Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

25 feb 2007 13:02

Paul van Engelen schreef:Mijn voorstel is overigens dat dit draadje alleen Porsche blijft betreffen.
We kennen ongetwijfeld allemaal heel veel niet-coulante reacties van andere merken, maar dat maakt dit verhaal uiteraard niet sterker :!: :?

Heren Mods :?: :?:

EriC4C met dezelfde intentie eerder al schreef:Tja, we kunnen nu wel allemaal goed en slechte ervaringen op gaan sommen. Die zijn er ongetwijfeld vele ......

:wink:

25 feb 2007 13:03

Herhaling is de kracht van de boodschap eric :wink:

25 feb 2007 13:52

Paul van Engelen schreef:
Red Cabriolet schreef:... Na dat artikel gelezen te hebben rent volgens mij iedere 3.4 bezitter naar Autofarm om de conversie te laten doen! Kost wat centen maar aanzienlijk minder dan een nieuw blok!

Oh :?:
Ik dacht iets gehoord te hebben - toen we er waren eind vorig jaar - van GBP 10.000, m.a.w. € 15.000 :!: :x :shock:


Rebuilt standard-capacity engine plus installation (exchange and with 12 month/12,000 mile waranty) GBP 6991.25 Dan is ook werkelijk alles wat ondeugdelijk is aan het blok vervangen door nieuw materiaal incl. Silsleeve conversie van de cylinderblokken.

"Goedkope" oplossing ter voorkomen van afbrekende cylinderwanden dus de Silsleeve conversie (ruilstukken) GBP 2203.13

Prijzen zijn wel uit april 2006

25 feb 2007 15:32

Paul van Engelen schreef:
Ger schreef:Rob, wat ik mis is de leverancier, de dealer.

Zoals Rob al schreef, is hij zo dom geweest om de auto zelf uit D. te halen, en ook nog van een particulier te kopen. Dommer kan eigenlijk niet :twisted:


Ook ik heb mijn Porsche gekocht zonder enige vorm van garantie, uiteraard na keuring!
Desondanks kan ik de leverancier (hij die de auto nieuw verkocht heeft) aanspreken bij gebreken en verzoeken om coulanceregeling.

25 feb 2007 15:33

Red Cabriolet schreef:
Rebuilt standard-capacity engine plus installation (exchange and with 12 month/12,000 mile waranty) GBP 6991.25 Dan is ook werkelijk alles wat ondeugdelijk is aan het blok vervangen door nieuw materiaal incl. Silsleeve conversie van de cylinderblokken.

"Goedkope" oplossing ter voorkomen van afbrekende cylinderwanden dus de Silsleeve conversie (ruilstukken) GBP 2203.13

Prijzen zijn wel uit april 2006


20.000km garantie, is nu ook weer niet om over naar huis te schrijven :roll:

25 feb 2007 16:01

ff bellen is waarschijnlijk sneller Paul :wink:

25 feb 2007 16:09

Anne 2.7 schreef:Mooi helder verhaal Rob, geen goede beurt voor PON en de AG.

...

Anne -hoortalleenietsvanPorschealsdeAPKafloopt- 2.7


PON heeft mi. eigenlijk niets met deze zaak te maken. Het is geen NL/PON auto, zelfs niet in NL gekocht. Dat zij een coulance/korting van 15/20% aanbieden vind ik eigenlijk geen slecht bod.

Dat Zuffenhausen een kennelijke productiefout niet wil erkennen is jammer/zeer ergerlijk, en daar zou je, als je daar zin in hebt, een robbertje juridisch over kunnen gaan rollebollen. Met weinig kans op een spoedig resultaat.

Wel vind ik dat er op een gegeven moment een einde komt aan de aansprakelijkheid van de fabrikant. 5 jaar en 80000 km lijken niet veel, maar zelfs een echte 911 krijg je in 10 keer zo weinig tijd in de prak, als je maar talent hebt tot slopen. :wink:
Ik heb begrepen dat er in het begin toch redelijk wat motoren door Porsche vervangen zijn; waar leg je die grens?

Het is natuurlijk allemaal wel erg zuur voor Rob; maar dure schade's zijn nu éénmaal verbonden aan dure auto's.

Succes Rob met je nwe. blokkie. Nu kan je er voorlopig weer ff lekker mee gassen.

Airhead -hoortalleenietsvanPorschealsdeAPKafloopt, en heeft ook al het dubbele van de waarde uitgegeven aan zijn 3.2 :cry:
Laatst bijgewerkt door Airhead op 25 feb 2007 16:28, in totaal 4 keer bewerkt.

25 feb 2007 16:10

Rob,
Sterkte! Hoop dat je weer met vertrouwen mag rondrijden.

