Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

23 jan 2007 10:39

Concept van de R8 en TT staan mijlenver uiteen. In Duitsland is de R8 ongeveer 50k € goedkoper als een Gallardo, dus lijkt me perfect in het segment te passen en geen concurrentie te zijn voor de Gallardo.

23 jan 2007 22:58

Heb R8 in het wit gevonden :
AfbeeldingAfbeelding

23 jan 2007 23:23

Ik vind 'm niet mooi. Met name de achterkant is voor mij een afknapper.

26 jan 2007 9:14

Zelf ben ik ook niet helemaal wild van de R8, geen lelijke wagen maar zie het geen echt succes worden. Ik denk dat het wel duidelijk is dat Audi een rechtstreekse aanval op de 911 wil plaatsen, vierwielaandrijving, 420 pk en (in België) 107.400€. Das direct in het vaarwater van de 4S. Toch denk ik dat een Porsche klant zijn 911, wanneer hij zelfs een Aston martin V8 Vantage aan zich laat voorbijgaan, niet gaat laten staan voor deze futuristisch ogende wagen. En in de toekomst zal hij ook leverbaar worden met de V10 van de Gallardo, dus begrijp ik de strategie van Audi niet echt goed (ten opzichte van Lambo zelf) :?

Afbeelding


Enja de Alfa, das een pareltje hé, prachtig om naar te kijken. Maar om zelf te hebben, ik weet niet...
Ik denk dat de voornaamste reden van de beperkte serie is om:
1) Alfa terug in Amerika te lanceren met veel tralala en een klassevol topmodel dat uitstraling moet geven aan héél het gamma.
2) Ik denk dat ze van hun collega's Ferrari en vooral Maserati er geen serieproductiemodel van mogen maken. Wie zou dan nog voor een, maar even betrouwbare, en qua motor en andere zaken identieke Maserati Coupé kiezen?
Afbeelding

02 feb 2007 10:31

AfbeeldingAfbeelding

"Met andere woorden: diegenen die een Gallardo, een F430 of een mooie 911 hebben, puur voor de sport en de kicks, zullen niet snel door de R8 verleid worden. Maar zij die een moderne sportwagen verlangen waarmee je elke dag kunt en wilt rijden, doen er vanaf nu goed aan zich tot een Audi dealer te wenden."

En zo rijdt –ie: Audi R8 :salut:

02 feb 2007 13:23

Vorige week heb ik in New York de R8 voor de eerste maal in het echt gezien.
Het was een zwarte,ik vond hem niet mooi.
Het interieur is erg druk en die "carbon"-baan die van boven naar beneden loopt maakt het erg rommelig.
Hij stond bij de dealer op Park Ave. samen met een heeeeeeeeeeeeeeele mooie Auto Union uit 1939, die deze maand door Christies geveild gaat worden in Parijs.

02 feb 2007 14:15

Zoveel smaken, zoveel meningen...

Geloof het of niet, maar er zijn ook mensen die een 911 niet mooi vinden.

02 feb 2007 15:17

SPEEDY944 schreef:maar er zijn ook mensen die een 911 niet mooi vinden.


Klopt , oa deze heren

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

11 feb 2007 22:59

Binnenkort produkttraining R8, daarbij zowel een statische alsmede een dynamische vergelijking . . . ( 997 en 6 serie ). Ons vak is (meestal) een erg mooi vak !

11 feb 2007 23:18

HAve fun! Ik vind hem wel mooi!

11 feb 2007 23:20

Daarstraks lieten ze die in een reportage in het wit zien.

WOOOOOOOOOW :shock:

13 feb 2007 15:09

Afbeelding[/quote]


inderdaad; wat een lekker wijf :P :P :P !!!!

13 feb 2007 23:35

Die Alfa ziet er goed uit! Ze zijn volgens mij toch weer op de goede weg bij Fiat (hoort Alfa trouwens nog wel bij Fiat?).. De oplage van al dat moois is alleen wel errug gelimiteerd.. :roll: .

18 feb 2007 22:06

Ik vraag mij af of de R8 inderdaad kan waarmaken waar wij allen op hopen. Audi zit volgens mij wel op de goede weg (als BMW fan zit het mij niet lekker als zie ik dat AUDI BMW aardig op de hielen zit....). Q7, A8 W12 e.d zijn volgens mij geslaagde modellen in het segment waar tot voor kort MB & BMW heer en meester waren.
Aan de andere kant heb ik gisteren in een getunede Audi S3 R32 ABT gereden....... Geen succes.... Stuur teveel bekrachtigd, diverse rammeltjes, wegligging zwak, vermogen was natuurlijk plenty, maar bij volgas optrekken vanuit stilstand in 1e versnelling met ESP uit; voluit slippende koppeling (auto 1,5 jaar oud, 50.000 km....) (kan ook de quattro aandrijving/koppeling geweest zijn...?).
Al met al moet Audi toch nog even wat meer kijken naar grote voorbeeld BMW (die de 4 wielaandrijving per defintie afwijzen, en slechts met 'tegenzin' een X5 en de 3 x-serie een 4 wielaandrijving meegeven....)

