22 jan 2007 23:22
22 jan 2007 23:29
Geert schreef:Blijk het formaat van m'n garage nog wel eens wat ruimer in te schatten..
22 jan 2007 23:33
Harley schreef:...daarom heb ik aan het plafond van de garage een koordje hangen met onderaan een rubber balletje. Garage rustig inrijden, als het balletje tegen de voorruit komt, stoppen. Sta ik 7 cm van de muur af.
Balletje op de juiste hoogte hangen is het lastigste... maar misschien juist een leuk klusje voor de winter.
22 jan 2007 23:40
22 jan 2007 23:42
Geert schreef:Goeie truc!
Geert schreef:Maaarrrrr..deze schade is ontstaan bij het indraaien...Het resultaat heb je gezien. Dus.
23 jan 2007 1:28
Jeroen C3.0 schreef:
![]()
![]()
![]()
![]()
Geweldige looks, ben ook erg benieuwd naar het geluid !
23 jan 2007 8:52
Harley schreef:Geert schreef:Blijk het formaat van m'n garage nog wel eens wat ruimer in te schatten..
...daarom heb ik aan het plafond van de garage een koordje hangen met onderaan een rubber balletje. Garage rustig inrijden, als het balletje tegen de voorruit komt, stoppen. Sta ik 7 cm van de muur af.
Balletje op de juiste hoogte hangen is het lastigste... maar misschien juist een leuk klusje voor de winter.
23 jan 2007 9:32
23 jan 2007 9:58
porscheware schreef:Heb net 12 liter motorolie en filter binnen. Mooi klusje nu die veel binnen staat. Alleen bij de P. nooit eerder olie vervangen.
Iemand wat tips hoe ik te werk kan gaan?
23 jan 2007 11:33
23 jan 2007 12:48
Olaf schreef:porscheware schreef:Heb net 12 liter motorolie en filter binnen. Mooi klusje nu die veel binnen staat. Alleen bij de P. nooit eerder olie vervangen.
Iemand wat tips hoe ik te werk kan gaan?
Ik zou eerst lekker 'n stukje gaan rijden met de 911 - 'm vervolgens omhoog zetten - op pootjes of 'n brug !
Bodemplaat verwijderen - als je eerts de boutjes en schroefjes aan de buitenzijde doet - en als laatste die in het midden - dan kan je deze plaat met 1 hand opvangen en breekt 'ie niet af op de schroefjes/boutjes aan de buitenkant !
Olie stop van zowel de motor als het tankje verwijderen (wel ff 'n olie-opvangbak eronder)
Nieuwe ringetjes om de aftappluggen en op de juiste waarde weer vast zetten ...
Ik zou beginnen met zeker niet meer dan 9 a 10 liter olie bij te vullen - er zit totaal iets van 13 liter in het systeem bij 'n 964 - maar bij het verversen loopt er (als het goed is) geen olie uit de koeler en slangen die vanaf de thermostaat naar voren lopen![]()
Als je de bodemplaat weer terug hebt gezet - Porsche van de bokjes of brug halen - stukje rijden - totdat het blok en de olie op temperatuur is - olie pijlen en naargelang nodig bijvullen !
Succes !
23 jan 2007 18:26
Roi schreef:Olaf,
Wat ik een beetje vreemd vind aan jouw verhaal is dat je h'm eerst warm rijdt (om de thermostaat te openen neem ik aan) en vervolgens aangeeft dat daar "geen" olie wegkomt. Bovendien zit er ook op de thermostaat een aftappunt toch?
Roi
23 jan 2007 18:40
23 jan 2007 18:46
23 jan 2007 22:44
24 jan 2007 8:35
ingo schreef:Laat de uitlaten echter wel een stukje afzagen (zoals bij die oranje). Is net wat makkelijker bij dagelijks gebruik...
24 jan 2007 12:27
RufBTR schreef:tipje van de sluier, een 993 variocam blokkie erin. gearbox uit de USA van patrick motorsports.
24 jan 2007 22:32
24 jan 2007 23:59
27 jan 2007 21:02
27 jan 2007 21:21