Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

10 jan 2007 16:38

Van harte met deze aanwinst en welkom hier.
Wel een stoere kleur zo in het geel

10 jan 2007 18:48

testdriver schreef:Proficiat met je aankoop!!!

Ik begrijp ook niet goed de keuze voor de O-platen...
Deze platen zijn zeer beperkt... je mag de wagen enkel gebruiken binnen een straal van 25km, ofwel voor clubuitstappen...
Je mag er in geen geval mee gaan winkelen, bij de bakker stoppen, kinderen van school halen of noem maar op...
's Avonds of 's nachts mag je ook niet rijden
Enige voordeel van de O-platen is dat je geen jaarlijkse keuring moet doen...

Als je de wagen op gewone platen inschrijft als oldtimer betaal je maar dezelfde verkeersbelasting als met de O-platen, alleen verzekering kan misschien wat hoger zijn maar mogelijk ook niet... Maar hier moet je natuurlijk wel ieder jaar mee naar de keuring. Maar ik denk nochtans dat het voor jouw 911 geen probleem is om de keuring te passeren want alles lijkt me meer dan in orde.
Dus ik zou opteren voor gewone inschrijving, dan kan je altijd zonder zorgen van je Porsche genieten voor hetzelfde geld... Ieder jaar een 30 à 35 euro keuring betalen is niet zo erg dan he...


Dan ben ik verkeerd geinformeerd... Ik dacht dat de verkeersbelasting veel hoger zou zijn dan nu met O-platen (dus iets van een 800-1000€) Keuring is geen probleem als ik ergens originele velgen kan vinden...

Hoe gaat dat in zijn werk, wagen op gewone platen inschrijven als oldtimer??? Aangezien ik (en de vorige eigenaar die ook op O-platen reed) altijd dacht dat een oldtimer O-platen had ...
Ik ben alleszinds zéér geinteresseerd in je uitleg! En moest je mij eventueel kunnen helpen met een setje "keuringsvelgen" zou dat natuurlijk ook van harte welkom zijn (tegen vergoeding uiteraard)

Groeten

10 jan 2007 19:32

Velgen voor de keuring zijn geen probleem maar mail me anders je pvg nummer (vind je op inschrijvingsbewijs en op gelijkvormigheidsattest eens even door en je bandenmaten voor en achter... kan zijn dat je zelfs naar de keuring kan met de banden die er nu op zitten...

mail het maar even op info@autosdekens.be

En als je nog vragen hebt over de keuring zet je ze er maar bij...

10 jan 2007 20:10

Vroeger deden ze bij mijn Elver op de keuring ook moeilijk daar ik op 17ers reed en volgens PVG ik enkel 15 of 16 mocht rijden.
Doch de grootte van de velg is niet van belang.
De geheelomtrek mag enkel niet meer dan 1,5 % afweiken van het origineel.
Ik had dus 215/45-17 voor en 245/40-17 achter. Deze maten worden goedgekeurd.
Anders even kijken op http://www.goca.be en je PVG nummer ingeven :wink:

10 jan 2007 21:23

Denk zelfs dat je 2% mag afwijken :wink:

10 jan 2007 21:39

Kleur = goed
Mooie SC dan wel 964 :?

Veilige kilometers gewenst :wink:

10 jan 2007 21:56

Ook vanuit Riemst welkom :!:

Biezonder mooie porsche in een fraaie kleur

Veel plezier en scheuren maar :lol:

10 jan 2007 22:46

Beste url,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je aanwinst! Persoonlijk ben ik ook meer een "hou haar origineel"-persoontje, maar het ziet er erg mooi gedaan uit (dat is regelmatig wel eens anders!) en de kleur past er perfect bij. Je zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

Wat het hele oldtimer-autobelasting-gedoe, ben je inderdaad blijkbaar niet goed ingelicht.
Zelf rijd ik ook met een SC van 1980. Je laat gewoon je wagen inschrijven voor normaal gebruik, met je gewone platen. Voor ELKE auto in Belgie die ouder is dan 25 jaar (zoals de jouwe dus ook zal zijn?) betaal je sowieso jaarlijks maar 29 Euro wegenbelasting. Vervolgens laat je hem verzekeren als "classic car", dit houdt geen enkele beperking in, de voorwaarde is dat je wagen minstens 17 jaar is. En je betaalt meer dan wanneer je haar als oldtimer laat verzekeren, maar stukken minder dan een "normale" verzekering.
Hopelijk heb je hier iets aan, anders mag je me altijd even mailen.