25 feb 2007 16:26

Wat een verhaal Rob. :shock: Geen beste beurt voor Pon en met name Porsche AG.
iig kun je weer rijden. :bounce:

25 feb 2007 16:41

Airhead schreef:
PON heeft mi. eigenlijk niets met deze zaak te maken. Het is geen NL/PON auto, zelfs niet in NL gekocht. Dat zij een coulance/korting van 15/20% aanbieden vind ik eigenlijk geen slecht bod.

Dat is dus echt onzin. Pon (overigens een naam en dus alleen met hoofdletter P maar dat geheel terzijde) is de officiele vertegenwoordiger van Porsche AG hier in Nederland. Derhalve is Pon, samen met de officiele dealer, HET aanspreekpunt voor klachten. Als Pon enig fatsoen zou hebben zou men dus contact met Porsche AG opnemen en eea in overleg met Porsche AG afhandelen, zodat je als nederlandse Porsche rijder geen contact met de fabriek behoeft op te nemen. Dit verhaal is voor mij een bevestiging van mijn eigen ervaring met Pon: uitsluitend geinteresseerd als men snel wat aan je aan kan verdienen. Niet gericht op het bouwen van een langetermijnrelatie. Elk klantvriendelijkheid als je niet direct heel veel geld wilt uitgeven ontbreekt.

25 feb 2007 17:03

Dat ben ik ook wel met je eens. Allen gelijk hebben en gelijk krijgen is niet hetzelfde. PON zal juridisch wel verantwoordelijk zijn, maar als je dat gelijk eerst moet gaan halen ben je nog niet klaar. Deze auto is natuurlijk wel buiten PON om uit Duitsland gehaald.

Uiteindelijk wil PON nog wel wat voor Rob doen, en neemt Porsche AG geen enkele verantwoordelijkheid. Vind ik niet zo slecht van PON.

Zo ziet het er wat netter uit. :-)
Laatst bijgewerkt door Airhead op 25 feb 2007 21:11, in totaal 2 keer bewerkt.

25 feb 2007 18:26

Wat een drama Rob. Vind dat je het uiterst netjes en geduldig hebt aangepakt.
Hier laat Porsche AG toch wel een flinke steek vallen.
Om nu te zeggen dat alle 3.4 blokken daarmee rampzalig zijn vind ik ook wel weer een fikse uitspraak. Zou graag wel eens willen zien wat nu het werkelijke aantal uitvallers is.
Daarnaast kennen idd veel meer merken tegenwoordig dit soort blunders en als je er mee aan klopt geven ze mooi niet thuis. "Is nog nooit eerder voorgekomen" :wink:

Heel veel plezier met de 3.6

25 feb 2007 19:00

Schandalig van Porsche! Verkoopcijfers naar boven en kostprijs + kwaliteit naar beneden, kortetermijnvisie.

25 feb 2007 19:34

Rob, goed en duidelijk verhaal. Lijkt me ontzettend balen als je zoiets meemaakt. Veel plezier met de 3.6! al zul je nu heel anders tegen het geliefde merk aankijken.

Waar zit trouwens het grote verschil tussen een 3.4 en een 3.6? buiten de cylinderinhoud.

25 feb 2007 19:51

Joost Houben schreef:buiten de cylinderinhoud


Je zou bijna denken dat de cilinderwanden van 'n 3.6 996 motor nog dunner zijn dan die van 'n 3.4 :shock: :twisted: :wink:

25 feb 2007 20:11

Die lui van Autofarm gaan zelfs tot 4 liter... :D .. Lijkt mij wel wat.
Ik had verwacht nog wel eens een 996 te koop te zien staan met kapotte motor,.. maar die ben ik nog niet tegengekomen.

25 feb 2007 20:18

Goed verhaal ouwe! maarja....gelijk hebben en gelijk krijgen hè :roll:

Ach...als we later op ons bankje zitten kunnen we er misschien om lachen en er sterke verhalen over vertellen :wink:


Afbeelding

25 feb 2007 20:26

Geen woorden maar daden, al die Porsches buiten :roll:

Het blijft uiteraard k*t voor Rob, en als comsument ben ik het volledig met Rob eens.

Als fabrikant kan ik echter Porsche en Pon zeker volgen.

Waar stopt op een gegeven moment de garantieperiode? De meeste garantieperiodes bij wagens is in de meeste gevallen een combinatie km / tijd en 5jaar is natuurlijk niet niets.

Ik vraag me eigenlijk af wat Pon / Porsche gedaan zouden hebben bij een gelijkaardige wagen maar die wel een volledige historie bij een officiëel Nederlands Porsche center had gehad.

Wat de garantieverlenging betreft, dit doet Porsche nog netjes, je betaald hier een vast bedrag en daarmee is de kous af. Bij andere merken BMW, Mercedes, Audi enz. Kan je dit eigenlijk enkel bekomen als je een onderhoudscontract neemt.