De R8 ? Veelbelovend, maar.....? Ik zou er heel graag een stuk mee gaan rijden..... :wink:

18 feb 2007 22:25

Epicurus schreef:Audi S3 R32 ABT


De S3 ken ik, dat ABT gedeelte snap ik, maar waar komt die R32 vandaan fietsen? :roll:

18 feb 2007 22:29

Volgens de rijimpressies van de R8 in zowel de Autoweek als in de nieuwe Autovisie is de R8 een ontzettend mooie en vooral futuristisch uitziende auto waarnaast de meeste huidige soortgelijke "supercars" er een beetje gedateerd uitzien.. Wat het rijden betreft hoeft de "gevestigde orde" zich niet druk te maken... :D , de R8 mist net de scherpte en het "kick" gehalte van o.a. de Lamborghini, Porsche en nog wat wagens.. :wink:
Wat BMW en Audi betreft, misschien is Audi kwa ontwerp BMW voorbij gestoken maar de BMW is nog altijd de echte "rijdersauto", vooral de "vage besturing" wordt nogal eens aangehaald in diverse autotests.

18 feb 2007 22:34

De levertijd van een R8 is inmiddels ca. 18 maanden...

18 feb 2007 23:06

Shit! Zo lang ga ik niet wachten, laat maar zitten dan.... :wink:

19 feb 2007 9:23

plh schreef:De levertijd van een R8 is inmiddels ca. 18 maanden...


Dat zou dan wel eens de ondergang kunnen worden van de R8 :roll:
Er is keuze genoeg op de markt, de kans dat er verschillende mensen gaan afhaken omdat ze 18 maanden moeten wachten is groot.

Heel veel van die wagens worden gekocht omdat ze even willen pronken met hun nieuw speeltje, als je daar 18 maanden na datum mee komt aanzetten is de lol er wel af voor vele.

Hoor nu ook verhalen dat er heel veel mensen met een X5 veranderen van wagen (merk) door de lange leveringstermijnen. Het is trouwens een trend en vooral in de premium merken dat de klanten niet meer zo trouw zijn als vroeger.

19 feb 2007 11:57

Epicurus schreef:Al met al moet Audi toch nog even wat meer kijken naar grote voorbeeld BMW (die de 4 wielaandrijving per defintie afwijzen, en slechts met 'tegenzin' een X5 en de 3 x-serie een 4 wielaandrijving meegeven....)


:shock: En dat noemt zich een grote BMW liefhebber :?: :roll:

En de ix modellen dan :?: Dis zijn uitgebracht in de normale wagenmodellen (dus niet X3 en X5) :wink:

19 feb 2007 13:34

Jort schreef:
Epicurus schreef:Audi S3 R32 ABT


De S3 ken ik, dat ABT gedeelte snap ik, maar waar komt die R32 vandaan fietsen? :roll:


Dat weet ik ook niet Jort........

19 feb 2007 13:38

911-lover schreef:
Epicurus schreef:Al met al moet Audi toch nog even wat meer kijken naar grote voorbeeld BMW (die de 4 wielaandrijving per defintie afwijzen, en slechts met 'tegenzin' een X5 en de 3 x-serie een 4 wielaandrijving meegeven....)


:shock: En dat noemt zich een grote BMW liefhebber :?: :roll:

En de ix modellen dan :?: Dis zijn uitgebracht in de normale wagenmodellen (dus niet X3 en X5) :wink:


Er zijn hele volksstammen die vinden dat je een 'sportwagen' alleen moet aandrijven op de achterwielen, en de gestuurde wielen absoluut niet moet belasten..... (hoor ik ook bij :wink: )
En ja, de x-modellen (bij mijn weten alleen de 3 serie (?)) zijn inderdaad 4 wiel aangedreven, maar hebben alleen in de bergen van Oostenrijk en Zwitserland enige mate van populariteit (waar Audi heer en meester is.....)

19 feb 2007 13:46

Het zullen dan wel geen sportwagens zijn in de ogen van hele volksstammen , maar als ik bvb denk aan (om er maar enkele op te sommen) Mitsubishi Evo , Lancia Delta Integrale , Ford Escorth Cosworth , Subaru Impreza , Lamborghini Gallardo (jaja , nu van Audi) , Porsche (959 maar ook 4S) , Nissan Sunny GTI-R , etc etc etc.
Dan denk ik toch wel automatisch aan sportwagens die zeker niet misstaan of minder sportwagen zijn dan bvb een M3
En ja , ik ben ook een BMW liefhebber , maar sluit mijn ogen niet voor andere meesterstukjes van andere merken :wink:

19 feb 2007 13:48

Epicurus schreef:Er zijn hele volksstammen die vinden dat je een 'sportwagen' alleen moet aandrijven op de achterwielen, en de gestuurde wielen absoluut niet moet belasten..... (hoor ik ook bij )


Hoor ik ook bij, maar voor dagdagelijks gebruik vind ik de 4S, quatro's , 4-matics enz toch een zaligheid :wink:

En nu maar hopen dat Audi niet teveel naar BMW kijkt of ik moet weer opzoek naar een andere zakelijk merk.

19 feb 2007 13:51

Epicurus schreef:
Jort schreef:
Epicurus schreef:Audi S3 R32 ABT


De S3 ken ik, dat ABT gedeelte snap ik, maar waar komt die R32 vandaan fietsen? :roll:


Dat weet ik ook niet Jort........


Een kennis van ons heeft ook een R32 Quatro cabrio, heeft alle opties en een speciaal base ball interieur,(grove naden en kruislings gestikt) is volgens hem de meest luxe uitvoering.
Kende het niet en wist het niet tot hij het vertelde.
Of....is dit het misschien ook niet.
Plaats een reactie