Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

21 dec 2006 2:02

911-lover schreef: Ik heb een 944 type 1 op het oog , maar wacht op de verkoper voor een bezichtigings en eventuele aankooptermijn :wink:


Jouw stalletje begint ook al aardig op een evolutie te lijken Koen :wink:

968mint schreef:De 968 cabrio vind ik juist nogal veel lawaai maken (ook in vergelijk met de gt3) en vind ik storend voor lange snelle ritten, noem hem vaak gekscherend mijn rijdende bungalowtent.


Over welke snelheiden spreken we nu? Aangezien dit het tegenovergestelde is wat hier ook wordt genoemd dat ze verrassend stil zijn.

Devils son schreef:En dan nog iets: vind maar eens een 944 Turbo S in goede staat... Helaas zijn er teveel in het verkeerde circuit geraakt (bij de 968 naar mijn zelden bescheiden mening is dat veel minder vaak het geval).


Voor veel speelplezier zullen de turbo's het denk ik winnen van de 968. Als dit op kan wegen tegen het comfort of zoals ook mensen aangeven die wel last hebben van het turbogat, dan is dit zeker om rekening mee te houden in een beslissing.

Wat devils son aangeeft om een goede schaarse Turbo S te vinden lijkt mij ook wel iets lastiger. Ik ben wel wat advertenties in DL tegengekomen met een redelijke Km stand maar de prijs liegt er ook niet om.


Gr.
Johannes

21 dec 2006 9:21

ik vond de S2 cabrio ook stil met de kap toe en dit toch zeker tot 180 dacht ik :roll:

tja het is een jaar of 2 geleden hé, dan onthoud je al die cijferkes niet meer zo goed :wink:

21 dec 2006 16:38

Ja, mijn auto is (voor een cabrio) ook erg stil. Nooit ergenis over gesuis of lekkage. Ook niet op hoge snelheid.

21 dec 2006 23:19

Retep968 schreef:Ja, mijn auto is (voor een cabrio) ook erg stil. Nooit ergenis over gesuis of lekkage. Ook niet op hoge snelheid.


Het zijn hier al meer ervaringen van geen 'oorverdovend' gezuis dan wel.

Heel eerlijk had ik de cabrio's direct van het lijstje dagelijks vervoer gegooit, hoewel ik best een cabrio-liefhebber ben. De reacties hier hebben me toch degelijk op andere ideeen gebracht om toch de optie ook te proberen en kijken hoe ik dit zelf ervaar.

Ik heb dankzij dit draadje toch al een aantal punten opgepakt om rekening mee te gaan houden. Als ik gewoon 'blind' een paar testritten was gaan maken ben ik bang dat mijn enthousiasme van het gezonde verstand gaat winnen.

Maar weer bedankt voor jullie ervaringen.

Johannes

12 feb 2007 18:04

Devils son schreef:
Een potentieel dure grap bij de 968 is wel het pignonlager. Te bemerken door ermee te rijden. Als je op de snelweg duidelijk de bak hoort janken is het mis. Verder is de 968, zo is mij van meerdere kanten bevestigd, redelijk bullitproof.


Deze opmerking heb ik nog steeds onthouden.

Nu heb ik net een AKK bij Renntech gehad, waar ik zelf niet bij ben geweest, maar de uitslag heb ik wel. En daar stond bij:

AKK schreef:De versnellingsbak maakt een gierend bijgeluid, waarschijnlijk een lager defect


Ik hoop maar, dat dit niet hetzelfde is waar Erwin het over heeft. Ik heb zelf wel wat horen gieren tijdens de testrit, maar ik was in de veronderstelling dat het de banden waren. :? :? Maarja, morgen meer uitsluitsel... 8)

12 feb 2007 18:55

Ik zou elke 968 met gierende bak laten staan.

12 feb 2007 19:09

yohanv schreef:Ik hoop maar, dat dit niet hetzelfde is waar Erwin het over heeft


Valse hoop lijkt mij :cry:

13 feb 2007 9:36

yohanv schreef:
Devils son schreef:
Een potentieel dure grap bij de 968 is wel het pignonlager. Te bemerken door ermee te rijden. Als je op de snelweg duidelijk de bak hoort janken is het mis. Verder is de 968, zo is mij van meerdere kanten bevestigd, redelijk bullitproof.


Deze opmerking heb ik nog steeds onthouden.

Nu heb ik net een AKK bij Renntech gehad, waar ik zelf niet bij ben geweest, maar de uitslag heb ik wel. En daar stond bij:

AKK schreef:De versnellingsbak maakt een gierend bijgeluid, waarschijnlijk een lager defect


Ik hoop maar, dat dit niet hetzelfde is waar Erwin het over heeft. Ik heb zelf wel wat horen gieren tijdens de testrit, maar ik was in de veronderstelling dat het de banden waren. :? :? Maarja, morgen meer uitsluitsel... 8)


ik spreek uit ervaring, reparatie aan de 968 bak is geen goedkoop grapje, ik kan je de rekening laten zien..... (nu nog monteren)
Plaats een reactie