Groetjes,
Walter

11 jan 2007 2:17

@testdriver & WalterDC: Van mijnentwege allesinds al bedankt voor de tips ivm oldtimer-belasting-verzekering. Was van plan de Quattro als ie af is (tegen dan wordt ie er ook 25) als oldie in te schrijven. Dat gaat dus niet door gaan!

11 jan 2007 9:54

WalterDC schreef:Beste url,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je aanwinst! Persoonlijk ben ik ook meer een "hou haar origineel"-persoontje, maar het ziet er erg mooi gedaan uit (dat is regelmatig wel eens anders!) en de kleur past er perfect bij. Je zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

Wat het hele oldtimer-autobelasting-gedoe, ben je inderdaad blijkbaar niet goed ingelicht.
Zelf rijd ik ook met een SC van 1980. Je laat gewoon je wagen inschrijven voor normaal gebruik, met je gewone platen. Voor ELKE auto in Belgie die ouder is dan 25 jaar (zoals de jouwe dus ook zal zijn?) betaal je sowieso jaarlijks maar 29 Euro wegenbelasting. Vervolgens laat je hem verzekeren als "classic car", dit houdt geen enkele beperking in, de voorwaarde is dat je wagen minstens 17 jaar is. En je betaalt meer dan wanneer je haar als oldtimer laat verzekeren, maar stukken minder dan een "normale" verzekering.
Hopelijk heb je hier iets aan, anders mag je me altijd even mailen.

Groetjes,
Walter


Walter,

Bedankt voor deze verduidelijking! Ik ga er direct werk van maken! Is het een probleem om een auto die momenteel als Oldtimer is ingeschreven, in te schrijven als "classic" car?

Groeten,

Ward

11 jan 2007 12:22

zeer netjes omgebouwd en een stoere kleur, veel fun ermee :!:
wel/geen ombouw is hier een heet hangijzer maar als jij er schik mee hebt, perfect :!:

11 jan 2007 18:47

Om de wagen van O-platen op gewone platen te zetten zal je opnieuw naar de keuring moeten... en dus de nieuwe tweedehandskeuring passeren...

11 jan 2007 20:27

Voor alle duidelijkheid en uitsluitsel:

Mijn P van 1978 heeft 17-18 fiscale pk dwz. dat mijn BIV 61,50€ is en jaarlijkse taks rond de 1000€? Correct? Of vervalt die jaarlijkse wegentaks ook naarmate de auto ouder is/wordt?
Sorry maar het is mij nog niet geheel duidelijk...

Dank bij voorbaat!

Bron is trouwens:
http://www.myway.be/QuestionsAndAnswers ... p?LG=NL#11

11 jan 2007 21:25

Jaarlijkse taks vervalt wanneer de wagen 25 jaar wordt.
Je betaalt dan het forfaitaire bedrag van 29 euro zoals hierboven al vermeld werd...

11 jan 2007 21:49

Welkom url!
Veel plezier met je '964'...
Ben ook van Maaseik(Dorne) afkomstig, maar woon nu dus in Opglabbeek.
Ben wel 34 en heb nog geen P :cry: :wink:

11 jan 2007 21:54

Gave kleur man!!! :lol:

Veel plezier ermee!

11 jan 2007 22:41

Url schreef:Mijn P van 1978 heeft 17-18 fiscale pk dwz. dat mijn BIV 61,50€ is en jaarlijkse taks rond de 1000€? Correct?


