10 jan 2007 21:54
10 jan 2007 22:16
Jort schreef:Nee, maar daarop gaan zitten wachten in excessieve gevallen valt ook niet toe te juichen.
Stond toch duidelijke dat het ging om meerdere meldingen.
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat de meldingen serieus en in overeenstemming met elkaar moeten zijn, voordat dit gebeurt. Zie ik ook niet zo'n probleem in het feit dat dit vervolgens als extra bewijsmateriaal wordt toegevoegd. Oftewel, je zal niet enkel daarop worden beoordeeld. De mensen kunnen ook niet anoniem blijven, hetgeen misbruik ook al ontmoedigt.
Als we wéten dat deze personen zich vevolgens ernstig en gevaarlijk misdragen in het verkeer, waarom niet. Als het structureel is, heeft hij terecht een probleem. Zoniet en hij wordt de volgende dag gevolgd, niets aan de hand.
Jazeker, belasting heffen is ook een succes. Straks betalen we 95% inkomstenbelasting. Beetje realiteitsbesef...
Ik zeg ook niet dat de Limburg methode een foute is, eerder het realiteitsbesef van de heer K.S.Je kunt een overtreding melden, maar de kans dat er iets mee gedaan wordt is nihil. Niet interessant. Daarvoor is het ook niet bedoeld... De piraatjes begaan doorgaans namelijk niet één overtreding (zie ook relatief kleine aantal bekeuringen in Limburg n.a.v. proef, nog geen 50 per jaar).
10 jan 2007 22:18
10 jan 2007 22:28
10 jan 2007 22:36
10 jan 2007 22:42
EvR schreef:Jort schreef:Nee, maar daarop gaan zitten wachten in excessieve gevallen valt ook niet toe te juichen.
Nee dat is waar, maar dan is 112 misschien toch al beter op z'n plaats
Stond toch duidelijke dat het ging om meerdere meldingen.
Er stond ook achtervolgen van één vermoedelijke overtreder
We hebben het hier wel over verkeersovertredingen en niet over moordzaken ed toch?
begint dan toch een ietsje teveel naar burgerinfiltratie te hellen....(IMO)
Wat heeft belasting heffen te maken met het begaan van een overtreding?
10 jan 2007 22:44
Valentijn schreef:Leuk als je erachter komt wie je aangemeld heeft![]()
Krijg je nog meer agressie![]()
![]()
![]()
10 jan 2007 22:57
10 jan 2007 23:08
LouisXIV schreef:beetje zonde van ons belastinggeld deze actie..na een aar telefoontjes al een wagen met 2 mensen op je af sturen..
10 jan 2007 23:10
Jort schreef:LouisXIV schreef:beetje zonde van ons belastinggeld deze actie..na een aar telefoontjes al een wagen met 2 mensen op je af sturen..
Daar is de politie toch voor?
Als jouw buren een dermate luid tuinfeestje hebben om 4 uur 's nachts, dat je onmogelijk de slaap kunt vatten (én je bent niet uitgenodigd), netjes vragen of het ietsjes zachter kan helpt niet en werkt zelfs averechts, dus je belt de politie die vervolgens lang gaat om te verifiëren...is ook verkwisting?
Is dat trouwens ook burgerinfiltratie?
10 jan 2007 23:13
michael schreef:Jort schreef:LouisXIV schreef:beetje zonde van ons belastinggeld deze actie..na een aar telefoontjes al een wagen met 2 mensen op je af sturen..
Als jouw buren een dermate luid tuinfeestje hebben om 4 uur 's nachts, dat je onmogelijk de slaap kunt vatten (én je bent niet uitgenodigd), netjes vragen of het ietsjes zachter kan helpt niet en werkt zelfs averechts, dus je belt de politie die vervolgens lang gaat om te verifiëren...is ook verkwisting?
Is verkwisting ja, want ze komen niet.
10 jan 2007 23:14
10 jan 2007 23:17
10 jan 2007 23:23
Counterstrike schreef: "
Ben het wel met een aantal forum leden eens dat de alom geprezen vrijheid in dit land weer een stukje wordt ingeperkt.
Peter
10 jan 2007 23:24
Jort schreef:michael schreef:Jort schreef:LouisXIV schreef:beetje zonde van ons belastinggeld deze actie..na een aar telefoontjes al een wagen met 2 mensen op je af sturen..
Is verkwisting ja, want ze komen niet.
Dan was je waarschijnlijk de enige die belde, óf er waren belangwekkender zaken te doen, óf.. ze hadden geen zin![]()
Maarre.. ik heb hier in de straat een paar weken geleden om diezelfde reden de politie nog eens langs zien komen. En ik had niet eens gebeld!
10 jan 2007 23:31
maurice schreef:Het is weer een boeiende discussie.
Probleem is zoals diverse mensen al schetsen het voor sommige weggebruikers niet goed is te bepalen wat nu aggressief gedrag is. Een agent die mij staande houdt en mij op overtredingen wijst daarvan weet ik dat die in ieder geval nog een referentiekader heeft en de ervaring.
Je zal maar net de klos zijn dat je drie keer voor een licht overtredend gedrag door andere weggebruikers wordt aangemeld die zich enorm hebben zitten opwinden in het verkeer en hun frustraties kwijt moeten. (dan ga je het nl niet helder meer zien. Dat herken ik zelf ook)
Vervolgens besluit men op een rustige dag maar eens een videoteam achter je aan te sturen. Jij laat de Porsche even uit op de, laten we zeggen, A6 en omdat het rustig is trek je even door naar de 160 km/u
Bingo! Je wordt staande gehouden en vervolgens mag je ook nog eens gaan uitleggen dat je verder altijd een redelijk rustige weggebruiker bent. Nou daar denken de heren dan wel anders over.......
