26 jan 2007 15:16
26 jan 2007 15:23
26 jan 2007 15:42
26 jan 2007 15:51
26 jan 2007 15:54
26 jan 2007 16:14
Michel H schreef:Kijk Marcel gaat er mijn inziens vanuit dat de banden een bepaalde remlimiet hebben. En dat deze eerder bereikt zijn dat de capaciteit van de remmen.
Maar ik ben benieuwd naar de praktijktest.
Succes
26 jan 2007 21:08
Wie hier op het forum denkt dat de remcapaciteit enig invloed heeft op de remweg als men met een wagen op een spekgladde ijsbaan rijdt......stopt ie dan met betere remmen eerder????
26 jan 2007 21:38
Lijkt MIJ niet ,ze gaan beiden blokkeren.Wie hier op het forum denkt dat de remcapaciteit enig invloed heeft op de remweg als men met een wagen op een spekgladde ijsbaan rijdt......stopt ie dan met betere remmen eerder????
27 jan 2007 2:04
jeroenoop schreef:Lijkt MIJ niet ,ze gaan beiden blokkeren
jeroenoop schreef:Vraagje voor Marchel : Hoe zit dat met vrachtwagensGrotere wielen ,grotere remschijven, maar ook meer gewicht.
![]()
27 jan 2007 10:06
wat dus concluderend in dit geval de enige reden is om grotere remmen te monterenJeroen914 schreef:grotere remmen werken dus niet beter, maar houden het wel langer vol dan kleine
28 jan 2007 17:50
Jeroen914 schreef:jeroenoop schreef:Lijkt MIJ niet ,ze gaan beiden blokkeren
zou je denken?
op asfalt gebeurt dus precies het zelfde (alleen niet zo snel als op ijs): op het moment dat je banden geen grip meer hebben, blokkeren je wielen
en aangezien standaard remmen prima in staat zijn om je wielen te blokkeren (of de ABS in werking te zetten) heb je dus geen grotere nodig
grotere remmen resulteren hooguit in eerder blokkerende wielen...jeroenoop schreef:Vraagje voor Marchel : Hoe zit dat met vrachtwagensGrotere wielen ,grotere remschijven, maar ook meer gewicht.
![]()
vrachtwagens hebben grotere remmen/schijven om dezelfde reden dat je ze op een auto zou monteren: betere capaciteit om hitte af te voeren
bergje af+volle lading... veel/lang remmen... remmen worden heet (zoals eerder geschreven, kinetische energie wordt omgezet in warmte)... remmen die te heet worden werken niet meer...
grotere remmen werken dus niet beter, maar houden het wel langer vol dan kleine
28 jan 2007 18:03
28 jan 2007 18:09
28 jan 2007 18:10
28 jan 2007 18:10
Jeroen914 schreef::bang:
28 jan 2007 18:24
28 jan 2007 19:24
Jerremy schreef:Dus, over naar goeie dure remmen (ook grotere blokken) en wat bleek? Ik kon veel beter tegen de limiet remmen, dus veel beter doseren tussen blokkeren en niet blokkeren. Daardoor remde ik steviger met grotere remmen.
Jerremy schreef:Marcel? Waarom rijdt een tank of een kraan op rupsbanden?
Om het gewicht (kracht) over een groot oppervlak te verdelen om niet door de ondergrond te zakken.
Maar in jouw theorie blijft het gewicht van het voertuig met wielen of rupsbanden gelijk, dus de kracht en het resultaat zal het zelfde zijn.
Ik denk dat je een beetje meer in de praktijk moet kijken, want ik denk niet dat jij een bocht aanremt met een wiskundige formule in je hoofd om jouw remmen hetzelfde te laten presteren als een GT3 rem.
28 jan 2007 19:58