Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

18 jan 2007 12:37

desmett schreef:Een riem moet idd wel regelmatiger vervangen worden, maar als voordeel geldt dan weer dat het vervangen ervan vergeleken met het vervangen van een ketting behoorlijk wat sneller en makkelijker is.

Het vervangen van een distributieketting na 250.000 km of bij een revisie o.i.d. weegt m.i. niet op tegen het elke 30.000 km moeten vervangen van een distributieriem.

18 jan 2007 12:44

Huidige riemen gaan wel wat langer mee dan 30k, 60k en 90k zijn tegenwoordig de vervangtermijnen.

18 jan 2007 20:29

Bij mijn Boxster is de distributie gebroken 80000km, oorzaak defecte sub oliepomp die op de cilinderkop gemonteerd zit :roll:
Contact met porsche gehad gebeurd nooit!!!!

18 jan 2007 22:44

Peter, Boxster schreef:Bij mijn Boxster is de distributie gebroken 80000km, oorzaak defecte sub oliepomp die op de cilinderkop gemonteerd zit :roll:
Contact met porsche gehad gebeurd nooit!!!!


Dit soort uitzonderlijke gevallen bestaan altijd. Kennis van mij heeft zo'n geintje gehad met een ketting die door een vastgelopen oliepomp na 20.000 km zijn motorblok in een hoop schroot veranderde. Ketting is gebroken en los van het feit dat de kleppen allemaal krom waren en enkele door de cyilnders heen waren geslagen had de ketting ook nog een een mooi gat in het blok geslagen.
Alle techniek kan een keer stuk helaas. :roll:

18 jan 2007 22:53

Peter, Boxster schreef:Contact met porsche gehad gebeurd nooit!!!!

= standaardreactie! :wink:

21 jan 2007 21:55

desmett schreef:Huidige riemen gaan wel wat langer mee dan 30k, 60k en 90k zijn tegenwoordig de vervangtermijnen.




Tegenwoordig in de nieuwe JTD motoren (FIAT) is het 120k, 180k en 240k
De techniek wordt steeds beter, zo ook de riemen.
Eens komt de tijd dat ze voor `long live`zijn.
Plaats een reactie