Dat risico heb je altijd. Dat aanvaard je al op het moment dat je bijvoorbeeld een Porsche koopt. Immers, de politie houd je nu eenmaal scherper in de gaten. Zoniet werkelijk, dan toch echt gevoelsmatig.Dus al met al nog steeds een bedenkelijk voorstel. Vergeet ook niet dat bepaalde autos bij sommige weggebruikers bij voorbaat al in een verkeerd daglicht staan hoe netjes je ook gedraagt.
10 jan 2007 23:37
michael schreef:
Je kunt het ook zo bekijken, gun die mensen gewoon hun pleziertje. Als die maar 1 of 2 keer per jaar zo'n feestje hebben waar het wat luidruchtig bij is tot laat in de nacht, so what? Ik heb hier ook wel eens een feestje. Moet kunnen in mijn ogen en daar zal ik dan ook nooit de politie voor bellen, zo gaan wij hier in de buurt niet met mekaar om. Het ligt natuurlijk wat anders als ze elke week zo'n feestje zouden hebben.
10 jan 2007 23:40
Jort schreef:Ben ik niet met je eens. Dat nummer is volgens mij meer voor direct absoluut gevaar en ongelukken en kan wél anoniem gebeld worden. Een apart nummer zonder anonieme bellers is daarom wenselijker.
Ja, maar is het gebruik van getuigenisverklaringen dan ineens minder legitiem?
Vind je? Of gewoon een simpele afweging tussen fatsoen/respect voor de medemens enerzijds en het gevaar voor vele andere medemensen én de persoon in kwestie anderzijds. ......)
Als er op een juiste manier met de verkregen informatie wordt omgegaan, heb ik er gezien het geschetste en de resultaten tot noch toe best vetrouwen in. ?
Een beter alternatief om de notoire piraatjes zo snel mogelijk van weg te plukken is er mijns inziens niet.
Je moet wel reëel blijven. Het succes van een gehanteerde methode wil niet zeggen dat de toepassing van die methode wordt opgerekt zonder inachtneming van de beperkingen: vrijheid en feilbaarheid van individu ........Dat is een makkelijk argument om elke nieuwe aanpak bij voorbaat van tafel te vegen en gaat doorgaans ook voorbij aan het doel van diezelfde aanpak.
10 jan 2007 23:48
Jort schreef:michael schreef:
Je kunt het ook zo bekijken, gun die mensen gewoon hun pleziertje. Als die maar 1 of 2 keer per jaar zo'n feestje hebben waar het wat luidruchtig bij is tot laat in de nacht, so what? Ik heb hier ook wel eens een feestje. Moet kunnen in mijn ogen en daar zal ik dan ook nooit de politie voor bellen, zo gaan wij hier in de buurt niet met mekaar om. Het ligt natuurlijk wat anders als ze elke week zo'n feestje zouden hebben.
Dat eerste ben ik helemaal met je eens. Af en toe een luidruchtig feestje moet kunnen. Maar het voorbeeld was uiteraard anders bedoeld.
PS: en een feestje is nog niet eens levensgevaarlijk voor de omwonenden!![]()
10 jan 2007 23:51
Jort schreef:PS: en een feestje is nog niet eens levensgevaarlijk voor de omwonenden!![]()
11 jan 2007 0:00
EvR schreef:
Excessieve gevallen is toch direct absoluut gevaar; anders hoef je die wegpiraatjes toch ook niet van de weg te plukken en voor het gerecht te brengen
(Overigens is bij 112 anoniem blijven volgens mij vrij lastig, hoewel je natuurlijk geen verklaring hoeft af te leggen)
Ja, maar is het gebruik van getuigenisverklaringen dan ineens minder legitiem?
Nee natuurlijk niet, ik doelde hiermee op het feit dat het politie en justitieapparaat hun tijd en geld wellicht wat beter zouden kunnen inzetten.
Vind je? Of gewoon een simpele afweging tussen fatsoen/respect voor de medemens enerzijds en het gevaar voor vele andere medemensen én de persoon in kwestie anderzijds. ......)
Fatsoen en respect verkrijg je niet door te klikken, integendeel
Er zijn er al zovele. Wat merk je ervan? Wat zijn goede alternatieven?Als er op een juiste manier met de verkregen informatie wordt omgegaan, heb ik er gezien het geschetste en de resultaten tot noch toe best vetrouwen in. ?
Ja ik ook tot op zekere hoogte maar dmv landelijke kliklijnen etc gaat mij te ver
Je moet wel reëel blijven. Het succes van een gehanteerde methode wil niet zeggen dat de toepassing van die methode wordt opgerekt zonder inachtneming van de beperkingen: vrijheid en feilbaarheid van individu ........Dat is een makkelijk argument om elke nieuwe aanpak bij voorbaat van tafel te vegen en gaat doorgaans ook voorbij aan het doel van diezelfde aanpak.
Was ook geen argument om een nieuwe aanpak van tafel te vegen, eerder een angst waartoe het kan leiden dus inderdaad het oprekken van die methode zonder bovengenoemde inachtnemingen.
11 jan 2007 0:05
Epicurus schreef:
Jort, heel even off topic; Is Tjolk nog te koop ?
11 jan 2007 0:06
Jort schreef:Epicurus schreef:
Jort, heel even off topic; Is Tjolk nog te koop ?
HahaNee en er is nog steeds geen subsitute!
11 jan 2007 0:33
11 jan 2007 0:42
horn schreef:
ze moeten hier gewoon voor een jaar of 5 alle straffen verdubbelen of verdrievoudigen. Wordt het weer een beetje acceptabel.