Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
22 feb 2007 21:55
Der Ferry schreef:Audi pro : - model op zich , geen A4 coupé, - opties klein beetje goedkoper, - zuiniger
Tja, sluit ik me bij aan

... Waarbij ik design een toppertje vind

Der Ferry schreef:BMW pro : - achterwielaandrijving, - voorkant mooier ( 4 lichtringen

), - leuke opties zoals comforttoegang ( sleutel niet meer nodig )
- 4 lichtringen alleen als je Xenon bestelt toch? (Zal op de 320d wel niet standaard worden, dus zo'n 1000 Euro? Geen idee wat die optie exact kost hoor, op de sedan zo'n 1200 Euro!)
- comforttoegang zal op de A5 ook wel komen, op de A6 in elk geval wel leverbaar (he Paul

)
Moeilijk te zeggen zonder de A5 in het echie gezien te hebben, maar de 3-coupe vind ik ook wel een fout imago hebben

(gezien imago een "con" was voor de Audi hierboven

)
23 feb 2007 11:39
De 320d coupe zal standaard Xenon-lichten hebben , airco , radio-cd , alu-velgen , chroom niertjes vooraan , LED-lichten achteraan , ....
het standaard-pakket ziet er dus al heel goed uit ( uitzonderlijk voor BMW )
De A5 2.0 TDI zal niet leverbaar zijn in Quatro , enkel de 2.7 TDI en de 3.0 TDI zullen deze optie hebben . Hopelijk kan ik volgende maand met beide auto's een testritje maken , want het is momenteel nog 50 - 50
Laatst bijgewerkt door
Der Ferry op 23 feb 2007 17:14, in totaal 1 keer bewerkt.
23 feb 2007 12:40
wat gaat zo'n A5 2.0 tdi kosten??
23 feb 2007 14:47
Vrees altijd weer dat ie dadelijk in het echt weer net iets korter, hoger en smaller oogt/is, en dan is het weer net niet...
23 feb 2007 17:10
Marcel schreef:wat gaat zo'n A5 2.0 tdi kosten??
In Belgie zal de basisprijs ongeveer 30.000 € zijn , dat is toevallig evenveel als de 320d coupé

. Met wat opties erbij en wat korting er vanaf kom je rond de 35.000 € . Wat de prijs in Nederland zal zijn , durf ik niet te gokken maar + 10.000 € lijkt me het minimum
23 feb 2007 19:35
Der Ferry schreef:De 320d coupe zal standaard Xenon-lichten hebben , airco , radio-cd , alu-velgen , chroom niertjes vooraan , LED-lichten achteraan , ....
het standaard-pakket ziet er dus al heel goed uit ( uitzonderlijk voor BMW )
Jeps, zeker waar, maareh, is dat ook in NL zo (interesse vraag hoor)...
Hmmm, Dick, een A5-2.0TDI in NL? Kosta?
23 feb 2007 20:53
paSCal schreef:Der Ferry schreef:De 320d coupe zal standaard Xenon-lichten hebben , airco , radio-cd , alu-velgen , chroom niertjes vooraan , LED-lichten achteraan , ....
het standaard-pakket ziet er dus al heel goed uit ( uitzonderlijk voor BMW )
Jeps, zeker waar, maareh, is dat ook in NL zo (interesse vraag hoor)...
Hmmm, Dick, een A5-2.0TDI in NL? Kosta?

Moet je niet nog een paar jaartjes met de Leon
23 feb 2007 22:09
Doe mij de Beemer maar. Kun je geen 325d nemen? scheelt 2 cylinders. Ik vind de Audi A5 echt de lelijkste auto die mijnheer Da Silva ooit heeft ontworpen. Totaal uit z'n verband gerukt.
Is overigens een Brera niet iets voor je?
23 feb 2007 22:31
Tja moeilijke keuze. Vind ze allebei erg mooi al oogt de A5 nog iets meer coupe dan de BMW die eigenlijk toch meer een 2 deurs 3-serie is. Heb hier met een 335i gereden en was wel onder de indruk, motor is sterk en trekt als een stoomlocomotief al ontbreekt de sensatie wel vind ik. Het is allemaal erg snel maar mij niet sportief genoeg. Als ik moest kiezen tussen deze twee zou het denk ik de BMW Cabrio worden (als de baas cabrios toestaat - die van mij niet) en weet niet of ik de diesel zou nemen maar goed ik ben geen diesel fan.
Als het de Audi zou worden dan toch in ieder geval als quattro, al die diesel newtonmeters op de voorbandjes lijkt me toch niet zo lekker.
Overigens heb zelf een aantal Audi's gehad en vind het heerlijke lange afstandwagens, snel en comfortabel.
En als S5 wordt het natuurlijk weer een heel ander verhaal.
23 feb 2007 23:05
Ik denk dat beide wagens niet voor elkaar onderdoen , in alle opzichten .
Beide wagens zijn ALS OPVOLGER geproduceerd ,niet als instap voor het merk. Beide merken staan ZEER hoog aangeschreven . Het is je gevoel wat je stuurd. Als je vroeger het ene merk gereden hebt stap je niet zo makkelijk over op het andere.

