Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
15 jan 2007 7:19
Marcel B. schreef:205 op de teller met de Datsun 260Z van 1973. Met de P schakel ik naar z'n 4 bij die snelheid

Ik pas bij 220

.
15 jan 2007 7:22
Marcel B. schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat die van mij iets meer PK's had. Toen ik de onderhoudspapieren na ging kijken stond er op gekrabbeld "tunen van 300 naar 400 PK".
Of het werkelijk 400 PK is weet ik niet, maar ik heb de betreffende garage gebeld en zij hebben aangegeven dat deze tuning inderdaad is uitgevoerd.
Ik ben al lang blij met de trekkracht van de 930, ongeacht het aantal werkelijke PK's.
Gelukkig komt de lente er weer aan en kunnen we weer lekkere toerritjes gaan bezoeken.
Marcel, we moeten toch echt eens een keer samen op rijden, dan weet je zo of je die 400 peekaatjes hebt of niet. Ik denk van niet, als ik alleen al zie wat er aan die van mij is vervangen.
15 jan 2007 8:56
Is goed Michael. Doen we met de Limborit
Wat is er dan vervangen bij die van jou? Ik dacht dat die van jou nog origineel was, uitgezonderd de uitlaat.
Schijnt dat de auto bij een vermogenstest redelijk "mishandeld" wordt, vandaar dat ik die nog niet heb laten doen.
Overigens tellen onze auto's niet mee voor de in dit topic gestelde vraag, dus denk ik dat we verder maar even moeten PB'en.
15 jan 2007 9:43
Met de 356 B T5 uit 1961 zo'n 160 km/u.
En met de 2.2 zo'n 200 denk ik
15 jan 2007 11:55
165 met mijn riginele Kadett B Coupé Rallye 1.1 (met dubbele solex carburator , PS zelfde motor als destijds in de Opel GT) van 1970.
Maar daar had ik de wagen niet voor. Deze was om lekker te cruisen
15 jan 2007 18:20
911-lover schreef:Maar daar had ik de wagen niet voor. Deze was om lekker te cruisen
Had ik mijn Triumph Stag 3.0 uit '71 ook voor, maar toch een x gedaan 195 km op de teller.
15 jan 2007 21:41
Ik heb vanmiddag een Ford Taunus 12M gekocht uit 1970. Van de eerste eigenaar (kentekenbewijs zat er bij). 36.000 km en in topstaat.
Topsnelheid is volgens het boekje 130, maar ik kom niet harder dan 120. Heeft de laatste 5 jaar ook stilgestaan
15 jan 2007 21:48
En moet hoogstwaarschijnlijk ook nog worden ingereden.
15 jan 2007 22:07
De auto wordt morgen verscheept naar Carman in Strijen en die gaat hem eens even lekker vertroetelen.
Auto is ook niet bedoeld voor de PF-ritten, maar de oldtimerritten ennuh....misschien dat hem toch wel een keer meeneem.
15 jan 2007 22:25
210 in mijn 2,4S op de Oberhausen-straight. De auto trok nog steeds door, ik had echter een gevoel in het stuur dat beide wielen voor ongeveer loskwamen van het wegdek... Rustig gas teruggenomen om me weer wat comfortabel te voelen.
Als ik dat vgl. met m'n zakelijke Audi, ik ben heel veel in Dld. onderweg, gewoon op de cruise control boven de 200, heel ontspannen. Is toch onvoorstelbaar met een middenklasse auto hoe goed die tegenwoordig zijn
16 jan 2007 0:52
Marcel B. schreef:Ik heb vanmiddag een Ford Taunus 12M gekocht uit 1970. Van de eerste eigenaar (kentekenbewijs zat er bij). 36.000 km en in topstaat.
Topsnelheid is volgens het boekje 130, maar ik kom niet harder dan 120. Heeft de laatste 5 jaar ook stilgestaan

En jij gaat dat opde eerste dag risceren
Dat durf ik niet met zo'n oud beestje hoor.
Je weet nooit of alles wel technisch in orde is en als het blok maar zo weinig kilometers heeft en de vorige eigenaar er waarschijnlijk zeer rustig mee gereden heeft zou dit wel eens voor een sereiuze motorschade kunnen lijden.
Ik durfde dat pas na een hele tijd met de wagen gereden te hebben en zeker wetende dat alles in orde is en de motor wat losser gereden is.
16 jan 2007 8:49
Heb je helemaal gelijk in, Koen. Op de rijksweg moest ik invoegen en moest toch even (met de nadruk op even) op het gas. Daarna weer tussen de 90 en 100 verder gereden.
Maar ja, de snelheid

is wel gehaald, zoals in dit topic wordt gevraagd
16 jan 2007 16:20
Met de 911 afgelopen zomer snel eventjes gas geven tot de 180 en toen weer terug naar de 150. Hij trok toch best vlotjes naar de 180, dus een dikke 200 zal er wel in zitten (wat ze overigens niet hoeft te doen)
Geeft trouwens wel een t#ring herrie zeg, 180 open rijden
Toen m'n vader de 912 nog had (ook uit 1969) hebben we een keertje een 160 (echte) kilometers gereden, maar dat is toch een heel stuk spannender als met een 911.
Het hardste wat ik zélf ooit heb gereden was 42 km/h op mijn batavus winner uit '86
Met de volvo amazon uit 1969 hebben we een keertje 150 getopt, en met een citroën ami 8 de opgegeven top van 123 km/h!!
16 jan 2007 18:30
230 in een targa
kon niet harder, vond er niks scary aan...
16 jan 2007 19:28
Ook te jong; paar jaar geleden in Duitsland 230 op de teller, heen en terug.
16 jan 2007 20:44
Samen met eric 4c in duitsland 210km en met zweet aan mijn stuur
16 jan 2007 21:23
Anne 2.7 schreef:Ook te jong; paar jaar geleden in Duitsland 230 op de teller, heen en terug.
Klopt,heb nog achter je gereden naar Dinslaken..............ging lekker
16 feb 2007 19:23
190 op de teller met 914 2.0
16 feb 2007 19:56
150 op de teller in een klassieke Mini 1100.
Gevoelsmatig 320+, fantastisch. In de 944 kun je met 270+ op de teller bij wijze van spreken nog het handschoenenkastje van binnen bekijken...
16 feb 2007 20:06
Jort schreef:150 op de teller in een klassieke Mini 1100.
Gevoelsmatig 320+, fantastisch. In de 944 kun je met 270+ op de teller bij wijze van spreken nog het handschoenenkastje van binnen bekijken...

.........Of een filmpje maken:
http://home.tiscali.nl/porsche944s2/HPIM2992.AVI
16 feb 2007 21:42
245 (op de teller)

met de Targa 2.4E
Doen we wel vaker zo s'avonds als we zin hebben even de grens over en het spul even laten blazen.
Ik voel wel met jullie mee hoor, we zijn hier in 5min over de grens en weer 5 min later op de Autobahn............
Uurtje gassen bij de buren en dan weer naar huis, niets plannen gewoon doen.
Zou me enorm beperkt voelen met de P's als we meer landinwaards zouden wonen met Dhr. Spee langs de vangrail

(of stiekem achter je aan)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.