster :roll: . van 0-0+-100 wel te verstaan.
Mijn 2.7 laat zelfs zijn banden doorslippen als je 70 rijdt en volgas geeft. en het is een 2.7 :wink: blok ligt nu uit elkaar om olieverlies op te lossen

04 jan 2007 11:48

KEV-911 schreef:Mijn 2.7 laat zelfs zijn banden doorslippen als je 70 rijdt en volgas geeft. en het is een 2.7 :wink:
blok ligt nu uit elkaar om olieverlies op te lossen


Vandaar die doorslippende banden bij 70 :roll: :twisted: :wink:

04 jan 2007 12:10

:lol: :lol: het was zo erg niet, maar wil geen druppeltjes meer onder mijn wagen als ze stilstaat. :wink:

06 jan 2007 11:39

Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?

06 jan 2007 12:02

Kan het voor de 964 Turbo 3.3 (1991) met werksleistungssteigerung (van 320) naar 355 PK niet echt vinden. Misschien 4,8 seconden.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het nog wat uitmaakt, met of zonder werksleistungssteigerung.

06 jan 2007 14:48

Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?


Op rennlist hebben ze zelfs een meetapparaat daarvoor rondgezonden. De meesten scoorden met de 964 rond de 5,5 sec. als ik het mij goed herinner.

06 jan 2007 15:06

Devils son schreef:
Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?
Op rennlist hebben ze zelfs een meetapparaat daarvoor rondgezonden. De meesten scoorden met de 964 rond de 5,5 sec. als ik het mij goed herinner.

En hoe ga je dit testen? rpm op 3-4000 en koppeling op laten schieten?

Ik ga het in elk geval niet doen met mijn auto :cheesy: (vind 50->120 belangrijker en leuker!)...

06 jan 2007 15:11

paSCal schreef:En hoe ga je dit testen? rpm op 3-4000 en koppeling op laten schieten?


Ik kan mij niet meer herinneren of op rennlist ook de procedure die werd gevolgd werd beschreven

Ik ga het in elk geval niet doen met mijn auto :cheesy: (vind 50->120 belangrijker en leuker!)...


Het is niet bepaald geweldig voor de techniek, dus ik kan je alleen maar gelijk geven.

06 jan 2007 15:13

Devils son schreef:Het is niet bepaald geweldig voor de techniek, dus ik kan je alleen maar gelijk geven.

Nops, inderdaad... In het verleden es met mijn zwager een paar sprintjes getrokken tegen zijn gt-turbo ;).... Maar man man, als je net niet goed koppelt, dan RUIK je dat toch joh :cheesy:

(voor de belangstellenden, ging gelijk op)...

06 jan 2007 15:34

Vooral met een 4WD heb je geen wheelspin maar koppeling die slipt, en dat doe ik mijn 4S toch niet aan. (Ken de geur wel, uit mijn oude GT turbo ..) Als je dat een paar keer achter elkaar doet, komt hij helemaal niet meer vooruit. Hoezo gezond ;) ?

06 jan 2007 16:54

Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?


AMS 22/1975 Carrera 3.0
Motorart B 6
Hubraum 2994 ccm
Aufladung Sauger
PS - UMin 200 PS (147 kW) - 5800/Min
Nm - UMin 255,1 Nm - 4200/Min
Motorlage/Antrieb Heckmotor/Heck
Gänge/Schaltung 5/manuell
Test in ams 22/1975
Gewicht 1075 kg
0 - 80 km/h - s
0 - 100 km/h 6,1 s
0 - 120 km/h - s
0 - 130 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h 15,0 s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 27,9 s
0 - 250 km/h - s
400 m, stehender Start - s
1 km, stehender Start 26,2 s
Vmax 235,3 km/h
100 - 0 km/h (kalt) - m
100 - 0 km/h (warm) - m
Nordschleife - min
Hockenheim, kleiner Kurs - min
Motopark Oschersleben - min
Querbeschleunigung - g
Slalom 18 m - km/h
Slalom 36 m - km/h
ISO Ausweichtest - km/h
Testverbrauch min/max/ges -/-/16,9 L/S
Grundpreis 34.350 DM (1975)
Testwagenpreis - DM


Niet slecht in 1975! Hoewel ik die 0-100 niet ga uitproberen! (Vmax wel! :wink: )



Man brauchte 1976 keinen Porsche turbo, um bei Fahrern anderer etablierter Sportwagenmarken für Angst und Schrecken zu sorgen. Die Beschleunigung des Carrera 3.0 K-Serie entsprach bis 200 km/h einem Mercedes S 600 Baujahr 1991 mit 408 PS. Die Bereifung entsprach dem 930 turbo, auf Wunsch gab es auch den turbo-Heckspoiler.