Ik heb beide merken gereden (welliswaar oudere modellen ) vond AUDI (hoe gaat die reclame voorsprong door techniek) in het Duits.Audi heeft gevoelsmatig mijn voorkeur
23 feb 2007 23:59
paSCal schreef:Der Ferry schreef:De 320d coupe zal standaard Xenon-lichten hebben , airco , radio-cd , alu-velgen , chroom niertjes vooraan , LED-lichten achteraan , ....
het standaard-pakket ziet er dus al heel goed uit ( uitzonderlijk voor BMW )
Jeps, zeker waar, maareh, is dat ook in NL zo (interesse vraag hoor)...
Hmmm, Dick, een A5-2.0TDI in NL? Kosta?

Komt (vooralsnog ??) niet als 2.0TDI. Ik denk, puur op persoonlijke titel, dat de "instapdiesel" de 2.7TDI wordt. Zoals gezegd de intro-auto's voor Nld. zijn 3.0TDI's en slechts een achttal S5'en.
24 feb 2007 0:16
plh schreef:paSCal schreef:Der Ferry schreef:De 320d coupe zal standaard Xenon-lichten hebben , airco , radio-cd , alu-velgen , chroom niertjes vooraan , LED-lichten achteraan , ....
het standaard-pakket ziet er dus al heel goed uit ( uitzonderlijk voor BMW )
Jeps, zeker waar, maareh, is dat ook in NL zo (interesse vraag hoor)...
Hmmm, Dick, een A5-2.0TDI in NL? Kosta?

Komt (vooralsnog ??) niet als 2.0TDI. Ik denk, puur op persoonlijke titel, dat de "instapdiesel" de 2.7TDI wordt. Zoals gezegd de intro-auto's voor Nld. zijn 3.0TDI's en slechts een achttal S5'en.
Op
www.autoweek.nl stond
Het motorenaanbod start met 2,0-liter TFSI-viercilinders met vermogens van 177 pk en 211 pk. Bovendien is er een 3,2-liter V6 met 265 pk. Verder zijn er drie TDI-motoren:
een 2,0-liter met 170 pk, een 2,7-liter V6 met 190 pk en een 3,0-liter V6 met 238 pk. Iets later komt de S5, die over een 4,2-liter V8 FSI motor met tenminste 350 pk beschikt. Op de langere termijn volgt een RS5 met de 420 pk sterke 4,2-liter V8 uit de Audi RS4. De nieuwe A5 zal vanaf juni dit jaar in de showroom staan.
24 feb 2007 0:18
plh schreef:Komt (vooralsnog ??) niet als 2.0TDI. Ik denk, puur op persoonlijke titel, dat de "instapdiesel" de 2.7TDI wordt. Zoals gezegd de intro-auto's voor Nld. zijn 3.0TDI's en slechts een achttal S5'en.
Als de A5 tegen over de 3 serie coupe wordt gepositioneerd, durf ik er wel een goed fles cognac op te zetten dat er binnen een jaar na introductie echt wel een 2.0 TDI leverbaar wordt.
Of het 140PK of 170PK wordt, dat zegt mijn glazen bol niet.
24 feb 2007 0:25
plh schreef:paSCal schreef:Hmmm, Dick, een A5-2.0TDI in NL? Kosta?

Komt (vooralsnog ??) niet als 2.0TDI. Ik denk, puur op persoonlijke titel, dat de "instapdiesel" de 2.7TDI wordt. Zoals gezegd de intro-auto's voor Nld. zijn 3.0TDI's en slechts een achttal S5'en.
*check*... Vooralsnog: "onbetaalbaar"

(wat een enorm gat tussen een 2.7 en een 3.0tdi quattro...

)
24 feb 2007 0:29
De goedkoopste intro-auto (3.0TDI quattro handbak, met een aantal opties): ca. 83.000,--
24 feb 2007 0:38

(auw)
24 feb 2007 0:44
Zeer wss. reeds verkocht na er zelf ca. een halfjaar mee gereden te hebben met max. 20000km op de teller . . .
24 feb 2007 1:22
plh schreef:Zeer wss. reeds verkocht na er zelf ca. een halfjaar mee gereden te hebben met max. 20000km op de teller . . .
Een S-line 2.7 als daily-driver zie ik ook wel nog zitten. Die ga ik zeker eens proberen. Een RS4 Avant van een 1.1/2 jaar oud... valt ook te overwegen.
'k heb nog efkes tijd, de avantime wordt pas in de loop van 2008 vervangen.
24 feb 2007 1:31
De A5 2.0 tdi zal ook in Belgie iets later zijn , levering September- Oktober
Bij de BMW is dit net hetzelfde , de 330d coupé is nu al uit stock leverbaar maar voor de 325d en 320d moet je nog wachten tot Juni .
De merken gebruiken de zware motoren als teaser , nog niet te veel in het straatbeeld en ondertussen de autoliefhebbers gek maken
27 feb 2007 17:44
Toch mooi, die A5, al vind ik 'm ietwat log ogen, maar foto's doen sommige auto's niet echt recht ! (zeker bij Porsche vind ik een wagen in real life veel indrukwekkender dan op foto)
28 feb 2007 17:54
Dit ziet er wel aardig uit :
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.