Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

03 sep 2006 13:49

Is doorsparen een optie en zoiets als een RUF BTR met 500 PK kopen (zie rubriek aanbod porsches)...hoef je nooit weer.. :D

Renntech

03 sep 2006 13:55

Ik zou als ik jou was Erwin ff bellen van Renntech, hij drift ook met 944 een turbo. En daarnaast heeeeel veeeeeeel kennis van alle porsches. Dus ook van jouw 944.

Re: 951 Project

03 sep 2006 17:10

944 toerbo schreef:Zou graag mijn motor van 300 pk naar 450 pk willen brengen..


Welke 944 Turbo heeft standaard al 300 PK :roll: :?:

250 is standaard maximaal.
Ik geloof nooit dat je er voor 10K 200 PK bij kan krijgen.... :shock:

Re: 951 Project

03 sep 2006 17:22

Erick schreef:
250 is standaard maximaal.
Ik geloof nooit dat je er voor 10K 200 PK bij kan krijgen.... :shock:


Dat kan best. Maar de vraag is: rijdt het dan ook nog goed...

Om de zaak betrouwbaar te houden EN de auto ook nog goed te laten rijden (en met grofweg het dubbele vermogen mag je wel het e.e.a. gaan aanpassen) zul je idd meer nodig hebben dan 10K.

03 sep 2006 17:25

Was die porsche C1 met linker of rechter achterwiel aandrijving?
En die C3, stond die te koop, want ik zoek nog een mooie porsche driewieler voor me kleine neefje.

03 sep 2006 21:09

944 toerbo schreef:Weet ik daarom hier een oproep
Ik zoek iemand die verstand van de 951 heeft en niet met 911

10.000 Euro willen we voor de klus uitgeven


Hiervoor is al een verkapte link ernaar gegeven, maar ik zou eens contact opnemen met Paul Geeris. Hij heeft de nodige 944's opgebouwd voor op het circuit. Mijn 911 kompressor is daar ook opgebouwd en met veel zorg in onderhoud geweest.

Paskal

03 sep 2006 22:21

je kan ook nog van de Gugten proberen, die heeft ook al de nodige 944's onderhanden genomen.

03 sep 2006 22:51

porsche964C4 schreef:Was die porsche C1 met linker of rechter achterwiel aandrijving?
En die C3, stond die te koop, want ik zoek nog een mooie porsche driewieler voor me kleine neefje.


Haha... heerlijk :cheesy:

My gut feeling = die rode bolide gaat niet snel 'afkomen'. Ik lees in het overzicht van 'tuning options' overname van teksten van een Amerikaanse advertentie.

Momenteel is het gezien de omschrijving van het geheel slechts een hoop plastic.

Anyway '944 toerbo': veel succes met de 'conversie'. Ik wil je later wel racen..... maar dan wel over 1000 km.
Kijken of jij de boel kan heelhouden :wink:

04 sep 2006 11:25

Anderhalf jaartje voor de carrosserie.
De rest volgt "misschien" wel in de volgende 3 jaar :wink:
Veel succes gewenst.

04 sep 2006 12:18

Hoi 944 Toerbo.

Welkom op dit forum.

Ik heb de wagen al eens eerder ergens gezien van foto's.

Ik vind dat knap dat je zoveel geld in de 951 wilt steken.

( zelf zou ik serieus de Biturbo van 35.000 euro kopen op markplaats. Dan heb je ookal 550 pkaas. )

Maar jouw keus ik wens je veel succes met het project.

http://home.wanadoo.nl/r.verheijen/944/Extreme944s.htm

Hier nog een URL met 944's met 510 pk 9000 rpm etc. Have fun.

Groeten Leander 8)

04 sep 2006 19:50

www.vitesseracing.com

Zijn de beste kits die te krijgen zijn, ookal ziet de site er niet uit.
Het is best wel mogelijk om de 400pk(krukas) te berijken maar ik denk niet dat je aan 10.000 genoeg hebt. Er komt best wel wat bij kijken om het allemaal goed voor elkaar te krijgen.

Wat ik je zal adviseren zijn.(dit is nog lang niet alles)
- Vitesse stage 3 met een SMT 6
- Siemens 75 injectoren
- tail 38 wastegate
- lindseyracing 3" uitaat
- een bosch 044 brandstof pomp
- een goede breedband O2 sensor (zeitronix)

Heb trouws net mijn 951 blokje weer inelkaar zitten. Heb er lang over na gedacht maar denk dat ik zelf voor stage 3 van vitesse racing ga. mocht je meer info willen hoor ik het wel.

04 sep 2006 21:54

Ben net bij een tuner geweest die vertelde mij dat als ik 3 liter zou gaan
en mijn onderblok ook goed doe basis dat hij ook richting een 600 to 900 pk kan gaan :shock:

Maar 450pk is toch vrij makkelijk te halen ik hoor bij de meeste porsche dealers dat je voor 5000 al een complete kit heb voor 450 pk

05 sep 2006 12:12

dat klopt wel ongeveer. gooi bij deze zet een paar grotere injectoren en een grotere turbo(super series) en je hebt 450 PK.
http://www.lindseyracing.com/Merchant2/ ... 944PACK340
Maar dan heb je alleen nog maar de kit, en daarmee ben je er nog lang niet.

Mag ik vragen met welke porsche tuners je gesproken hebt.

Denk aan het reviseren van moter en versnellingbak, drukgroep/koppeling, aandrijfassen enz. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ja 3L met 900PK alles is mogelijk met genoeg geld. Maarja dan praat je echt niet meer over 10.000 euro eerder over een 10 voud daarvan.
En ik denk dat 900 pk echt wel heel erg hoog gegrepen is. en het wordt dan echt geen fijn rijdende auto.
Aan piek vermogen heb je niets het gaat om het gebied onder je vermogenskromme. Een turbo wat pas bij 5500 toeren 500 pk leverd en bij 4000 nog maar 250pk, daar heb je dus op de weg helemaal niet aan. Zeker niet als het je gaat om de 0 tot 100 tijden.

17 feb 2007 10:11

944 toerbo schreef:Ben net bij een tuner geweest die vertelde mij dat als ik 3 liter zou gaan
en mijn onderblok ook goed doe basis dat hij ook richting een 600 to 900 pk kan gaan :shock:

Maar 450pk is toch vrij makkelijk te halen ik hoor bij de meeste porsche dealers dat je voor 5000 al een complete kit heb voor 450 pk


pfffffffffffffff :!:
Plaats een reactie