Producten die bij ons geretourneerd worden waarbij de THT verstreken is worden ook niet gecrediteerd. Soms krijg je dan ook opmerkingen van het ligt al enkele weken hier te wachten om te retoureneren enz.

Je moet als fabrikant ergens een lijn trekken en spijtig voor Rob valt hij daarbuiten.

Zelf doe heb ik met de RS op 3jaar 15.000km, wil dit dan zeggen dat ik de komende 37jaar naar Porsche kan gaan als er iets mis is met de motor :? :?

Als ik het nuchter bekijk, heb ik begrip voor alle partijen.

25 feb 2007 21:03

ppp 356 schreef:Waar stopt op een gegeven moment de garantieperiode? De meeste garantieperiodes bij wagens is in de meeste gevallen een combinatie km / tijd en 5jaar is natuurlijk niet niets.


Daar heb je idd een punt alleen vindt ik dat bij iets mechanisch als een motorblok en zeker in zo'n geval dat je als fabrikant wéét dát er een zwak punt is die 5jaar er niet toe doen maar een x-aantal km's wel! Een motorblok dat na 80.000km de geest geeft is naar huidige maatstaven in mijn optiek ontoelaatbaar, zeker als er op onderhoud niet wordt bezuinigd en het bij een PC of zelfs een specialist gebeurt. 80k km's is overigens al vrij laat, in veel gevallen geeft het blok al veel eerder de geest. Hou de advertenties maar eens in de gaten en let maar eens op hoe vaak er bij staat dat het blok al is vervangen.

25 feb 2007 21:07

Daar zit misschien wel het probleem, waarom pas op 80.000, hij had beter op 50.000 in de soep gedraaid.

25 feb 2007 21:10

Persoonlijk vindt ik dat een moderne benzinemotor 150k Km's moet kunnen draaien zonder bijzonder onderhoud (dus wel de reguliere dingen) zoniet, dan is het een wanproduct.

25 feb 2007 21:13

ppp 356 schreef:Waar stopt op een gegeven moment de garantieperiode? De meeste garantieperiodes bij wagens is in de meeste gevallen een combinatie km / tijd en 5jaar is natuurlijk niet niets.

Absoluut gezien heb je helemaal gelijk, maar relatief gezien (ten opzichte van wat je van het produkt mag verwachten) ben ik het niet met je eens dat 5 jaar en/of 80.000km buiten op zijn minst een redelijke coulance-regeling zou mogen vallen bij gebleken onderhoud en aantoonbaar geen exemplarisch probleem.

ppp 356 schreef:Wat de garantieverlenging betreft, dit doet Porsche nog netjes, je betaald hier een vast bedrag en daarmee is de kous af. Bij andere merken BMW, Mercedes, Audi enz. Kan je dit eigenlijk enkel bekomen als je een onderhoudscontract neemt.

John4S eerder schreef:Nu komt er een voorstel vanuit Pon/Wittebrug om de garantie te verlengen, welke nu na twee jaar (probleemloos) afloopt.
(...)
Voorwaarde is dat de huidige auto goed is en natuurlijk in onderhoud blijft bij de Porsche dealer, (maar dat is ie tuurlijk)
Zou natuurlijk ook een bindmiddel kunnen zijn van Pon(zou slim zijn).
:idea: :wink:

Overigens vind ik de relatie die wordt gelegd tussen de door Porsche geboden extra mogelijkheid tot garantie en dit specifieke probleem (te) ver gezocht. :|

25 feb 2007 21:21

Het zou niet mogen zijn, maar ik vrees dat het feit dat de wagen geen Pon wagen is, en niet bij een PC in onderhoud geweest is, hier in het nadeel speelt.

25 feb 2007 21:28

Dat zou best kunnen en dat zullen ze zeker niet ontkennen ;). Niet door Pon geleverd zou overigens zeker niets uit mogen maken bij het overslaan van deze schakel en rechtstreeks contact met Porsche AG. Geen onderhoud door OPC's tja, een begrijpelijk maar ook erg gemakkelijk excuus. :?

Garantie

25 feb 2007 21:45

Ik moet ppp wel bijstaan, we roepen allemaal maar 80.000 km. Het verschilt ook nog eens wie en hoe is er in gereden, koude motor vol gas de deur uit doet geen enkel blok goed.. Ik had zo eens 2 vrienden kochten nieuw een alfa 75 3.0 V6 deden 1 jaar met een motorblok binnen 10.000 km had het beestje het begeven. Alfa gaf het eerste blok als garantie met de volgende mededeling volgende wordt niet meer vergoed. En normaal moet zo'n blok ook ruim een 100.000 mee gaan.
Plaats een reactie