8)

Re: acceleratie 911

07 jan 2007 12:29

wolfraider schreef:Ik voreg me af wat van de volgende modellen de 0 tot 100 snelheid is.
911 "classic"
911 tot '83
911 3.2 serie
964

Opzoeken geeft verschillende resultaten dus vandaar deze vraag



:lol: En dan nu de juiste tijden:

2.7 Carrera RS 1973 6.3 sec. ( 5.8sec. voor de Sport)
Carrera 3.2 6.1 sec.
964 C4 1989 5.9 sec.
964 C2/ C4 1992 5.7 sec.
964 RS 1992 5.3 sec.
993 1994 5.6 sec.
993 1997 Carrera / S 5.4 sec.
993 1997 Carrera 4 / 4S 5.3 sec.



Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?


In het verleden heel erg vaak met mijn auto's gedaan. Het is heel erg moeilijk om de opgegeven tijden te halen. Bijna niet te doen.

Re: acceleratie 911

07 jan 2007 12:40

Renntech schreef:
:lol: En dan nu de juiste tijden:



Fabrieksopgaven...

07 jan 2007 12:41

Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?


Clarkson heeft over de 0 - 60 mph tijden eens een heel leuk stukje geschreven. Strekking van het verhaal: de 0 - 60 tijden zijn je reinste flauwekul, je hebt er niks aan, de tijd is zeer afhankelijk van de omstandigheden en rijder, de koppeling en evt bak kan je na een paar pogingen vaak afschrijven.

07 jan 2007 12:47

Peter 993 schreef:...de koppeling en evt bak kan je na een paar pogingen vaak afschrijven.


Ik zal met mijn straatauto niet zo vlot op proberen te trekken, wat heeft dat voor zin, maar met mijn racewagen natuurlijk wel.

En het afschrijven van die koppeling en bak, dat valt dan wel mee. Iedere start is gewoon maximaal en tot nu toe nog steeds dezelfde bak en koppeling. OK, de koppeling wordt nu preventief vervangen.

07 jan 2007 16:43

944 racer schreef:
Ik zal met mijn straatauto niet zo vlot op proberen te trekken, wat heeft dat voor zin, maar met mijn racewagen natuurlijk wel.

En het afschrijven van die koppeling en bak, dat valt dan wel mee. Iedere start is gewoon maximaal en tot nu toe nog steeds dezelfde bak en koppeling. OK, de koppeling wordt nu preventief vervangen.


Maar da's dan ook een 944, he :wink:

07 jan 2007 20:56

rse schreef:
944 racer schreef:
Ik zal met mijn straatauto niet zo vlot op proberen te trekken, wat heeft dat voor zin, maar met mijn racewagen natuurlijk wel.

En het afschrijven van die koppeling en bak, dat valt dan wel mee. Iedere start is gewoon maximaal en tot nu toe nog steeds dezelfde bak en koppeling. OK, de koppeling wordt nu preventief vervangen.


Maar da's dan ook een 944, he :wink:


Ja, niet stuk te krijgen :wink:

voeg maar toe aan het lijstje 944s2

09 jan 2007 13:14

Tis geen 911, maar hierbij

944 S2: 0-100km/h 6,2 a 6,3 seconden (handgeklokt o.b.v. filmpje).
Als ik wat minder zuinig op mijn koppeling was geweest had ik hem denk ik net onder de 6 kunnen zetten, maar goed..............
Toch bijna een seconde van de fabriekstijd af :wink:

http://home.tiscali.nl/porsche944/HPIM3029.AVI

(P.S. 100 op mijn teller is ook bijna 100 i.v.m. grotere wielomtrek, slechts 2 of 3% tellerafwijking)

09 jan 2007 13:19

Sanhi schreef:Iemand ooit geprobeerd de opgegeven acceleratie te toetsen?


Vandaag.................
Dus bij deze zie de post hierboven. Bijna een seconde van de fabriekstijd af, maar goed mijn S2 is ook her en der wat aangepast. Aan de motor is overigens niks gebeurd, dus da's allemaal standaard.

09 jan 2007 13:27

944 racer schreef:Kan het voor de 964 Turbo 3.3 (1991) met werksleistungssteigerung (van 320) naar 355 PK niet echt vinden. Misschien 4,8 seconden.

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het nog wat uitmaakt, met of zonder werksleistungssteigerung.


Een 964 3.3 turbo heeft een acceleratie tot 100 van 5.0 sec.
(bron: autojaarboek 1991).

09 jan 2007 23:07

Massa schreef:Een 964 3.3 turbo heeft een acceleratie tot 100 van 5.0 sec.
(bron: autojaarboek 1991).


Thanks. :D

Is dat dan met 320 of 355 PK?

09 jan 2007 23:10

320 denk ik.

Autojaarboek gaat uit van standaard ab Werk, dus zonder " Werksleistungssteigerungskit" Zo, weer een mooi lang Duis scrabble woord! :lol:
Plaats een reactie