16 jan 2007 23:10
16 jan 2007 23:11
debo schreef:bedankt voor alle reakties zover maar is er niemand die ervaring heeft met beiden of meerdere boxster-S rijders?
16 jan 2007 23:12
16 jan 2007 23:16
Jurgen schreef:debo schreef:bedankt voor alle reakties zover maar is er niemand die ervaring heeft met beiden of meerdere boxster-S rijders?
Ik zou dus nooit een auto kopen op de voorkeursgevoelens van een ander...
Al heeft er iemand ervaring met beide, dan is het nog zíjn gevoel...of zit ik er ver naast...![]()
Nogmaals ; met beide zélf gaan rijden!
16 jan 2007 23:17
16 jan 2007 23:30
newadrie schreef:wij hadden vroeg een Boxster 986 en toen hadden we iets van we kopen nooit meer een boxster. vervulde niet echt onze wensen puur kweste prestaties....rijgedrag,sound,....was alemaal in orde maar toch. toen gingen we kijken naar de nieuwe cayman maar zagen we in onze ogen een prachtige boxster S staan (987) en we mochten hem is testen....amaai wat een verschil was me dat, de motor reageerde zoveel vinniger,het geluid klonk nog veel beter, de remmen mmmmm verkocht en die wagen hebben we nog altijd. ik weet zelf niet hoe gtroot het verschil met de Boxster S 986 maar als het klein is , het is een wagen waar ge elke dag plezier gaat van hebben, daar ben ik zeker van!
dit is de onze
17 jan 2007 0:07
17 jan 2007 0:19
17 jan 2007 9:57
Waarom???Rijdt echt niet beter dan een normale 993 en is nog iets langzamer ook(voor wat dat waard is).debo schreef:kijk, ging het nu om een 993-S dan was de keuze niet moeilijk maar helaas, het budget!
17 jan 2007 11:32
debo schreef:Hoe zit het eigenlijk met de kap van de boxster? Als je dicht rijdt heb je veel last van windgeruis ed en hoe houdt deze cabrio zich met vochtig weer?
17 jan 2007 12:11
17 jan 2007 12:11
2000 gtv schreef:Waarom???Rijdt echt niet beter dan een normale 993 en is nog iets langzamer ook(voor wat dat waard is).
17 jan 2007 12:22
17 jan 2007 12:23
paSCal schreef:
(beetje, het Audi quattro gevoel, snoeihard door een bocht, maar beleef je het ook?)
17 jan 2007 12:51
17 jan 2007 13:24
John4S schreef: Maar pas op als je geen kleine jongen bent (letterlijk) dan is de Boxster een drama, lange benen is taboe.
17 jan 2007 13:26
Gerhard schreef:paSCal schreef:
(beetje, het Audi quattro gevoel, snoeihard door een bocht, maar beleef je het ook?)
NEE, ondanks dat mij Audi met Quattro heerlijk comfortable rijdt, is er niets leuks aan. Prive is hij dan ook aan de kant gezet en wordt de 993 gebruikt voor alle prive ritten.
Behalve de boodschappen, die worden met de Corsa gedaan
17 jan 2007 14:24
knoet schreef:
wat niet het geval is in een honda S2000, mazda mx3 en andere kleine cabrio 2 zitters....
17 jan 2007 15:29
Je bedoelt dat een S eruit ziet als een vrouw met perfect bovenlichaam en een TE! dikke R€€TRob Herfst schreef:2000 gtv schreef:Waarom???Rijdt echt niet beter dan een normale 993 en is nog iets langzamer ook(voor wat dat waard is).
Nou gewoon, omdat die er 10 keer lekkerder uitziet, maar bij jou gaat het natuurlijk alleen om het innerlijk!![]()
![]()
Het oog wil ook wat!![]()
17 jan 2007 15:45
Martin K. schreef:
Als je wilt rijden in een Luxe auto, met veel rijplezier, veel snelheid en een extreem veel CABRIO Plezier, dan is een
Boxster een HEEL goed alternatief.
Als je een "TOUR"-rijder bent, kan ik je de Tiptronic aanbevelen
Boxster is gewoon een heel andere Porsche, maar zeker geen mindere 8
17 jan 2007 16:22
17 jan 2007 17:02
John4S schreef:Jouw verhaal lezende zou ik 100% voor de Boxster gaan, een fenomenale moderne auto, die stuurt als een scheermes, en menig 911 op het circuit en in bochtige trajecten helemaal gek maakt.
Bij ons in de club (vraag het maar aan Paul) is iemand die is van een 996 GT3 overgestapt naar een Boxster S, wellicht kan iemand zijn bevindingen beter neer schrijven (Rob ? Paul ? JP ?) zij kunnen hem beter.
Maar pas op als je geen kleine jongen bent (letterlijk) dan is de Boxster een drama, lange benen is taboe.
Maar kom je is op de Autobahn............let wel daar is de 911 heer en meester.
17 jan 2007 17:15
ECT schreef:Een cabrio is niet aan mij besteed: ben kalend en heb vrij dik haar. Een rit in een cabrio betekent in feite dat ik de hele dag met rechtopstaand haar rondloop.
17 jan 2007 17:23
ECT schreef:993 vs Boxster:
![]()
Beetje appels met peren vergelijken: luchtkoeler vs waterkoker.
Een auto koop je vnl. op gevoel en een beetje op verstand
Styling: een 993 heeft een mooiere en krachtigere styling dan een Boxster; maar dat is persoonlijk.
Wagen voelt , solide en degelijk aan. Gooi de portieren van een 993 maar eens dicht; aan dat heerlijk geluidje van de dichtslaande portieren merk je al hoe de wagen gemaakt is.
Heerlijke motorgeluid achter je rug, de goede reputatie, mooie styling, heerlijk rijgedrag van de 993, nagenoeg storingsvrij en een echte spartaanse rijdersauto; sportief zoals het hoort. Interieur is inherent hieraan- nononse. Wel cruise-control, navigatie, e.d. flauwekul.
17 jan 2007 18:58