Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

05 feb 2007 2:15

yohanv schreef:Porsche356SC heeft me al op iets gewezen betreft het stuur wat erin zit. Het kan dus zijn dat er ooit schade is geweest, maar daar ben ik nog niet echt uit gekomen. Dit is dus zowiso een punt van aandacht.


Schade? Omdat er een ander stuur in zit? Wat een vreemde reden. Wellicht vindt hij het standaard stuur ook gewoon minder prettig dan het aftermarket stuur. Heb zelf destijds in mijn 964 ook een RS stuur laten zetten omdat ik het fijner vond sturen. En geen schade gehad.
Of zei 356SC wat anders?

Vind het wel een mooie auto zo. Jammer van die twee hele duidelijke beschadigingen in de opening boven het voornummerbord. :cry:

05 feb 2007 2:25

horn schreef:
yohanv schreef:Porsche356SC heeft me al op iets gewezen betreft het stuur wat erin zit. Het kan dus zijn dat er ooit schade is geweest, maar daar ben ik nog niet echt uit gekomen. Dit is dus zowiso een punt van aandacht.


Schade? Omdat er een ander stuur in zit? Wat een vreemde reden. Wellicht vindt hij het standaard stuur ook gewoon minder prettig dan het aftermarket stuur. Heb zelf destijds in mijn 964 ook een RS stuur laten zetten omdat ik het fijner vond sturen. En geen schade gehad.
Of zei 356SC wat anders?

Vind het wel een mooie auto zo. Jammer van die twee hele duidelijke beschadigingen in de opening boven het voornummerbord. :cry:


Betreft schade:

Het is een punt van aandacht:
1: Of de airbag is vroegtijdig toe aan een revisie na schade en er is een ander stuur zonder aibag in gezet
2: Het stuuur was beschadigd en lelijk en er is een ander stuur in gezet.
3: Er is een sportstuur in gezet omdat een vorige eigenaar dit gewoonweg mooier vond.

Hier doelde P356SC op, en dit was bij mij nog niet opgekomen, maar vind het wel degelijk een goeie tip.

Wat betreft de steenslag. Jammer, maar ja dat krijg je als je een auto gebruikt. Liever bij aankoop dan nadat je een auto net hebt overgespoten.

Ik las ergens dat PPP356 zijn speedster ook al steenslag had. Ik zou op zo'n moment juist pijn in mijn hart hebben, na zo'n grondige restauratie. Maar hoe Paul het zelf opvat :thumleft:

05 feb 2007 10:17

yohanv schreef:Erwin, ik was even vergeten erbij te zetten dat de auto in ondehoud is geweest bij vd Gugten.


De auto heeft (als de eigenaar het toeliet) dus goed onderhoud gehad. :lol:

yohanv schreef:Dus een AKK hier te doen lijkt me niet zo'n goed plan.


Hoezo, vertrouw je de eerlijkheid van vd Gugten niet :roll:

:mrgreen:

05 feb 2007 10:22

Benthuizen is bij mij om de hoek, Kan het vanuit mijn woonkamer zien liggen. Nou ja de kerktoren dan :wink: Toevallig :? heb ik ook een rode 968? Wanneer ga je kijken?

05 feb 2007 10:26

De lak ziet er prima uit, maar de auto zal wel net gepoetst zijn. Bij mijn 968 ook het geval : elke vier maanden een keer in de rode poets zetten, want anders slaat de lak uit (dit i.t.t. mijn 964 trouwens) Met een goede poetsmachine circa een uurtje werk.

vdGugten ben ik een keertje geweest voor een kleinigheidje. Vriendelijk en behulpzaam en zeer kundig!

05 feb 2007 10:37

Iets wat ik niet snel zal zeggen maar van de Gugten is een betrouwbaar en goed adres in zijn regio.
Bij de NPC staat hij hoog aangeschreven.

05 feb 2007 12:50

Jan A. (964 C4) schreef:Benthuizen is bij mij om de hoek, Kan het vanuit mijn woonkamer zien liggen.



.... in dit geval kan je ook 'n specialist/dealer in Den Haag opteren :idea:


Johan v/d G is natuurlijk wel op weg 'naar huis' voor jou :wink:

05 feb 2007 20:34

Renntech schreef:
yohanv schreef:Erwin, ik was even vergeten erbij te zetten dat de auto in ondehoud is geweest bij vd Gugten.


De auto heeft (als de eigenaar het toeliet) dus goed onderhoud gehad. :lol:

yohanv schreef:Dus een AKK hier te doen lijkt me niet zo'n goed plan.


Hoezo, vertrouw je de eerlijkheid van vd Gugten niet :roll:

:mrgreen:


Erwin, ik kan moeilijk over de eerlijkheid van vd Gugten oordelen, aangezien ik de beste mensen niet ken. Maar ik krijg het idee naar aanleiding van de reacties hier en van de PB'tjes dat het juist wel een goed idee is om een evt AKK uit te laten voeren hierzo. Allen dank voor de reacties.

05 feb 2007 20:38

Jan A. (964 C4) schreef:Benthuizen is bij mij om de hoek, Kan het vanuit mijn woonkamer zien liggen. Nou ja de kerktoren dan :wink: Toevallig :? heb ik ook een rode 968? Wanneer ga je kijken?


Naar de betreffende rode 968 ga ik Donderdag kijken. Een goede hoek voor rode 968 dus :wink:

Wat betreft poetsen.... Mijn Elfjes heb afgelopen tijd een paar keer gepoetst om de winterdagen door te komen. Dus om de 968 af en toe onder handen te nemen lijkt me niet zo'n groot probleem. :D . Poetsmachine is aanwezig, hoewel ik het toch nog altijd met de handjes doe.

05 feb 2007 20:40

John4S schreef:Iets wat ik niet snel zal zeggen maar van de Gugten is een betrouwbaar en goed adres in zijn regio.
Bij de NPC staat hij hoog aangeschreven.


John, dit benadrukt het maar weer eens. Ik ga ze zeker bellen of ik hier terecht kan.

Gr.
Johannes

07 feb 2007 23:05

Heb vandaag vd Gugten (Johan) aan de lijn gehad, en hij draaid er niet om heen. :thumleft: Daar hou ik wel van. !! Duidelijke taal.

Ik moest geen nieuwstaat auto verwachten, technisch wel ok. Dus toch maar die kant op, als het weer alarm tenminste wat meevalt. :? :?

08 feb 2007 11:44

yohanv schreef:.. en hij draaid er niet om heen. :thumleft: Daar hou ik wel van. !! Duidelijke taal.



... dat is toch hetgeen je mag verwachten bij 'n AKK :?: :wink:

12 feb 2007 17:50

Donderdag tijdens de sneeuwrit in Benthuizen geweest. Tijdens de testrit wel even in Bodegraven bij vd Gugten langsgeweest, Mijzelf beviel de wagen goed. Het is inderdaad geen nieuwstaat auto, maar op zich ziet hij er redelijk uit.

AKK heeft Zaterdag toch nog in Steenwijk plaatsgevonden. Ik ben er zelf niet bijgeweest, aangezien ik zelf in Duitsland zat. Er zijn dus nog een paar puntjes waar ik het nog even met Erwin over wil hebben. Na morgen meer uitsluitsel of ik de 'nieuwe' voor kan stellen, ja of nee. 8)
Plaats een reactie