Ik ben zeker van niet.
Je wagen is een SC en zolang je de motor van de 964 er niet in hebt gelepeld (3.6) heb je 15 fiscale PK's , net als ik (met btw en veel jongere wagen)
Ik heb voor een paar weken mijn jaarlijkse taks aangekregen en die bedraagt voor mij 659,21€
Een heel verschilmet de door jouw aangegeven 1000€
Ik moest wel (daar de wagen jong was en meer dat 155kW heeft) een BIV betalen van 1487,10€ betalen :cry: :cry: :cry:

12 jan 2007 10:43

Beste url,

Zoals ik reeds schreef is de jaarlijkse wegentaks voor ELKE auto in Belgie van 25 jaar of ouder (dus ook JOUW SC) 29 Euro, ongeacht of je je wagen nu inschrijft als oldtimer of niet.. Vergeet dat van die 1000 Euro.

16 jan 2007 13:15

Change of plans... De wagen gaat dit jaar ingeschreven worden als Oldtimer omdat er bij de import uit Nederland door de vorige eigenaar geen gelijkvormigheidsattest is afgeleverd. ( Is dit niet wettelijk verplicht in alle landen of enkel in Belgie?) Daarom gaat de wagen waarschijnlijk dus niet gekeurd geraken en heb ik besloten om ze als oldtimer in te schrijven tot volgend jaar (Dit geeft mij de tijd om deze papierwinkel af te handelen)

Iemand ervaring met de aanvraag van een nieuw gelijkvormigheidsattest bij Porsche (Belgie/Nederland/Duitsland?) Of bij een speciale keuring bij de DIV?

Groeten,

Ward

16 jan 2007 14:45

Als de wagen al gereden heeft en ingeschreven geweest is in België zou ik aan de hand van de chassisnummers gewoon een nieuw exemplaar aanvragen.
Desnoods even door de vorige eigenaar bij de politie een bewijs van verlies laten opstellen en aan de hand van dit bewijs een nieuw aanvragen.
Dat mag geen probleem zijn.
Als de wagen OOIT ingeschreven is geweest (zelfs een oldtimer) moet je een homologatieattest hebben. Had ik zelfs met mijn Blitz van '58 en Rekord P2 van '60 die ik vanuit Duitsland geimporteerd had en normaal voor die jaargangen de wagens nog geen homologatieattest hadden

16 jan 2007 17:38

911-lover schreef:Als de wagen al gereden heeft en ingeschreven geweest is in België zou ik aan de hand van de chassisnummers gewoon een nieuw exemplaar aanvragen.
Desnoods even door de vorige eigenaar bij de politie een bewijs van verlies laten opstellen en aan de hand van dit bewijs een nieuw aanvragen.
Dat mag geen probleem zijn.
Als de wagen OOIT ingeschreven is geweest (zelfs een oldtimer) moet je een homologatieattest hebben. Had ik zelfs met mijn Blitz van '58 en Rekord P2 van '60 die ik vanuit Duitsland geimporteerd had en normaal voor die jaargangen de wagens nog geen homologatieattest hadden


De auto is tot nu toe enkel ingeschreven geweest als oldtimer in Belgie... Hmm eens dubbel checken met de vorige eigenaar. Alvast bedankt!

17 jan 2007 1:10

Relaxte wagen, succes met bovenstaande 'plaat-perikelen'...!

17 jan 2007 1:44

Mooie wagen Url, gaaf kleurtje, gereviseerde motor, eigenlijk dus gewoon helemaal goed!!!!!!! :lol:

Ik wens je nog wel veel sterkte met al dat moeilijke en lastige gedoe daar in België, pfffffffff ik zou er moedeloos van worden!! :wink:

20 jan 2007 15:36

Net nog een uurtje gaan rijden alvorens de P nr de Porsche specialist te brengen voor een onderhoud, wat rijdt dat toch lekker 8)

Deze commercial is duidelijk van toepassing op mij!!! (en waarschijnlijk op velen van ons!):
http://www.youtube.com/watch?v=g5Iu7Gk6Igg

20 jan 2007 19:00

Can I have you're card, see you in about 20 years.

Geweldige commercial :lol:
Plaats een reactie